אקספנג G9 הוא רכב פנאי חשמלי משפחתי בעל חמישה מקומות ישיבה. עם אבזור עשיר, תא נוסעים מרווח, טווחי נסיעה גבוהים וטעינה סופר מהירה, אקספנג בכלל, וה-G9 בפרט, מנסים להתברג בקטגוריות רכבי הפרימיום, עם מחירים שממצבים את הרכב באיזור של טסלה מודל Y או ג׳נסיס GV60.
אקספנג הוא מותג סיני צעיר שקם בשנת 2014 במטרה לייצר רכבים חשמליים בלבד. לחברה ארבעה דגמים חשמליים הנמכרים בסין ובאירופה, עם שני דגמים שנמכרים בישראל, אקספנג P7, וכמובן ה-G9. בהמשך, החברה צפויה לשווק בישראל דגמים נוספים, כמו אקספנג G6.
האקספנג G9 נמכר בישראל בגרסת טווח סטנדרטי, טווח ארוך וגרסת ביצועים עם הנעה כפולה. הרכב מתאים למי שמחפש רכב פנאי מרווח עם טווח נסיעה ריאלי גבוה מ-400 ק״מ, אבזור עשיר ותא מטען גדול.
גרסה | טווח רגיל | טווח ארוך | גרסת ביצועים |
---|---|---|---|
הנעה | אחורית | אחורית | כפולה |
מנוע (קילוואט) | 233 | 233 | 410 |
מנוע (כ״ס) | 313 | 313 | 551 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 6.4 | 6.4 | 3.9 |
מהירות מקסימלית | 200 | 200 | 200 |
טווח נסיעה (WLTP) | 460 | 570 | 520 |
טעינה מהירה | 260 | 300 | 300 |
אקספנג G9 משווק בשלוש גרסאות – טווח רגיל, טווח ארוך וגרסת ביצועים. גרסת הטווח הרגיל מצוידת בסוללה של 76 קוט״ש עם טווח נסיעה מוצהר של 460 ק״מ. טווח הנסיעה בעולם האמיתי של גרסה זו נע באיזור ה-380 ק״מ לטעינה ואף יותר בנהיגה רגועה.
גרסאות הטווח הארוך והביצועים מצוידות בסוללה גדולה של 93 קוט״ש, עם טווחי נסיעה מוצהרים של 570 ק״מ ו-520 ק״מ בהתאמה. טווח הנסיעה הריאלי של גרסאות אלו נע באיזור ה-450 עד 500 ק״מ לטעינה.
הרכב תומך גם בטעינה סופר מהירה בהספקים שנעים בין 260 קילוואט בגרסת הטווח הרגיל ועד ל-300 קילוואט בגרסאות הטווח הארוך והביצועים. עם טעינה בהספקים האלו תוכלו לקבל עוד 100 ק״מ של טווח בכמה דקות בודדות של טעינה, או להטעין את הרכב מ-10% ל-80% ב-20 דקות בלבד.
חשוב לציין כי נכון להיום רוב המטענים המהירים בישראל לא יכולים לספק את מלוא ההספק (למעט כמה בודדים), אך גם בעמדות של 180 קילוואט, שהופכות להיות נפוצות מאוד בישראל, תוכלו לקבל עוד 100 ק״מ של טווח בפחות מעשר דקות של טעינה.
מבחינת הנעה גרסאות הטווח הרגיל והטווח הארוך מצוידות בהנעה אחורית בהספק של 313 כוחות סוס, גרסת הביצועים מצוידת בהנעה כפולה בהספק כולל של 551 כוחות סוס, המסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות בלבד. בכלל הגרסאות המהירות המקסימלית מוגבלת ל-200 קמ״ש.
בנוסף, יש ברכב יכולת V2L, המאפשרת לרכב לשמש מקור חשמלי עם שקע רגיל למכשירים אחרים כמו אופניים חשמליים או מחשב, דבר שיכול להועיל כשאין שקע חשמלי זמין או בזמן קמפינג למשל.
טעינת האקספנג G9 מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף האקספנג G9 הדגם תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
טווח רגיל | 50 שקלים | 20 דקות | 8:15 שעות | 460 ק״מ |
טווח ארוך | 61 שקלים | 20 דקות | 10:00 שעות | 570 ק״מ |
גרסת ביצועים | 61 שקלים | 20 דקות | 10:00 שעות | 520 ק״מ |
עם טעינה סופר-מהירה בהספק של 260 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-6 דקות של טעינה.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
שלוש הגרסאות של הרכב מאובזרות באופן דומה. יש ברכב גג זכוכית פנורמי רחב ועיצוב הפנים ברכב אלגנטי וטכנולוגי. קיים מסך מרכזי גדול, מרווח טוב לישיבה ואבזור לנוחות הנוסעים ברכב.
