fbpx

דו-גלגלי חשמלי בישראל – הדגמים שצפויים להגיע לכאן כבר השנה

שנת 2021 יכולה להיות שנת המפנה בישראל בכל מה שקשור לתחבורה חשמלית, ועולם הדו גלגלי לא נשאר מאחור. כל האופנועים והקטנועים החשמליים שהולכים להגיע לישראל בשנת 2021. סקירה.

לצד ההתעוררות בשוק המכוניות, ב-2021 הולכים להגיע לישראל גם מספר דגמי אופנועים וקטנועים חשמליים – חלקם חדשים, חלקם היו פה כבר וחוזרים שוב במטרה להשיג סיבוב יותר מוצלח. הנה מבט מפורט יותר על המותגים.

GOGORO

שליח של DHL עם קטנוע משלוחים חשמלי של גוגורו עם כוורת הטענה לסוללות
קטנוע חשמלי של Gogoro (תמונה: Gogoro)

קטנועי גוגורו מטאיוון מציעים פלטפורמת טעינה ייחודית – עם סוללות נשלפות וכוורות טעינה שממוקמות במקומות ציבוריים נגישים 24 שעות ביממה.

קצת לפני שהסוללה נגמרת, ייגש רוכב הגוגורו לאחת מכוורות הטעינה האלו – שם הוא ישים את סוללת הקטנוע שלו ויקח אחת אחרת טעונה במלואה, שרוכב אחר השאיר, כאשר הסוללה שלו תחכה לרוכב הבא, וכך הלאה.

ההכרזה על הגעתם של קטנועי גוגורו החשמליים הייתה כבר במסיבת העיתונאים המסכמת של היבואן מטרו-מוטור בשנת 2019, אך כנראה שהמהלך התעכב בעקבות משבר הקורונה העולמי. לגוגורו מספר דגמים, עם טווחי נסיעה בין 85 ל-170 ק"מ.

אנרג'יקה

אנרג׳יקה אגו
אנרג׳יקה אגו (צילום: Lorenzo Concari)

יצרנית האופנועים החשמליים מאיטליה תחזור לסיבוב שני בישראל, לאחר שבשנת 2017 הגיעה לכאן לקדנציה קצרה במיוחד שהתבררה כלא מוצלחת – בלשון המעטה.

מאז עברו הרבה וואטים בכבלי החשמל, ונראה ששנת 2021 השוק בשל יותר לקבל את המותג. אופנועי אנרג'יקה יגיעו לישראל ביבוא של חברת ליגל, יבואנית אופנועי דוקאטי וטי-אם. תוכלו למצוא כאן את המידע על הדגמים והמחירים של אנרג׳יקה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

סופר-סוקו 

רוכב קטנוע על הסופר סוקו VS1 החשמלי
סופר סוקו VS1

יצרנית האופנועים והקטנועים החשמליים מציעה כמה דגמים בליין שלה, כשלישראל היא תגיע תחת חברת א.ש.ל אופנועים, שמיבאת ארצה את אופנועי SWM ויוסאנג.

בהתחלה יגיעו ארצה שני דגמי קטנועים – ה-CPX שמצויד בצמד סוללות נשלפות, יחד הן מספקות טווח רכיבה של 140 ק"מ כשכל אחת מהן נטענת תוך כ-3.5 שעות. ה-CPX מגיע למהירות מירבית של 90 קמ"ש. 

קטנוע חשמלי סופר סוקו CPX
סופר סוקו CPX

הדגם השני שיגיע הוא ה-VS-1 שכולל שתי סוללות שמביאות אותו לטווח נסיעה מקסימלי של 160 ק"מ (בספסיפיקציות L1e), מהירות מירבית של 80 קמ"ש ועוד. אנחנו מקווים שנראה כאן גם את דגמי האופנועים החשמליים המסקרנים של החברה. 

אופנוע חשמלי סופר סוקו TSX בצבע אדום
סופר סוקו TSX

NIU

קטנועים חשמליים של NIU

מותג הקטנועים החשמליים שמיובא ארצה על ידי חברת UME מתרחב בשנת 2021 בדגם נוסף, MQiGT שמו. הדגם החדש מציע טווח נסיעה של 70-80 ק"מ במהירות רכיבה של 70 קמ"ש, גלגלי "14, מערכת בלימה אלקטרונית ועוד.

