fbpx

פולקסווגן חוזרת לייצר את ה- ID.3

יותר מחודש אחרי שהורתה לסגור את המפעלים שלה בעקבות מגפת הקורונה, פולקסווגן מתחילה לפתוח אותם בהדרגה והמפעל האירופאי הראשון שנפתח הוא זה שממוקם בצוויקאו, גרמניה. זהו המפעל שבו מרכיבים את דגם ה- ID.3 של פולקסווגן ובימים אלו משלימים את החזרה של ייצור הרכב.

הייצור במפעל לא יתנהל כמו מקודם אלא בנפח קטן יותר ובזמן ארוך יותר בשל המגבלות החדשות. בפולקסווגן מחזירים את העובדים למפעל אך יש להם תוכנית מסודרת שכוללת אמצעים שונים על מנת לשמור על בריאות העובדים. חבר ההנהלה בתחום הרכבים החשמליים בפולקסווגן, תומאס אולריך, התייחס לנושא: "לכולנו יש משימה להשלים. המשימה הזאת היא להגן על הבריאות של העובדים שלנו ובאותו הזמן גם להחזיר את העסקים חזרה למסלול באופן אחראי."

על פי אולריך, המצב החדש הוא מאתגר ודורש סדרי עדיפויות חדשים: "בפולקסווגן, הבריאות קודמת למהירות. זאת הסיבה שכרגע הדאגה העיקרית היא לא כמה רכבים אפשר לייצר ביום. מה שיותר חשוב זה שתהליך ייצור הרכבים החשמליים שהתעכב, מתחיל לצעוד היום. ה- ID.3 הוא אחד מהפרויקטים המרכזיים בפולקסווגן."

בשלב הראשון בתהליך הייצור של ה-ID.3, ייוצרו חמישים רכבים ביום בקצב מופחת מהרגיל, שזה אומר כשליש מנפח הייצור היומי שהיה לפני הקורונה. על מנת להדביק את הקצב, ישנם כמה מפעלים אחרים שמייצרים חלקים שכבר החלו לחדש את האספקה שלהם למפעל, כולם בכפוף לאמצעי המיגון המתאימים.

יו"ר ועד העובדים של המפעל בצוויקאו, יאנס רות', מדגיש שההגנה ובריאות העובדים הם בעדיפות ראשונה בתחילת תהליך הייצור. ועד העובדים והנהלת המפעל ניסחו כללים ברורים בהסכם משותף ביניהם והיו"ר רות' מסביר: "השגנו הסכם עם החברה לגבי אמצעים חדשים להגנת העובדים. דבר אחד ברור: אנחנו לא ניקח סיכונים כלשהם, בריאות העובדים היא בעדיפות ראשונה, גם אם זה אומר לייצר פחות רכבים."

האמצעים שעליהם הוסכם במשותף למען הגנת העובדים הם שמירת מרחק והיגיינה, חבישת מסכה אם אי אפשר לשמור על מרחק מינימום של מטר וחצי, הפרדה בין המשמרות השונות כדי למנוע מגע ביניהן ומדידת חום של העובדים ובאחריותם לפני תחילת העבודה כל יום. כללים נוספים נוגעים להתנהלות בזמן הפסקה ואכילה, ביגוד מגן, הגעה לעבודה, פתיחת דלתות, נוכחות בעמדות ועוד. הכללים הללו יחולו גם על עובדים וספקים חיצוניים בכל אזורי המפעלים.

חוץ מהמפעל בצוויקאו, מפעל ענק נוסף נפתח מחדש בימים אלה והוא ממוקם בוולפסבורג, מזרחית לעיר הנובר. גם במפעל זה החזרה לעבודה תהיה בשלבים ותוך שמירה על הכללים החדשים. ביום רגיל עובדים במפעל הזה כעשרים אלף עובדים אך כעת יתחילו לעבוד רק כשמונת אלפים מהם וגם נפח ייצור הרכבים במפעל יהיה בהתאם ויעמוד על פחות מחצי. העובדים במפעל יידרשו לכללי ריחוק ותנאי עבודה חדשים כדי למנוע כל אפשרות של הידבקות כלשהי במתחם, בייחוד כשמדובר כאן באלפי אנשים.  

פולקסווגן ID.3 החדשה במבט מהצד בנסיעה בעיר
פולקסווגן ID.3

גם המפעל לייצור מנועים באזור חמניץ ייפתח בקרוב תוך כדי נקיטת אמצעי זהירות והגנה על העובדים, כשקצב הייצור יהיה מדורג. יחד איתו, יתחיל גם המפעל שנמצא בגלסרן דרזדן, שם מייצרים את ה- e-Golf, כשגם בו הייצור יהיה מופחת בהתחלה.

אך לא רק בגרמניה חוזרים לעבודה. גם בברטיסלבה שבסלובקיה נפתח בחזרה מפעל של החברה בהצלחה ובמפעלים אחרים של פולקסווגן עובדים על תוכניות להחזרת העובדים על פי הכללים החדשים. המפעלים האמורים להיפתח בקרוב לפי התכנון נמצאים בפורטוגל, ספרד, רוסיה, דרום אפריקה, צפון ודרום אמריקה. חוץ מאלה, ברוב המפעלים של פולקסווגן בסין, החלו לעבוד לפני חודש וכבר הגיעו לתפוקות ייצור של כשבעים אחוזים מזמן רגיל.

עדיין לא ברור כמה זמן ייקח שלב הייצור החדש הזה שנכפה על החברה, אך על פי פולקסווגן, פתיחת המפעלים בסין היתה חלקה ולא נרשמו בעיות ייצור כלשהן. גם המפעלים שנפתחו בצוויקאו וברטיסלבה הראו נתונים חיוביים בכל תהליך החזרה החדש והעובדה הזו מעלה את האופטימיות בהנהלת פולקסווגן באשר לפתיחת שאר מפעלי החברה ברחבי העולם, הכל תוך כדי שמירה על הכללים החדשים והרצון לחזור לייצור רכבים בנפח הולך וגדל עד כמה שניתן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button