fbpx

פולסטאר של וולו מתחילה לייצר את רכבה החשמלי בסין

מחלקת הרכב החשמלי של וולוו הודיעה על תחילת הייצור של רכבה למרות נגיף הקורונה. החברה הודיעה שמדיניות הבריאות שלה הביאה לאפס מקרים של הדבקה בקרב עובדיה.

לפני מספר שבועות הודיעו בחברת פולסטאר, מחלקת הרכב החשמלי של וולוו, שהייצור של הדגם החשמלי פולסטאר 2 יחל כבר השבוע במפעלה בלוקיאו, סין למרות מגפת הקורונה העולמית. 

החברה דיווחה שמדיניות הבריאות שלה – מדידת חום העובדים בכניסה למפעלים ושימוש גורף במסכות לכולם – הוכיחה את יעילותה עם אפס מקרים חדשים של הדבקה בנגיף בקרב הצוותים הסינים בחברה.

זאת בזמן שתעשיית הרכב בארצות הברית ובאירופה חווה משבר עמוק עקב מקרי הדבקה וסגר נרחב שהביא חברות רבות להשבית את מפעליהן משני צדי האוקיינוס האטלנטי.

מודל 3 של 2020

בכל שנה מגיעים לשוק הרכב דגם או שניים חדשים שמלהיבים את המבקרים ואת הציבור עד שנדמה שכולם, אבל כולם, רוצים לנהוג בהם. ככה היה בשנה שעברה עם מודל 3 של טסלה ועם הפורשה החשמלית טייקאן. השנה, כך נדמה, יתפוס את המקום המכובד ב"באז" הרכב העולמי דגם פולסטאר 2.

אחרי שנים רבות בהן נחשבו רכבי פולסטאר כרכבי "וולוו לעניים", השינוי החשמלי שעברה החברה בזכות רכישתה על ידי החברה הסינית גילי (Geely) הופך את החברה ואת רכביה לחלום הדור הבא של הרכבים החשמליים. 

שיתוף פעולה ביחסי הציבור שהעניקו גילי ווולוו לרכבים החשמליים החדשים שינו לחלוטין את התדמית של המותג וביחד עם ביצועים חשמליים מרשימים הרכב החדש לא פחות ממצית את הדמיון של הנהגים והמבקרים.

470 קילומטר לסוללה מלאה

וולוו פולסטאר 2 בחדר תצוגה לבן
פולסטאר 2

הדגם הראשון בגלגול הנוכחי של החברה, פולסטאר 1, הושק בשנת 2017 והיה היברידי פלאג-אין שהיה  מראה נדיר בכבישי העולם. הרכב נועד להיות יותר הצהרה על ארבעה גלגלים מאשר רכב שבאמת ייצור תחרות בשוק החשמלי ומשמעותו הייתה להשוויץ בשילוב האפשרי בין מנוע חשמלי סיני ובין העיצוב של החברה השבדית האהובה.

פולסטאר 2 הוא כבר סיפור אחר: מדובר ברכב חשמלי לחלוטין (מגמה בה החברה תדבק בהמשך) והרבה יותר פרקטי, שנועד למשוך את עיני הקונים שמאסו ברכבי סטיישן בגימור גרמני-יפני שנפוצו באירופה.

פולסטאר 2 מתבסס על הפלטפורמה המודולרית שעליה מורכב וולוו XC40 ושמתוכנן לתמוך ב-BEV. הוא משתמש גם באותו סט סוללות בהספק 78 קילוואט-שעה שיעניקו לו טווח נסיעה של 470 קילומטרים. בנוסף לחומרה, הוא יהיה אחד הרכבים הראשונים שפעילותו הדיגיטלית תסתמך על תוכנת אנדרואיד כתוכנת ההפעלה שלו.

יקר באמריקה, זול בסין

קשה להתעלם מהיתרון והשליטה שמפגינה פולסטאר בהצלחתה להביא דגם חשמלי חדש לייצור בזמן שמפעלי רכב בארה"ב ובאירופה מושבתים ברובם בגלל המגיפה העולמית של נגיף הקורונה.

"העולם ניצב בפני תמורות עצומות בצל התפשטות נגיף הקורונה. אנו מתחילים בייצור תחת נסיבות מורכבות ומאתגרות עם התמקדות משמעותית בבריאות ובבטיחות אנשינו. זהו הישג גדול מבחינתנו ותוצאה של השקעה רבה מהצוותים במפעל ועד האנשים בשרשרת ההספקה. אני מלא הערכה לכל הצוות – תודה רבה" אמר מנכ"ל פולסטאר תומאס אינגנלת.

בארה"ב הרכב צפוי לעלות כשישים ושלושה אלף דולר לפני תמריצים והטבות, אך בהמשך אמורה החברה להשיק גם דגם בעל ביצועים פחותים יותר במחיר שנע בין ארבעים לחמישים אלף דולר, מחיר שכבר מתחיל להיראות אטרקטיבי במידה וביצועיו יהיו סבירים. בסין מחיר הרכב יהיה זול באלף יואן ביחס לטסלה מודל 3 שמיוצר בסין, מה שצפוי ליצור שם תחרות.

משלוחים אמורים להתחיל בקיץ הקרוב באירופה ולקראת סוף השנה בסין, קנדה וארה"ב. עם זאת, יכול להיות שנראה את הדגם נכנס קודם לשוק הסיני בהתאם להתאוששות המדינות ממשבר הקורונה.

התכנית: התרחבות לכיוון סין

פולסטאר הפכה לחברת רכב חשמלי עצמאית בשנת 2017 אחרי השקעה משמעותית מצד תאגיד הרכב הסיני גילי, החברה השולטת במותג השוודי מאז שנת 2010.

מוקדם יותר החודש שכרו בחברה בכיר לשעבר מפולקסווגן לתפקיד מנהל המכירות בסין, לשם החברה שואפת להתרחב כיום. הכניסה של מנהל המכירות החדש נעשתה כהכנה לתחילת הייצור של פולסטאר 2 שיגיע לסין לקראת סוף השנה לתחרות קשה מול טסלה, ב.מ.וו. והחברה הסינית ניו.

על אף הייצור של פולסטאר בסין, היא מחזיקה כיום רק שני אולמות תצוגה ומכירה בשוק הרכב הגדול בעולם. בשנים הקרובות מתכננים בחברה להקים אולמות נוספים, חלקם באופן עצמאי וחלקם בשיתוף וולוו. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button