fbpx

אחרי החשיפה הרשמית של ה-ID BUZZ, פולקסווגן קובעת יעדי ייצור מרשימים

בתקווה שהנוסטלגיה כלפי העבר תעמוד לצידה, בחברה צופים הצלחה משמעותית עם הדגם לו כולם מצפים. השוק העיקרי שעל הכוונת – ארה״ב. בישראל נאלץ להמשיך להמתין לייבוא של דגם חשמלי ראשון מבית המותג.

כנראה שהגעתו של ה-ID Buzz לייצור ולמכירות השנה תיזכר בתולדות פולקסווגן כרגע חשוב בתהליך המעבר שלה לחשמל, וסביר מאד שהיא אפילו תכננה שהחזרה החשמלית של הדגם האהוב כל כך שלה יהיה כזה – ובהתאם, מתכוננת לתרחיש (האופטימי והריאלי גם יחד) בו ה-ID Buzz יהפוך לאחד הרכבים הנמכרים באירופה בסקטור, והציבה יחד מכירות מרשים שמשקף זאת.

״אנחנו רוצים למכרו בערך 120 אלף רכבים בשנה״ אמר ראלף ברנדשטטר, מנכ״ל מחלקת רכבי הנוסעים של פולקסוגן במהלך התשקיף שביצעה החברה עבור השנים הקרובות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בהיותו אחד הרכבים החשמליים ״האמוציונליים״ ביותר שראינו עד כה (ולכו תמצאו רכב שינצח אותו בקטגוריה), הוא כבר עכשיו זוכה להתלהבות חוצת דורות. כפי שהפך לאחד מסמלי השחרור והחופש של שנות השישים, יכול הבן החשמלי של המיקרובוס להפוך לסמל של התחדשות חשמלית בעולם הרכב, ושל תקופה מלאת תקווה בקרב החברה ההולכת ומתגייסת למאבק במשבר האקלים וחיזוק הקיימות של האנושות והעולם.

הרכב יגיע למכירות באירופה במחצית השניה של השנה בגרסת חמשת המושבים שלו, ובמהלך 2024 יחלו המכירות גם בארה״ב, בגרסת הבסיס המוארך ובעלת שבעת המושבים. נכון להערכות הנוכחיות, ארה״ב צפויה להיות השוק העיקר עבור ה-ID Buzz, עם בערך 100 אלף מכירות בשנה, עם עוד 20-40 אלף מכירות בשאר השווקים בהם תציג פולקסווגן את הדגם.

פנים הרכב של ה-Buzz החשמלי

באירופה כנראה שנראה דגמים ראשונים על הכביש כבר בספטמבר הקרוב. אלו, שכאמור יהיו בעלי חמישה מושבים, יצויידו בסוללה בעלת קיבולת של 77 קילוואט-שעה ובעלי הנעה אחורית. כמובן, כמו כל דגמי ה-ID, יתבסס הרכב על הפלטפורמה החשמלית של פולקסווגן, ה-MEB, שמוכיחה את עצמה כיעילה ושימושית במיוחד.

בנוגע למכירות בישראל עוד קשה לדעת, וסביר שייקח זמן רב עד שנראה את הדגם גם פה – במיוחד בהתחשב בכך שאף דגם מסדרת ה-ID עדיין לא נמכר בישראל (דגמים ראשונים צפויים להגיע בהמשך השנה).

במקביל למכירות ולייצור השנה, בחברה גם הודיעו על מחקר ופיתוח של גרסה בעלת אוטונומיה בדרגה 4 – משמע שהרכב מסוגל לנסוע ללא התערבות הנהג בתנאים מסוימים – בכוונה להביאה לפעילות כרכב משלוחים מסחרי במהלך 2025, או כמונית רובוטית.

ה-ID Buzz ייוצר במפעל של פולקסווגן בהאנובר, שם מיוצרים כמה מהוואנים הנמכרים ביותר של החברה, שיתחיל לפעול במתכונת היברידית של ייצור רכבים חשמליים מול רכבים מזהמים – ונזכיר שלמרות ההתקדמות החשובה, אנחנו עדיין לא יודעים אם ומתי תחשמל פולקסווגן את מפעליה או את צי רכביה באופן מחויב ומוחלט.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button