fbpx

פולריס מציגה את הריינג'ר XP קינטיק עם מנוע של זירו

רכב העבודה החשמלי חוזר בגרסה משודרגת עם הספק של 110 כ"ס - וזו לא המילה האחרונה מבחינת פולריס בסגמנט הכלים החשמליים.

אחת השותפויות הכי מעניינות כיום בעולם הרכב החשמלי היא זו שבין יצרנית רכבי העבודה והשטח הקלים פולריס, לבין יצרנית האופנועים החשמליים זירו. שתי החברות חתמו על הסכם שת"פ ארוך טווח ל-10 שנים. זירו כבר ותיקה בתחום ופולריס קצת פחות, אבל זה הולך להשתנות בעתיד הקרוב.

פולריס מייצרת מספר דגמי רכבי סייד-ביי-סייד (בהם הנוסעים יושבים זה לצד זה), אופנועי שלג, טרקטורונים ועוד. בסדרת הריינג'ר שלה, רכב שטח/עבודה קל, יש גם גרסה חשמלית – ועכשיו פולריס גורסת לחלוטין את הריינג'ר החשמלי הישן (שלא ממש הצליח) ומציגה אותו במהדורה חדשה לחלוטין שהבסיס מגיע מזירו – מנוע חשמלי עם הספק של 110 כ"ס המשמש גם את דגמי האופנועים הבכירים של החברה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

החשיפה הזו חשובה אבל מה שלא פחות חשוב מבחינתנו זו ההצהרה של פולריס שהריינג'ר XP קינטיק הוא רק ההתחלה ושבעתיד צפוים להגיע עוד כלים חשמליים. אנחנו טוענים כבר לא מעט זמן שפולריס עובדת על RZR חשמלי – כלי ששייך לסגמנט בו שולטים מנועי טורבו עתירי כוחות סוס – אבל החשמל יגיע בסופו של דבר לכל תחום, ואם פולריס רוצה להישאר רלוונטית במרוץ מול קאן-אם (המתחרה הגדולה ביותר של פולריס בתחום רכבי השטח הקלים, שכנראה שגם היא עובדת על כלי חשמלי משלה) היא חייבת לתכנן קדימה.

ולתכנן קדימה, זה אומר לפתח ולייצר כלים חשמליים.

פולריס ריינג'ר XP קינטיק

כאמור למעלה, הריינג'ר מצויד במנוע חשמלי עם הספק של 110 כ"ס – מה שהופך אותו לאחד מכלי השטח-עבודה החזקים שאפשר לקנות – גם בהשוואה לכלים עם מנועי בנזין. הריינג'ר קינטיק יכול לשאת משקל של עד 568 ק"ג ולגרור משקל של עד 1,136 ק"ג – מה שאומר שהוא יכול להתמודד עם רוב המשימות שאיתן צריך להתמודד בשטחי עבודה / חוות וכו' – לשם הוא מיועד.

כל מי שנסע על ריינג'ר בחייו יודע שלא מדובר רק בכלי עבודה קשוח, אלא גם במכונת שטח לא פראיירית בכלל – עם מרווח גחון של 35 ס"מ ומהלך מתלה של 25 ס"מ, יש לו גם נתונים שתומכים בזה. 

יש גם שיפורים תפעוליים נוספים כמו מתג החלפה בין נסיעה קדימה / רוורס ובורר מצבי נסיעה משודרגים, ובכלי עבודה כמו הריינג'ר השיפורים הקטנים האלו שהופכים את התפעול לקל יותר הם קריטיים. 

פולאריס ריינג׳ר XP קינטיק

מי שישמחו ודאי יותר מכולם על הריינג'ר החשמלי הם חובבי הציד בצפון אמריקה – שכלי עבודה שקט עם יכולות שטח גבוהות מאד בהחלט יכול לשדרג להם את החוויה.

הריינג'ר הקינטיק החדש מוצע בשתי גרסאות סוללה – 14.9 קוט"ש המפיקה טווח נסיעה של 72 ק"מ וסוללה גדולה יותר בנפח 29.8 קוט"ש המפיקה טווח של 130 ק"מ – מכובד! אך קרוב לוודאי שכאשר הכלי עובד קשה בשטח וגורר משקלים כבדים הנתונים האלו מצטמצמים בצורה משמעותית.

הריינג'ר XP קינטיק החשמלי דומה מאד לריינג'ר XP 1000 הלא-חשמלי של פולריס – בשני הכלים ישנה מערכת חימום מובנית לימי החורף, ובכלי החשמלי מתווסף גם מסך תצוגה בגודל 7 אינטש לרשימת האבזור. דרך המסך פועלת מערכת ה-Ride Command של פולריס, שמציגה נתונים כמו מצב סוללה או טווח נסיעה שנשאר, וגם מרחק לנקודת הטעינה הקרובה.

פיצ'רים טכנולוגיים נוספים מאפשרים לבעל הרכב לקבל מידע על מצבו דרך הטלפון הנייד וגם לאתר אותו מרחוק – חיוני כאשר מחנים את הריינג'ר בשטח נידח ונעים ברגל – מה שקורה לא מעט בתחום הצייד.

את הריינג'ר קינטיק החשמלי ניתן לטעון בטעינה "איטית" Level 1 או בטעינה מהירה יותר Level 2 – במידה ונתקעתם ללא סוללה באמצע יום העבודה. סוג המטען משתנה לפי רמת הגימור – הספק של 3 קילוואט ברמת הגימור פרימיום והספק של 6 קילוואט ברמת הגימור אולטימייט כשטעינה מלאה לוקחת כ-5 שעות (או דבר בשתי רמות הגימור עקב גודל סוללה שונה). ויש גם פתרון בעבור אלו שירצו להטעין מהר יותר – פולריס משתפת פעולה עם חברת Qmerit שמייצרת ומתקינה עמדות טעינה ביתיות מהירות.

פולריס טוענת שעלויות התחזוקה של הריינג'ר XP קינטיק יהיו נמוכות ב-70% לעומת מקביליו בעלי מנועי הבעירה הפנימית – במקום מנוע בנזין או דיזל עם מאות חלקים נעים מקבלים מנוע חשמלי פשוט לתפעול, אין פילטרים, אין שמנים וכו' וכיוצא מכך גם הרבה פחות טיפולים.

המחירים נעים מ-25,000 דולר לרמת הגימור פרימיום ועד ל-30,000 דולר לרמת הגימור אולטימייט – לא זול בכלל! אבל כאשר מסתכלים על חיסכון של 70% בעלויות התחזוקה לאורך טווח, השד כבר לא נראה נורא כל כך. 

ומה בישראל? 

הריינג'ר החשמלי הישן אמנם הגיע לישראל, אך כמו בעולם, לא כל כך גרר התעניינות ולא ממש נמכר.

הריינג'ר XP קינטיק זו כבר חיה אחרת לגמרי, ונדמה שהקהל היום פתוח יותר לקבל רכבים חשמליים יותר ממה שהיה בעבר – זאת אומרת שיש סיכוי שנראה אותו מגיע לכאן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button