באחד מהערבים הקרירים של תחילת האביב, ראינו רכב גדול של פולקסווגן שבמבט ראשון, לא זיהינו, אבל בדיוק שניה אח"כ נפל האסימון – זהו ה-ID.6, רכב הפנאי החשמלי, ה"אח" הגדול במשפחת דגמי ה-ID.
ה-ID.6 הוא דגם שמיועד לסין, אז מה הוא עושה פה, בעיירה שקטה בצפון הארץ?
מסתבר שרכבים שלא מגיעים לארץ ביבוא רשמי, ימצאו את דרכם בסופו של דבר לארץ ביבוא מקביל. בישראל נמכר כיום רכב הפנאי פולקסווגן ID.4, ובהמשך צפויה להגיע גם הפולקסווגן ID.3.
ה-ID.6 הוא דגם שפותח על ידי פולקסווגן במיוחד לשוק הסיני, מהסיבות הבאות:
- השוק הסיני הוא אחד משווקי המטרה שמתפתחים הכי מהר.
- הקהל הסיני פתוח לקבל טכנולוגיה חדשה.
- כמו בישראל – גם הקהל הסיני מעדיף רכבים בתצורת פנאי.
על פי אולף גוטווסקי, סגן נשיא מחלקת המכירות, שיווק ושימור לקוחות בפולקסווגן סין, אלו היו השיקולים המרכזיים בהחלטה של ענקית התחבורה מגרמניה לייצר את ה-ID.6 במיוחד לשוק הסיני.
איך אפשר לשכנע את הסינים שגרמני זה יותר טוב מסיני?
מר גוטווסקי מוסיף ואומר כי התחרות מהמותגים המקומיים כמו ניו ואקספנג מתחזקת והופכת מאתגרת יותר ויותר – מחשבים עוצמתיים יותר ופלטפורמת תוכנה "איתנה" יותר, הם הקלפים אותם מתכוונת פולקסווגן לשלוף בהתמודדות עם השחקנים המקומיים.
בסין, ניתן למצוא את ה-ID.6 בשתי גרסאות שמיוצרות בשיתוף עם שתי קבוצות רכב גדולות ה-ID.6 X שמיוצר בשיתוף פעולה עם קבוצת SAIC וה-ID.6 CROZZ שמיוצר בשיתוף פעולה עם קבוצת FAW.
ה-ID.6 מיוצר בשלושה גרסאות – עם מנוע בהספק של 132, 150 או 225 קוט"ש, ובשתי תצורות סוללה – 58 או 77 קוט"ש – טווחי הנסיעה עומדים על 436 ק"מ ו-536 ק"מ בהתאם לגודל הסוללה. חשוב לציין טווחי הנסיעה נמדדו לפי תקן NEDC המיושן (שהוחלף בתקן אמין יותר – WLTP), כך שאפשר להעריך שהטווח האמיתי יהיה נמוך משמעותית ממה שמוצהר.
ה-ID.6 נשען על בסיס גלגלים של 2,965 מ"מ ומוצע עם 6 או 7 מקומות ישיבה ושלושה גדלי חישוקים – 19, 20 או 21.
רכב חשמלי בעל 7 מקומות ישיבה הוא מצרך מבוקש בישראל – כך שהגעתם של ה-ID.6 של פולקסווגן וה-EV9 של קיה שצפוי להגיע לישראל עד סוף השנה מהווים בשורה טובה.