fbpx

פולקסווגן מציגה את ה-ID.Buzz

לאחר המתנה ממושכת, אנחנו זוכים להכיר את הרכב המיתולוגי בגרסתו החשמלית.

ניסינו לחשוב על זה ובאמת שלא מצאנו עוד רכב חשמלי שהיה סביבו באזז גדול יותר כמו ה-ID.Buzz של פולקסווגן (אהבתם?). טיזרים, שמועות, תמונות עם צבעי הסוואה… פולקסווגן שיחקה עם הסבלנות שלנו במשך שנים, עד לרגע זה – ה-Bus האייקוני שלה (שמוכר גם בשמות קומבי, מיקרובוס, קמפר או בולי) קם לתחייה בגרסה חשמלית.

כשהקונספט נחשף לראשונה בתערוכת דטרויט ב-2017, הגרמנים הבטיחו שהוא יגיע לייצור ב-2022… הבטיחו, ועמדו בזה. כמובן שב-2017 אף אחד לא דמיין שאת בני האדם תתקוף מגפה נוראית, שעד עתה, שנתיים לאחר שהתגלתה לראשונה, לא עזבה אותנו לחלוטין.

הקורונה היא לא רק מגפה בריאותית אלא גם כלכלית-תעשייתית והעובדה שפרויקט ה-Buzz עומד בדד-ליין שלו, למרות כל מה שהעולם עבר כאן בשנתיים האחרונות, היא ראויה להערכה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ה-BUS הראשון יוצר ב-1950 כדי להתחרות בדגמים המסחריים הקלים של יצרני רכב אמריקנים כמו פורד, דודג' ושברולט, אירופאים כמו סיטרואן ורנו ויפניים כמו טויוטה, ניסאן וסובארו ומאז נמכר בעשרות אלפי אם לא מאות אלפי יחידות ברחבי העולם, מה שהפך אותו לאחד הדגמים הכי נמכרים בהיסטוריה של פולקסווגן.

פולקסווגן תייצר את ה-ID.Buzz גם באירופה וגם בארה"ב, ובכל יבשת הוא יזכה לגרסאות משלו

באירופה תיוצר גרסת נוסעים 5 מושבים וגרסה מסחרית (Cargo) עם שורה יחידה של שלושה מושבים מקדימה ושטח העמסה מאחורה, ללא חלונות אחוריים. הייצור של שתי גרסאות אלו מתוכנן למחצית הראשונה של 2022 (כך שבפועל הוא כנראה כבר התחיל) – ההשקה הרשמית ותחילת המכירות יחולו ברבע השלישי של השנה.

בארה"ב צפויה להתווסף גרסת Long Wheelbase נוספת עם בסיס גלגלים מוארך – ייצורה אמור להתחיל ב-2023 כשהמכירות בפועל של ה-ID.Buzz בארה"ב צפויות לצאת לדרך רק ב-2024.

הגרסה המסחרית (Cargo) של ה-ID Buzz בצבעים כחול ולבן
הגרסה המסחרית של ה-ID Buzz

בהמשך צפויות להתווסף גם גרסאות עם 6 ו-7 מושבים, ואולי גם עם הנעה כפולה.

ה-ID.Buzz "יושב" על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, הוא מצויד במנוע חשמלי יחיד שנמצא באחורי הרכב ומייצר הספק של כ-201 כ"ס (150 קילוואט) ומומנט של 31 קג"מ. נפח הסוללה עומד על 77 קוט"ש, והטווח שהיא מייצרת עומד על פי פולקסווגן על סביבות ה-400 ק"מ. יש כמובן גם טעינה מהירה, בהספק מקסימלי של 170 קילוואט.

רוחבו של ה-ID.Buzz עומד על 1,985 מ"מ (כולל מראות), גובהו על 1,937 מ"מ (מ"מ אחד יותר בגרסת ה-Cargo), אורכו 4,712 מ"מ, בסיס הגלגלים 2,988 מ"מ, גובה פגוש אחורי (חשוב להעמסה) 619 מ"מ (623 מ"מ בגרסת ה-Cargo) ונפח העמסה של 1,121 ליטרים (3,900 ליטר בגרסת ה-Cargo, או שתי פלטות עץ בשפת העם).

פנים הרכב של גרסת הנוסעים של ה-ID Buzz
סביבת הנהג של הפולקסווגן ID Buzz החשמלית

גרסת ה-5 מושבים מיועדת לנוסעים, וכפועל יוצא מכך, היא נוחה ומאובזרת יותר מבחינה בטיחותית / טכנולוגית – הקונסולה המרכזית ניתנת לכיוון / פירוק, יש מסעדי ידיים מתכווננים, כרית אוויר בין מושב הנהג לנוסע שלצידו כדי למנוע התנגשות ביניהם במקרה של תאונה, מושבים קדמיים חשמליים מתכווננים עם חימום ועיסוי (ברמות הגימור היוקרתיות יותר) ועוד. היושבים מאחורה יוכלו ליהנות ממגשי אוכל מתקפלים וההעמסה תהיה קלה ויעילה יותר עם רצפת תא מטען מתכווננת.

ה-ID.Buzz יהיה זמין במגוון צבעים, כולל כמה שילובים מעניינים: 

פולקסווגן ID Buzz חשמלי בצבעים כתום ולבן
  • לא-מטאלי: ‘Candy White’
  • מטאלי: ‘Mono Silver’, ‘Lime Yellow’, ‘Starlight Blue’, ‘Energetic Orange’ and ‘Bay Leaf Green’
  • אפקט פנינה: ‘Deep Black’
  • שני צבעים: ‘Candy White’ in combination with ‘Lime Yellow’, ‘Starlight Blue’, ‘Energetic Orange’ or ‘Bay Leaf Green’

אנחנו נדלקנו על השילוב של צביעת ה-‘Candy White’ עם ה-‘Energetic Orange’ המדליק שמופיע בתמונות.

מחיר?

טוב, אז המידע הזה עדיין לא נחשף רשמית על ידי פולקסווגן, אך ההערכות מדברות על כך שמחירו של ה-ID.Buzz בגרסת ה-5 מושבים יתחיל מ-50,000 דולר. האם נזכה לראות אותו בישראל? ימים יגידו – יש מצב שכן.

הזווית שלנו

מבט על הגרסה המסחרית של ה-ID Buzz מתוך תא הנוסעים של גרסת ההיסעים של הרכב

תכל'ס, ה-ID.Buzz פותח סוג של תת נישה חדשה בה הוא נמצא לבד כרגע. זה נכון שיש רכבי ואן חשמליים אחרים המיועדים גם לנוסעים וגם להובלה, אבל אף אחד מהם הוא לא אייקון תרבות כמו הבאס של פולקסווגן. ה-Buzz החשמלי מביא איתו ערך מוסף של מגניבות ונוסטלגיה וזה לגמרי יצדיק את זה שהוא יהיה כנראה יותר יותר יקר מחלק ממקביליו.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. זה מגניב להתכרבל על הנוסטלגיה שגדלנו עליה -(או אבותינו) אבל זה ממש לא מסביר לי על מה המהומה ומה אנשים כל כך מתרגשים ממנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button