פריסבי תחל לשווק בחודשים הקרובים שני דגמים חשמליים מבית מותג XPENG הסיני. אקספנג היא יצרנית רכב שהוקמה ב-2014, המייצרת רכבים חשמליים בלבד, ומשווקת נכון להיום ארבעה דגמים בסין ובאירופה. החברה מנסה למצב את עצמה כמובילה בתחום הטכנולוגיה לרכבים, לפתח יכולות אוטונומיות לרכבים ואף לייצר רכב חשמלי מעופף (שנכון לזמן כתיבת שורות אלו לא צפוי להגיע לישראל).
שני הדגמים הצפויים להגיע לישראל הם אקספנג P7, רכב סדאן חשמלי מרווח עם טווח נסיעה שמגיע עד 576 קילומטרים לפי תקן WLTP, וה-אקספנג G9, קרוסאובר חשמלי, עם טווח נסיעה של 570 ק״מ (WLTP) וטעינה סופר מהירה (עד 300 קילוואט).
אקספנג P7
ה-אקספנג P7 היא מכונית סדאן פרימיום (מחירה באירופה דומה למחיר של טסלה מודל 3, אך היא גדולה ממנה, ונמצאת בסגמנט E), עם עיצוב מרשים, ייחודי ומודרני, משהו שלא רואים אצל חלק מהיצרניות הסיניות. ה-P7 מרווחת מאוד, עם בסיס גלגלים של 2,998 מ״מ.
ה-P7 נמכרת בשתי גרסאות – ווינג (Wing), וטווח ארוך. שתיהן מצוידות באותה הסוללה (82.7 קוט״ש), ההבדל העיקרי בינהן הוא במערכת ההנעה. גרסת הטווח הארוך מצוידת בהנעה אחורית בהספק של 276 כ״ס, וגרסת הווינג מצוידת בהנעה כפולה בהספק כולל של 473 כ״ס, המסוגלת להאיץ מאפס למאה קמ״ש ב-4.1 שניות בלבד (עם מהירות מקסימלית של 200 קמ״ש, לשתי הגרסאות).
טווח הנסיעה המוצהר של גרסת הטווח הארוך עומד על 576 ק״מ לפי התקן, ובפועל צפוי לעומד על כ-450 עד 500 קילומטרים, וטווח הנסיעה של גרסת הווינג עומד על 505 קילומטרים לפי התקן.
ל-P7 גם טעינה מהירה בהספק של 175 קילוואט, המאפשרת לטעון עוד 100 ק״מ בכ-7-8 דקות של טעינה בלבד, בנוסף לתמיכה ב-V2L, באמצעות הרכב יכול לספק חשמל (200 וולט) בהספק של עד 3.3 קילוואט (בעזרת ה-V2L תוכלו גם לטעון רכב חשמלי).
פנים הרכב של האקספנג P7 ממשיך עם העיצוב המודרני, ובדומה לכיוון אליו הולכים הרכבים החשמליים – מינימליסטי, חדשני, עם מעט כפתורים והרבה אינטש במסכים.
אקספנג G9
ה-G9 הוא הדגם הצעיר ביותר של המותג, שנכנס לייצור סדרתי רק בשנה שעברה – רכב פנאי חשמלי, שגם הוא נמכר בשלושה גרסאות, טווח סטנדרטי וטווח ארוך עם הנעה אחורית, וטווח ארוך עם הנעה כפולה. ה-G9 מבוסס על ארכיטקטורת 800 וולט, בזכותה בין היתר הוא מקבל טעינה סופר מהירה בהספק של עד 300 קילוואט (או 5 דקות ל-100 ק״מ של טעינה).
לשתי גרסאות ההנעה האחורית הספק של 313 כ״ס, ולגרסת ההנעה הכפולה הספק של 551 כ״ס, עם מומנט של 73 קג״מ ותאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-3.9 שניות. לגרסת הטווח הסטנדרטי טווח נסיעה של 460 ק״מ לפי התקן, ולגרסאות הטווח הארוך, המצוידות בסוללה של 94 קוט״ש, טווח נסיעה של 570 ק״מ או 520 ק״מ לגרסה עם ההנעה הכפולה.
גם כאן כמו בדגם ה-P7, חברת אקספנג שומרת על פנים מינימליסטי וטכנולוגי, עם תא נוסעים מרווח מאוד, הגה קטום בחלקו התחתון, ובמקרה של ה-G9 – שלושה מסכים – שני מסכי מולטמדיה גדולים, יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי גדול.
אני כלל לא מבין מי ו למה מנסים להשוות ל סקודה איניאק..זה כלל לא ב אותו ה ליגה כמעט באף פראמטר. ה סקודה יקרה ולא נותן מספיק כמעט ב אף פראמטר..ה גי9 על ה נייר הרבה יותר מפ ק יותר בטיחותי ו יותר מאובז.. עכשיו ש ה סיניות ה יותר טובות מגיעות נראה מי נותן מה ו ב איזה מחיר..לי ה תוצאות שיהיו בעוד כ שנה ברורות ל גמרי..אבל קודם נראה את ה מחיר..
…. כי סקודה היא ממשפחת פולקסוואגן, עם ניסיון של כמעט 100 שנה, לעומת חברות סיניות שקמו לפני מס' שנים/ חדשים, ולך תדע אם יהיו קיימים בעתיד .
ואגב, אתה לא רוצה לדעת איזה תקלות יש לרכבים הסיניים, מכיר סיפור על רכב סיני ששעט ברווס ברמזור למרות שהיה על דרייב, או רכב שדרדר למצב טוטלוס למרות שהיה על אוטו הולד, תלך למוסכי הפחחות ותראה אותם בהמוניהם..
גילוי נאות, אני בעל סקודה אניאק, ומרגיש וכל מי שנוסע איתי) כל יום שיש לי מרצדס או ב. מ.וו ברבע מחיר. יש משהו באיכות והגימור שיש רק למי שיש ניסיון.
מחיר?
400 אלף