fbpx

MG חושפת את הסייבר GTS

גרסת גג קשיח חדשה של מכונית הרודסטר החשמלית נחשפה לראשונה לעיני הצופים שפקדו את פסטיבל המהירות של גודווד 2024.

כשאנחנו כותבים את המילה סייבר, בדרך כלל היא מגיעה עם החלק השני, טראק, אבל הפעם מדובר בסייבר אחרת לגמרי. הסייבר GTS של מותג MG.

האמת היא, שמכוניות רודסטר עם לוגו של MG זה לא דבר חדש. הרבה לפני שמישהו העלה על דעתו שהמותג יהיה שייך ליצרנית רכב סינית, כמו SAIC מוטור, ושבעולם יסתובבו להם ג'יפונים חשמליים סיניים עם לוגו המותג, המותג הבריטי (שאז עוד היה באמת עדיין בריטי), היה מזוהה עם מכוניות רודסטר דו מושביות.

הדגם הראשון של מותג MG, שהחל את חייו כחטיבת המרוצים של יצרנית הרכב מוריס, היה ה-14/28, מודל 1924 (יום הולדת 100 שמח!) שהגיע אז למהירות מירבית מסחררת של 104 קמ"ש.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

פאסט פורוורד הרבה שנים קדימה, מותג MG נרכש על ידי ב.מ.וו. הרומן הבריטי-גרמני לא החזיק מעמד הרבה זמן – בב.מ.וו מבינים שהמותג הבריטי מביא יותר הפסדים מרווחים ומחליטים להעביר אותו ליד הבאה – חברת פיניקס הבריטית. MG ממשיכה להפסיד כמויות אדירות של כספים, מה שמושך את תשומת הלב של הרשויות הפיננסיות בממלכה. 

בחקירות הסתבר שמנהלי החברה, שהיו מוכרים בכינוי ארבעת הפיניקסים (Phoenix Four), המשיכו להפריש לעצמם פנסיות והטבות כלכליות כאלו ואחרות בשווי של מאות מיליוני פאונדים בעוד שהחברה עצמה דהרה לכיוון מטה ללא בלמים. הבריטים לא אהבו את זה, בלשון המעטה, והחליטו שהארבעה לא יוכלו לנהל יותר חברות.

וכך החברה מצאה את עצמה עוברת יד נוספת, הפעם לחברת Nanjing Automobile – עסקה שסימלה את תחילת העידן הסיני של המותג. בשנת 2007, ואחרי שהניסיון הראשון שלהם לא נשא פרי, רכשה קבוצת SAIC את חברת Nanjing Automobile ובכך קיבלה גם את הבעלות על MG. הדגם הראשון של המותג תחת SAIC היה ה-MG6, רכב סדאן שעוצב ותוכנן בבריטניה ויוצר בסין.

תחת הבעלות הסינית עבר MG טרנספורמציה, ממותג שמציע רכבים שאנשים רוצים, למותג שמציע רכבים שאנשים צריכים, עד שב-2023 נחשפה MG סייברסטר, ממשיכת דרכם החשמלית של דגמי הרודסטר האייקונים של המותג הבריטי. MG סייברסטר מסמלת חזרה למקורות, חזרה לייצור של רכבים שאנשים רוצים, ולא רק רכבים שאנשים צריכים.

אפשר להגיד כל מיני דברים על מכוניות סיניות, אבל אם יש דבר אחד שהסינים יודעים לעשות ממש ממש טוב, זה לקחת אלמנטים עיצוביים מכל מיני דגמים של מותגים אחרים, וליצור מזה משהו משלהם – אנחנו חושבים שיש להם איזה בלנדר AI סודי אליו הם מכניסים שמות של דגמים, מערבבים ומציגים את מה שיוצא.

MG סייבר GTS

ב-MG סייבר GTS החדשה למשל, גרסת הגג הקשיח של הסייברסטר, אנחנו יכולים לזהות קצת פורשה, קצת קצת פולסטאר ואפילו קצת דודג' וייפר, כשמסתכלים מהצד. כמה אתם הצלחתם לזהות? שתפו אותנו בתגובות.

יהונתן גפן חשב שזה לא כל כך נעים לראות גן סגור – לראות את מכונית הרודסטר החשמלית של MG בגרסה עם גג סגור, זה מראה בהחלט נעים, אפילו מלבב.

הסייבר GTS שהוצגה כאמור לראשונה בפסטיבל המהירות של גודווד, מוגדרת עדיין כקונספט, אך נראית מוכנה לעלות על פס הייצור. מכונית הרודסטר החשמלית שנשענת על פלטפורמת הסייבר-קיוב (Cyber Cube) מציעה שתי דלתות, 4 מקומות ישיבה, ובסיס גלגלים שנמתח ל-2,690 מ"מ – ארוך יותר מה-2451.1 מ"מ של הפורשה 911 קרארה. כן, זה קרה, שמנו את MG ואת פורשה באותה פיסקה.

מבט קדמי על MG סייבר GTS

עדיין לא ברור אם בחברה שחררו את הנתונים הרשמיים של ה-GTS, חלק חושבים שכן וחלק חושבים שלא – אנחנו מעדיפים ללכת על בטוח ולהסתמך על הנתונים של אחותה בעלת הגג הרך, שזמינה באירופה בגרסת הנעה אחורית עם הספק של 335 כ"ס, מומנט של 48 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 5 שניות, או גרסת הנעה כפולה עם הספק של 502 כ"ס, מומנט של 73 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 3.2 שניות.

שתי הגרסאות עושות שימוש באותה סוללת 74.4 קוט"ש ומציעות טווח נסיעה של 509 ק"מ או 444 ק"מ בהתאמה, על פי תקן WLTP. העובדה כי הסייברסטר מגיעה עם גג נפתח ו-הסייבר GTS מגיעה עם גג קשיח עלולה להשפיע במעט על טווח הנסיעה המירבי, אך לדעתנו, לא באופן משמעותי.

גרסת ההנעה האחורית של ה-MG סייברסטר תעלה 65,000 אירו בעוד שגרסת ההנעה הכפולה תעלה 70,000 אירו.

בקרוב בפקק הקרוב לביתכם?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button