כששיאומי, יצרנית הטק הסינית, חשפה לראשונה את גרסת האולטרה של רכב הסדאן החשמלי שלה, שיאומי SU7, היא לא התביישה להגיד שאחת המטרות המרכזיות, אם לא המרכזית שבהן, היא לקבוע שיא חדש להקפה המהירה במסלול הנורבורגרינג בגרמניה, ה"מכה" של שיאי המהירות.
שיאי המהירות ב"רינג", כפי שמכנים בקצרה את מסלול המרוצים, מתחלקים לפי קבוצות – רכבים חשמליים ולא חשמליים כשבתוך הקבוצות האלו יש קטגוריות. הרכבים החשמליים מתחלקים לשלושה סוגי קטגוריות: רכבי "מנהלים" כמו פורשה טייקן טורבו GT עם חבילת ווייסבך, פורשה טייקן טורבו S וטסלה מודל S פלייד, רכבי סופר ספורט חשמליים כמו הרימאק נבארה ורכבים משופרים כמו טסלה מודל S פלייד עם חבילת מסלול (Track Packege).
השיא אותו ניסו לשבור בשיאומי בחודשים האחרונים (מסתבר שהיו עוד כמה ניסינות לפני הניסיון המוצלח שלא צלחו בגלל גשם כבד שפקד את המסלול) הוא השיא של הקטגוריה הראשונה, של רכבי "מנהלים" חשמליים, שיא של 7:07.55 דקות בו מחזיקה (או יותר נכון החזיקה) הפורשה טייקן טורבו GT עם חבילת ווייסבך.
שיא המהירות החדש, שעומד על 6:46.874 דקות שייך כעת לחברת שיאומי, כפי שפרסם המנכ"ל ליי ג'ון בחשבון ה-X שלו. כעת טוענים בשיאומי שהם שברו את השיא הזה, כפי שהצהיר ליי ג'ון.
אממה, על מנת ששיא המהירות יהיה רשמי וירשם באתר של הרינג, על המכוניות שקובעת אותו להיות מיוצרת בייצור סדרתי – השיאומי SU7 אולטרה מוגדר כרכב קונספט, ולכן, לפחות מבחינה רשמית, השיא עדיין שייך לפורשה טייקן טורבו GT וייסבאך. בנוסף אב הטיפוס של שיאומי מותאם למסלול, עם הגה מירוצים וללא דשבורד.
אבל אם תשאלו את הסינים – לא נראה שנושא הרשמיות מטריד אותם יותר מידי (ספק אם אי פעם) ומבחינתם השיא שייך להם.

ולא, זה לא אומר שפורשה לא טובים, אבל אין לנו ספק שהעובדה שזה שמכונית של חברה שהציגה את הדגם הראשון שלה רק לפני פחות משנה השיגה תוצאה טובה יותר מאחת החברות הוותיקות בעולם הרכב, חברה עם הסטוריה מוטורית מפוארת ארוכת שנים, יכולה לגרום לאי נוחות מסוימת אצל אנשים מסוימים.
במידה והשיא של השיאומי SU7 אולטרה יהפוך לרשמי, המכונית החשמלית הסינית תהיה מהירה יותר גם מהרימאק נבארה, שסיימה את הקפת הרינג בזמן של 7:05.298 דקות.
רכב חשמלי של שיאומי פלופ או להיט?
לא מעט גבות הורמו כששיאומי חשפה את הרכב החשמלי שלה, את מספרי המסירות ואת הטענות לסולד-אאוט. היו לא מעט כאלה שהעריכו שמדובר בפלופ ושבשיאומי עושים יותר רעש ממה שבאמת קיים. פרגון שהגיע ממקור לא צפוי וידוע, דווקא מחזק את ידיה של האחרונה.
בראיון לפודקאסט Fully Charged שהתקיים לאחרונה, סיפר מנכ"ל פורד ג'ים פארלי שהוא החליף את הפורד F-150 לייטנינג שלו בשיאומי SU7 שהוטס במיוחד בשבילו משנגחאי לשיקגו, ושהוא נהנה מכל רגע. פארלי סיפק אמירות כמו "אני לא רוצה לוותר על הרכב" ושהוא טס פעמיים לסין בשנתיים האחרונות ומה שהוא ראה שם בהקשר של תעשיית הרכב היה בגדר "התגלות".
רבים בתעשיית הרכב ומחוצה לה לא אהבו בלשון המעטה את ההתבטאויות של פארלי, שמייצג את אחת מחברות הרכב הכי אמריקניות שיש, הם חשו, ואולי קצת בצדק, שהאמירות שלו לא בדיוק מסייעות לתעשיית הרכב האמריקנית המקומית.