עם בסיס גלגלים ארוך של 2,998 מ"מ (כמו יונדאי איוניק 5), יש בו מרווח ישיבה טוב לכלל הנוסעים. שני המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות ובמושב הנהג קיימת תמיכה חשמלית בגב תחתון. שני המושבים הקדמיים מצוידים חימום ואוורור.
המושבים האחוריים נוחים, יש להם כוונון חשמלי חלקי וניתן להשעין אותם מעט לאחור. המושב האמצעי נפתח למשענת יד עם מקום לשתי כוסות ותא אחסון קטן הנפתח מתוך המשענת עצמה. לנוסעים מאחור יש מקום טוב לרגליים ומרווח מספיק בין הראש לגג, גם לאנשים גבוהים. מאחר שרצפת הרכב שטוחה, ניתן להניח רגליים בתנוחה יציבה וגם הנוסע האמצעי יכול להרגיש נוח. כלל המושבים ברכב עשויים מריפוד דמוי עור.
תא המטען ברכב בנפח 660 ליטרים, עם דלת תא מטען חשמלית, ועם מושבים אחוריים מקופלים תגיעו ל- 1,576 ליטרים. המושבים האחוריים מתקפלים קדימה חשמלית בלחיצת כפתור מתוך תא המטען. בנוסף לרכב יש תא מטען קדמי בנפח של 71 ליטרים, שיכול לשמש לאחסון כבלים או תיק קטן.
ב- G9 קיים מסך מולטימדיה מרכזי ארוך שלמעשה מורכב משני מסכים רוחביים צמודים אחד לשני, אחד מיועד לנהג והשני לנוסע שלצידו. שני המסכים בגודל 14.96" כל אחד.
על הדשבורד מול ההגה ישנו לוח מחוונים שהוא מסך רוחבי נוסף בגודל 10.25" ובו נתוני הנסיעה. קיימת ברכב גם מערכת לתפעול באמצעות הוראות קוליות, גם לנהג וגם לנוסעים, כאשר המערכת יודעת לזהות מי מהנוסעים נותן הוראה קולית ופועלת בהתאם למיקום שלו.
בקונסולה המרכזית יש משטח טעינה אלחוטי לטלפון, מקום לשתי כוסות, משענת יד הנפתחת משני הצדדים ובה יש מקום אחסון עמוק, כולל פתח קירור. בחלק התחתון של הקונסולה ישנו מקום אחסון ובו יש גם שקע USB-A, שקע USB-C ושקע 12V.
לנוסעים מאחור יש פתחי מיזוג, כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, שקע USB-A ושקע USB-C. כאמור, יש לנוסעים מאחור אפשרות לכוון את משענת הגב חשמלית.
באקספנג G9 יש שמשות אחוריות כהות, תאורת אווירה, מערכת שמע עם שמונה רמקולים, בקרת אקלים לשני אזורים, מראות צד מתקפלות חשמלית עם חימום וזיכרונות וגם מצלמות היקפיות 360°. בנוסף, יש לרכב מערכת סיוע בחנייה אוטומטית המתמרנת לבד את הרכב. ה-G9 מגיע עם אפליקציה שנועדה לשלוט בפונקציות הרכב השונות כולל פתיחה ונעילת הרכב, איתור מיקום הרכב על פני מפה וקבלת מידע עדכני על מצב הרכב בכל עת.
בנוסף לכל אלה, אקספנג מציעה חבילת אבזור בעלות של 30,000 ₪ הכוללת תמיכה לברכיים במושב הנהג, משענת רגליים ומותניים למושב הנוסע ליד, תמיכת ירכיים במושב האחורי, מערכת סאונד עם 18 רמקולים, רמקולים במושב הנהג, עיסוי למושבים הקדמיים וגם וו גרירה חשמלי.
האקספנג G9 קיבל חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP וציונים של 85% בבטיחות הנוסעים, 85% בבטיחות הילדים, 78% בבטיחות הולכי הרגל בסביבת הרכב ו- 78% באבזור הבטיחותי ברכב. רמת האבזור הבטיחותי ברכב מדורגת 7 מתוך 8.
בשלוש הגרסאות של הרכב אבזור הבטיחות דומה. יש ברכב שבע כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעה על סטייה מנתיב, שיוט פנייה אדפטיבי, זיהוי שטח ראיה מת, ניטור מרחק ואזהרת התנגשות מלפנים, עצירת חירום אוטונומית, אזהרת התנגשות אחורית, אזהרת תנועה חוצה מאחור, התרעה בעת פתיחת דלת, ניטור מצב ערנות הנהג, זיהוי תמרורי מהירות וחיישני חגורות בטיחות.
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות על הרכב היא לשבע שנים או 160,000 ק"מ. האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 160,000 ק"מ.