fbpx

חדש בישראל: ווג' ER-10

האופנוע חשמלי החדש מציע טווח רכיבה משולב של כ-100 ק"מ. מחיר ההשקה נקבע על 37,900 ש"ח

חברת מוטו24, יבואנית מותגי האופנועים נורטון, מונדיאל ו-ווג', מודיעה על תחילת שיווקו של הכלי החשמלי הראשון בליין שלה, ה-ER-10. 

רגע, מה זה ווג' בכלל? 

המותג הסיני שייך לקונצרן לונסין – אחד מיצרני הדו-גלגלי הגדולים בסין. ל-ווג' יש מספר דגמי אופנועים בעלי מנוע בעירה פנימית, ועכשיו גם דריסת רגל בעולם התחבורה הדו-גלגלי החשמלי. ווג' הוא המותג השלישי של חברת מוטו24 שאולם התצוגה שלה נמצא ברחוב הרצל בתל אביב. 

יכול לעניין אותך:

אופנוע חשמלי, מה הביג דיל?!

אז זהו, שיש עניין. בשונה ממותגים אחרים שהגיעו לכאן, ה-ER-10 של ווג' מציע תג מחיר נוח יחסית – של 37,900 ש"ח (מחיר השקה). נכון שהוא לא מהיר וחזק כמו דגמי ה-SR של זירו או דגמי אנרג'יקה, אבל אלו עולים הרבה ולא מיועדים לכל כיס. כדי למכור במאסות, המחיר צריך להיות קל יותר לעיכול. הנייקד החשמלי הוצג לראשונה בתערוכת EICMA שנערכה במילאנו ב-2019 והוא מבוסס על דגם ה-White Ghost של Sur-Ron, יצרנית אופנועים חשמליים אחרת שהיינו מאד שמחים לראות כאן בישראל. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כל מה שחשוב לדעת על הנייקד החשמלי החדש של ווג' 

ווג ER10

ה-ER-10 מצויד במנוע 6000 וואט מקורר נוזל המפיק מומנט של כ-4 קג"מ. המנוע יושב על הזרוע האחורית, וההינע הסופי הוא על ידי שרשרת – בשונה מדגמי אופנועים חשמליים אחרים שהכרנו שעושים שימוש ברצועה. הזנב מעוצב בעיצוב צף, מה שתורם למראה המושקע של האופנוע – שמציע עיצוב שיקסום בוודאי ללא מעט רוכבים. 

טווח הרכיבה עומד על כ-100 ק"מ ברכיבה משולבת (עד 130 ק"מ ברכיבה עירונית) מה שאומר שה-ER-10 הזה יכול לצאת גם מגבולות העיר, ולתפקד ככלי רכב יעיל גם למי שגר בפרברים הקרובים. טעינת הסוללה תיקח כ-4 שעות, בחיבור חשמל רגיל (מתי נקבל כבר אופנוע חשמלי עם סוללה נשלפת??). סוללות האופנוע מיוצרות על ידי סמסונג, ומתפקדת עליהן מערכת ניהול BMS חכמה. 

משקל הכלי עומד על 122 ק"ג – נתון יפה בהתחשב בכך שמדובר בכלי חשמלי שבדרך כלל כולל רכיבים כבדים יותר מכלים בעלי מנועי בעירה פנימית. השלדה היא שלדת אלומיניום, הבולמים הם בולמים הפוכים (בקוטר 37 מ"מ עם מהלך מתלה של 115 מ"מ), גובה המושב עומד על 840 מ"מ, גודל הגלגלים הוא 17 אינטש (מקדימה ומאחורה) יש בלמי דיסק (מקדימה ומאחורה) ומערכת ABS, ההנעה ניתנת גם ללא מפתח (KeyLess) הפנסים הם פנסי LED (מקדימה ומאחורה), יש שני מצבי רכיבה לבחירה ובקרת אחיזה ומיכל הדלק הפך לתא מטען (שאפשר גם לנעול) – על פניו נשמע בכלל לא רע. 

ה-ER-10 החשמלי של ווג' מקביל לקטגוריית A2 (אופנוע בעל מנוע של עד 14.6 כוחות סוס ולא יותר מ- 11 קילוואט) והביטוח שהוא דורש מקביל לביטוח של קטנוע בנפח 50 סמ"ק – דרגת הביטוח הזולה ביותר. העובדה שהוא אוטומטי, הופכת אותו לידידותי יותר למשתמש, גם כזה שאין בידיו רישיון נהיגה על דו-גלגלי ידני. 

מחיר ההשקה נקבע כאמור על 37,900 ש"ח, מה שאומר שזהו אחד האופנועים (עם דגש על אופנוע ולא קטנוע) החשמליים הזולים שתוכלו לרכוש בישראל. בהמשך נצא עליו גם לרכיבת מבחן ונדווח איך זה מרגיש "על רטוב". 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button