
פולקסווגן, מקבוצות הרכב שמובילות נכון להיום את ענף הרכב החשמלי, מסכמים רבע ראשון מוצלח ביותר של שנת 2023 עם עלייה של 42% במכירות הרכבים החשמליים בהשוואה לאותה התקופה אשתקד. הנתונים מתייחסים לכלל הרכבים שנמכרים תחת המותגים של קונצרן פולקסווגן, שגם הם עושים שימוש בפלטפורמת ה-MEB, כמו אאודי, קופרה וסקודה.
מכירות לפי שווקים ומדינות
קבוצת פולקסווגן מסיימת כאמור את הרבעון הראשון של 2023 עם עלייה במכירות של 42% בהשוואה לאותה התקופה אשתקד – ברבעון הראשון של 2023 נמסרו 141,000 רכבים חשמליים ללקוחות, לעומת 99,200 ברבעון הראשון של השנה שעברה – 2022.
ברבעון הראשון של 2023, היוו רכבים חשמליים 6.9% מסך המסירות של רכבים מכל הסוגים של הקבוצה, בהשוואה ל-5.2% ב-2022.
אירופה מהווה, נכון להיום את השוק הגדול ביותר של קבוצת פולקסווגן – במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023 נמכרו ללקוחות אירופאים 98,300 רכבים, עלייה של 68% בהשוואה ל-58,500 רכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן שנמכרו באירופה בשנת 2022.
שוק | רבעון ראשון 2023 | רבעון ראשון 2022 | שינוי (%) |
---|---|---|---|
אירופה | 98,300 | 58,500 | +68.1 |
ארה״ב | 15,700 | 7,900 | +98.0 |
סין | 21,500 | 28,800 | -25.4 |
שאר העולם | 5,600 | 4,100 | +37.1 |
סך הכל | 141,000 | 99,200 | +42.1 |
בסין, אחד השווקים המפותחים ביותר בתחום התחבורה החשמלית, דווקא נרשמה ירידה ברכישות של רכבים חשמליים מתוצרת קבוצת פולקסווגן ברבעון הראשון של שנת 2023 – 21,500 רכבים חשמליים בלבד, ירידה של יותר מ-25%.
במקום השלישי במכירות נמצאת ארצות הברית, עם 15,700 רכבים חשמליים שנמכרו שם במהלך הרבעון הראשון של 2023, בהשוואה ל-7,900 רכבים חשמליים שנמכרו ברבעון הראשון של 2022. הדגם החשמלי העיקרי מתוצרת קבוצת פולקסווגן שנמכר בארה"ב הוא הפולקסווגן ID.4, שמיוצר במפעל של הקבוצה בעיר צ'טונגה במדינת טנסי.
מכירות לפי דגמים
קבוצת פולקסווגן מכרה בסך הכל 141,000 רכבים חשמליים במהלך הרבעון הראשון של 2023, אלו הדגמים הנמכרים ביותר:
- 41,900 רכבי פולקסווגן ID.4 ו-ID.5
- 23,600 רכבי פולקסווגן ID.3
- 21,300 רכבי אאודי Q4 אי-טרון (כולל דגם הספורטבק)
- 12,400 רכבי סקודה אניאק (כולל דגם הקופה)
- 9,700 רכבי אאודי Q8 אי-טרון (הדגם שמחליף את האי-טרון)
מה הלאה
אם לא יקרה משהו בלתי רגיל (קוביד 2, מלחמת עולם שלישית), רוב הסיכויים שאנחנו צפויים לראות את המשך העלייה במכירות של רכבים חשמליים, אצל קבוצת פולקסווגן ובכלל. בקבוצה בונים בין השאר על דגם ה-ID.7 שנחשף לאחרונה ועל עוד לא פחות מ-70 דגמים חשמליים שמתכננים בקבוצה להציג עד שנת 2028.
סין
מה קרה בסין שהביא לירידה של יותר מ-25% במכירות הרכבים החשמליים של הקבוצה? אין הסבר רשמי לתופעה. קרוב לוודאי שלעובדה שבסין יש עשרות מותגים חשמליים ברמות שונות, יחד עם ייצור מקומי, שהוא זול יותר ללקוח הקצה מאשר רכב מיובא, יש בהחלט משקל רב על הנתונים שאנחנו רואים כאן.
גורמים נוספים שיכולים להטות את הכף הם הבחירה של CATL, אחת מיצרניות הסוללות המובילות לרכבים חשמליים, להפחית עלויות ליצרניות מקומיות (מסין) בלבד, וירידות המחירים של טסלה, בארץ ובעולם.