fbpx

וולקון חושפת רשמית את רכב ה-Side-by-Side החשמלי שלה

הסטאג של חברת ההזנק האמריקנית מגיע למהירות מירבית של 130 קמ"ש ומציע טווח נסיעה של 160 ק"מ.

בעולם יש לא מעט חברות הזנק שמציגות כלי רכב חשמליים מגניבים. האהובה עלינו היא כמובן אלפא מוטור קורפ, שמצליחה להפתיע אותנו פעם אחר פעם עם קונספטים שאנחנו מדמיינים אצלנו בחנייה. חברה נוספת כזו, שעושה הכל מגניב, היא וולקון – חברה אמריקנית גם כן.

בשונה מאלפא, החבר'ה בוולקון (שממוקמת בטקסס) מתמקדים ברכבי פנאי לנסיעה בשטח.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

עוד לפני שנכיר את הסטאג, רכב ה-SBS החשמלי שוולקון חשפה כעת בצורה רשמית, חייבים לעצור שניה ולהתייחס לגרונט (Grunt), אופנוע שטח חשמלי עם גלגלי "בלון". אבל האמת היא שהטייטל "אופנוע שטח" הוא לא הכי מדויק כי הגרונט הוא לא אופנוע אנדורו או מוטוקרוס (כמו הסורון סטורם-בי למשל) אלא סוג של טרקטורון דו-גלגלי שמיועד למטרות פנאי אבל גם למשימות עבודה.

תחום אחד בו "תופסים" הכלים החשמליים דוגמת הגרונט או האיזיריידר הישראלי הוא תחום הצייד שנפוץ במיוחד בצפון אמריקה – שבו לפעולה החרישית של המנוע החשמלי יש יתרון ברור. 

הגרונט מצויד במנוע חשמלי בהספק של 25 קילוואט, יש לו צמד סוללות בנפח 2.3 קוט"ש ומגוון יכולות, כמו למשל חציית נחל עם מים עמוקים (כפי שניתן לראות בסרטון).

וולקון כבר מספקת ללקוחות את הגרונט, שמחירו 8,000 דולרים. 

נחזור לסטאג

בוולקון טוענים שחוויית הנהיגה מיוחדת ברמה כזו שאף דגם רכב SBS עם מנוע בעירה פנימית יכול להשתוות לה – אבל זה משהו שכמובן שצריך לבדוק בשטח. יש לו מנוע חשמלי בהספק של 107 קילוואט שהם כ-143 כ"ס, פחות מהכלים המובילים בקטגוריה של Can-Am ופולריס.

אגב פולריס, רק לא מזמן דיווחנו לכם שעובדים שם על משפחת כליי פנאי-שטח חשמליים חדשים, כולל דגם RZR חשמלי, שיצטרפו לריינג'ר החשמלי החדש שנחשף לקראת סוף שנת 2021. וכמובן שחשוב לציין כאן גם את ה-TX EV, הדגם החשמלי החדש של תומקאר, החברה הישראלית שעושה חיל בחו"ל. 

היחידה שלא שמענו ממנה כלום היא Can-Am, שהדגמים שלה ואלו של פולאריס, מובילים את התחום הזה נכון להיום. לא שמענו, אבל אנחנו בטוחים שזה עומד להשתנות.

בחזרה לסטאג 2

סטאג של וולקון

רכב ה-SBS החשמלי מציע כמה מצבי נהיגה, ביניהם גם מצב ECO, שמגביל את מהירות הנסיעה ומספק את הטווח המירבי – 160 ק"מ. הוא מצויד בסוללה בנפח 42 קוט"ש ויש לו גם מצב גרירה ייעודי.

אבל זה לא נגמר כאן.

לסטאג גם מצב 4WD ייעודי שמשולב בלחיצת כפתור, תוך כדי נסיעה, מעביר את הכח לסרן הקדמי במצב שהאחורי מאבד אחיזה ומצב Crawl (זחילה) בו, ממש כפי שזה נשמע, הרכב זוחל באיטיות בלי שהנהג יצטרך ללחוץ על דוושת הגז.

יש לו שני מסכי תצוגה, כשדרך המרכזי שבהם יכול הנהג לתכנן את מסלול הנסיעה, להביט במצלמות השונות (2) בהן מצויד הרכב ולקבל מידע חשוב על ההתקדמות בשטח כשעל הכל שולטת אפליקציה חכמה. 

הסטאג של וולקון מיועד להסיע 4 נוסעים בנוחות אך יחד עם זאת, ניתן לקפל את שני המושבים האחוריים כדי להגדיל את נפח תא המטען ל-756 ליטרים. יש לו כושר העמסה של 703 ק"ג ויכולת גרירה של עד 907 ק"ג. 

בוולקון מקווים שעלויות התחזוקה הנמוכה – בלי החלפות שמנים, בלי לתדלק, ובלי לתחזק יותר מידי, זה מה שיגרום ליותר לקוחות לזנוח את כלי ה-SBS שעושים שימוש במנועי בעירה פנימית ולעבור לכלים חשמליים.

מי יודע – עם מחירי הדלק שמאמירים מיום ליום, יש מצב שזה אכן יקרה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button