fbpx

פולקסווגן ופורשה בצעדים גדולים לעבר עתיד חשמלי

בעוד שישנן יצרניות רכב לא מעטות שמדברות על תכניות לייצור רכבים חשמליים בעתיד אך בינתיים מייצרות רכבים היברידיים לכל היותר, קבוצת פולקסווגן ממשיכה בעשייה רצינית בכל מה שקשור לתחום הרכבים החשמליים. לאחרונה, הצליחה פולקסווגן להפוך את מפעל הרכבים שלה בצוויקאו, גרמניה, ממפעל שמייצר רכבים המונעים על ידי דלק למפעל לייצור רכבים חשמליים בלבד.

המרת המפעל לחשמלי החלה לפני קצת פחות משנה ובהשקעה של כמיליארד ומאתיים אירו. בימים אלה ממש, מיוצרים במפעל אחרוני הרכבים המונעים על דלק וכבר מייצרים בו את הדגם החשמלי ID.3 כשעם הזמן יוסיפו לפס הייצור דגמים חשמליים נוספים.

לאחר ההצלחה של המרת המפעל בצוויקאו לחשמלי, פונה עתה פולקסווגן להמרת מפעלים נוספים שלה והבא בתור הוא המפעל באמדן (Emden) שכבר החלו בהכנות להפיכתו לחשמלי בלבד. הפרויקט כולל הקמת אולם ייצור חדש בגודל של עשרים ושלושה דונם והגדלת השטח הקיים של אולם ההרכבה והייצור בעוד עשרים ושלושה דונם, כשהצפי לייצור הרכבים החשמליים הראשונים בו הוא שנת 2022. נפח הייצור במפעל יהיה גבוה והערכות מדברות על ייצור של כשלוש מאות אלף רכבים חשמליים בשנה, כשהרכב הראשון שייוצר בו יהיה ה- ID.4, רכב הדור הבא שפולקסווגן תולה בו תקוות גדולות.

מנכ"ל פולקסווגן, ראלף ברנדשטטר, התייחס לדברים: "עם הפיכת המפעל שלנו באמדן לכזה שמייצר רכבים חשמליים, פולקסווגן מקיימת את צעד השינוי במערכת. בסך הכל, החברה תשקיע כמיליארד אירו בהמרת המפעל. אמדן תהפוך לאפן הפינה של האסטרטגיה החשמלית שלנו."

בסופו של התהליך, המפעלים של פולקסווגן בצוויקאו, אמדן, הנובר, דרזדן וגם אלה שמחוץ לגרמניה, יהפכו כולם למפעלים לייצור רכבים חשמליים בלבד, כשהתוכנית של החברה היא להציג עשרים דגמים חשמליים עד שנת 2024.

גם פורשה מתקדמת לעבר העתיד החשמלי

פורשה מקאן כחולה בשטח
פורשה מקאן, גם בדרך להתחשמל

חברת פורשה, שהיא חלק מקבוצת פולקסווגן, נוקטת אף היא בצעדים דומים וכבר מתקדמת בהכנות להמרת המפעל שלה בלייפציג, לחשמלי. בנוסף, הוקם במתחם המפעל מבנה חדש שיהיה מיועד להרכבת הרכבים החשמליים של החברה בעתיד. סכום ההשקעה של הפרויקט הנוכחי במפעל הוא כשש מאות מיליון אירו.

כרגע, פורשה מייצרת במפעל את הדגמים פאנאמרה ההיברידי ואת המקאן, אך בקרוב פורשה תייצר במפעל המתחדש את דגם המקאן החשמלי המלא שלה, דגם שייצא לשוק בשנת 2022. בפורשה מקווים שהמקאן החשמלי החדש והגרסאות המתקדמות שלו, מקאן Turbo ו- Turbo S, יהיו הדגמים שידחפו את טווחי הנסיעה קדימה, כמו גם את עוצמת הרכבים.

יו"ר ההנהלה במפעל פורשה בלייפציג, ג'רד רופ, הגיב למהלך: "במהלך השבועות האחרונים, הגענו לאבן דרך בדרך שלנו להיות מפעל חשמלי. פרק הזמן בין עכשיו לבין התחלת הייצור של הדור הבא של המקאן בהחלט הולך להיות אתגר. אולם, זאת גם הזדמנות להוכיח את המפעל בעתיד ולהוכיח את עצמנו כקבוצה."

בנוסף, פורשה תרחיב את קו הייצור שלה במפעל בלייפציג בתקופה הקרובה כשבסופו של דבר, יהיו שלושה סוגי רכבים שייוצרו בו: רכב המונע בדלק, רכב היברידי ורכב חשמלי. על מנת לתמוך יותר בצד החשמלי, פורשה תציג פריסה של תחנות טעינה במתחם המפעל בהספק כולל של שבעה מגה וואט, תחנות שיעבדו על מקורות של אנרגיה מתחדשת. לטענת פורשה, מתחם תחנות הטעינה החדש הוא העוצמתי ביותר באירופה.

הצעדים הללו של פולקסווגן ושל פורשה הם צעדים בוני אמון אמיתיים ולא רק הצהרות עתידיות. הכניסה הגדולה של יצרניות הרכב הללו לשוק הרכבים החשמלי והרצון שלהן להתבסס בו, מראה שהמגמה החשמלית היא לא אופנה חולפת, אלא יסוד מוצק וברור לקראת העתיד של שוק הרכבים העולמי בשנים הבאות. הכוונה של קבוצת פולקסווגן הוא לא להישאר מאחור או לדשדש, אלא להתפרש בכל העולם, להמשיך לתכנן ולייצר כמה שיותר ולהיות מובילים בשוק הרכב החשמלי.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close