הפנקס פתוח: שיאומי התחילה למכור את ה-SU7 אולטרה

גרסת הייצור הסדרתי של רכב השרירים החשמלי עולה על הכביש בסין וההזמנות נערמות מהר.

יצרנית הרכב הצעירה שיאומי ממשיכה לתפוס כותרות. בשיאומי חשפו לאחרונה את ה-YU7, דגם חשמלי שני, אחרי ה-SU7, הדגם החשמלי הראשון של שיאומי, שממש לאחרונה דווח כי הדגם עוקף פעם אחר פעם את טסלה מודל 3 בטבלת המכירות בסין. 

עוד לפני חשיפת ה-YU7 וזמן לא רב לאחר חשיפת שיאומי SU7, החברה הציגה את ה-SU7 אולטרה, גרסת "שרירים" קיצונית, חמושה בשלושה מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של יותר מ-1,500 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-2 שניות, ביצועי תאוצה שמעמידים את השיאומי SU7 עם רכבי העל המהירים והחזקים ביותר בעולם, חשמליים ולא חשמליים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לקראת סוף 2024 השיאומי SU7 אולטרה הדהים את קהל חובבי המהירות, עת הוא קבע שיא הקפה חדש של 6:46.874 במסלול הנורבורגרינג בגרמניה שמכונה ה"רינג", אחד ממסלולי המרוצים המוכרים ביותר בעולם. השיא לא הוכר מכיוון שהרכב שקבע אותו עדיין לא הגיע לייצור סדרתי באותה העת, מה שמשאיר את השיא אצל הרימאק נבארה, מכונית העל החשמלית. במקום השלישי ברשימת שיאניות המהירות החשמליות ברינג נמצאת הפורשה טייקן טורבו GT עם קיט הווייסבאך.

שיאומי SU7 אולטרה

כעת, יש לשיאומי הזדמנות לנסות ולשבור אותו עם גרסת הייצור הסדרתי של ה-SU7 אולטרה:

ביום חמישי האחרון הודיעה שיאומי כי היא פותחת רשמית את פנקס ההזמנות ל-SU7 אולטרה, כרגע בסין בלבד ובעלות מפתיעה של 72,800 דולר – כשההערכות המקוריות דיברו על מחיר של כ-115,000 דולר. במחיר הזה מקבלים שלושה מנועים חשמליים (אחד קדמי ושניים אחוריים) עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-1.98 שניות – נתונים שהיינו רגילים לראות מוצמדים לשמות אקזוטיים (ויקרים) הרבה יותר משיאומי הסינית.

אם זה בכל זאת מעניין מישהו, אז השיאומי SU7 אולטרה מגיע עם סוללה בקיבולת של 93 קוט"ש ומציע טעינה מהירה מ-10% ל-80% בתוך כ-11 דקות בלבד.

מערכת הקירור ומערכת המתלים של השיאומי SU7 עברו שדרוג כדי להתאים ליכולות המשופרות של ה-SU7 אולטרה – מי שירצה לשפר עוד יותר יוכל להוסיף לרכב את חבילת המרוץ ששיאומי מציעה, עם קויילאוברים מדגם Evo R של בילשטיין, בלמים של חברת Endless, חישוקי קרבון 21 אינטש עטופים בצמיגי פירלי P Zero Trofeo RS ותוספות של חלקי קרבון שונים בגוף הרכב.

שיאומי SU7 אולטרה

כפי שסיפרנו לכם בפעמים הקודמות, השיאומי SU7 אולטרה מגיע עם מספר מצבי נהיגה – כולל מצב מסלול. כעת מסתבר שמצב המסלול שמציע הרכב יפתח רק לאחר שנהג הרכב יציג רמת נהיגה מסוימת, מתוך הבנה שהספק של יותר מ-1,500 כ"ס יכול להוות סכנה של ממש לרכב ולנוסעיו בידים הלא נכונות.

אם אתם מאלו שאוהבים דברים מיוחדים, שימו לב לזה – הסמל של השיאומי SU7 אולטרה מציע שילוב של זהב 24 קראט וקרבון פייבר.

מי חשב אי פעם שנחשוק כל כך בשיאומי? אין מה לומר – ה-SU7 אולטרה נראה פשוט טוב. זה מתחיל מבפנים עם המושבים הספורטיביים, ההגה המעוצב, המסך הגדול ויוצא החוצה אל קווי העיצוב הכלליים, הפגושים, החצאיות, הספויילר, ועד בחירת הצבעים – 5 מהם זמינים, כולל הירוק "Parrot" המיוחד הזה, שמוכר ממותגים אקזוטיים כמו לוטוס ואסטון מרטין.

איזה צבע של השיאומי SU7 אולטרה אתם הכי אהבתם? 

עברו רק כמה ימים מאז פתחה שיאומי את הפנקס, ועל פי היצרנית הסינית, היא קיבלה כבר כ-20,000 הזמנות מוקדמות של לקוחות שמעוניינים לרכוש את השיאומי SU7 אולטרה, כ-7,000 מהן התקבלו ב-10 הדקות הראשונות. 

ואנחנו שואלים – מתי נזכה לראות את הרכבים החשמליים בישראל והאם שיאומי תרים את הכפפה ותציג גרסת אולטרה ספורטיבית גם לרכב הפנאי החשמלי שלה? זה יכול לתת "פייט" רציני לגרסת הפרפורמנס של טסלה מודל Y.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button