ואחרי שרכבנו על ה-NQi GT, אנחנו מחכים לסיבוב גם על הדגם החדש. מחיר ההשקה של הדגם החדש נקבע על 12,990 ש״ח. 

KTM

הפרירייד E-XC, אופנוע הטריאל-דורו החשמלי של ק.ט.מ, אחד מיצרני אופנועי השטח המובילים בעולם (ויש שיאמרו המוביל) משווק בחו"ל כבר מספר שנים, אך עדיין לא הגיע לישראל.

עם התחזקות תחום התחבורה החשמלית בכביש וגם בשטח – עם אופנועים דוגמת ה-FX של זירו שנמכרים כאן בישראל, יש מצב שנזכה לראות כאן אופנועים חשמליים של החברה האוסטרית, שנמכרת בישראל תחת היבואן ד.ל.ב מוטוספורט.

הפרירייד מצויד במנוע חשמלי בראשלס בהספק של 18 קילוואט, טעינה מהירה (75 דקות ל-80% סוללה) בולמי WP XPLOR ועוד הרבה דברים טובים. ק.ט.מ מובילה את טבלת המכירות של אופנועי השטח בישראל כבר שנים, ובהחלט מעניין לראות איך דגם חשמלי מתוצרתה ישתלב כאן.

ZAP!

קטנוע חשמלי ZAP T7 בצבע אדום
צילום: יח״צ

מותג הקטנועים החשמלי אותו משווקת בישראל חברת EMOTO מתרחבת בדגם נוסף לשנת 2021 – T7 שמו.

ה-T7 מצויד בסוללה בנפח 8.6 קוט"ש, שמייצרת (לפי היבואן) טווח רכיבה בינעירוני של 100 ק"מ. ברכיבה עירונית במהירות נמוכה, טווח הנסיעה יכול לגדול ולהגיע אף למעל ל-200 ק"מ. זמן הטעינה עומד על כ-4 שעות. ל-T7 מנוע בראשלס בהספק של 7000 קילוואט, מומנט של 11 קג"מ, מהירות מירבית של מעל ל-100 קמ"ש ו-3 מצבי רכיבה. 

ל-T7 שני גלגלי "13, בלמי דיסק מקדימה ומאחורה, מערכת בלימה משולבת (ללא ABS) ואפילו מצב רוורס. גובה המושב עומד על 760 מ"מ והמשקל על 157 ק"ג. מחירו של ה-ZAP! T7 נקבע על 29,990 ש"ח. 

ווג'

קטנוע חשמלי ווג ER7
תמונה: Voge

יצרנית האופנועים ווג' חדשה יחסית בישראל, ומגיעה לכאן מטעם היבואן מוטו24 שמייבא בין השאר גם את אופנועי נורטון ומונדיאל. בארץ כבר נמכרים מספר דגמים של ווג' עם מנועי בעירה פנימית, ובמהלך 2021 מתוכננת כניסה ראשונה של היבואן גם לזירה החשמלית.

מדובר במשב רוח מרענן בתוך שלל הקטנועים החשמליים שנמכרים כאן עד היום – ה-ER10 של ווג' הוא אופנוע חשמלי למהדרין, ותג המחיר, שצפוי לעמוד על כ-50-40 אש"ח (הערכת המערכת) עשוי להפוך אותו ללהיט מכירות של ממש. ה-ER10 הוצג לראשונה בתערוכת EICMA שנערכה במילאנו ב-2019 והוא מבוסס על דגם ה-White Ghost של Sur-Ron, יצרנית אופנועים חשמליים נוספת שהיינו מאד שמחים לראות כאן בישראל. 

עם הספק של כ-14 קילוואט (כ-19 כ"ס) ומומנט של 4.2 קג"מ, ה-ER10 מקביל בכוח לאופנוע בנזין בנפח של 300 סמ"ק – אחת הקטגוריות הכי פופולריות בעולם וגם בישראל.

הנייקד החשמלי המסקרן מציע עיצוב מגניב שבהחלט תופס את העין – עם מושב "צף", מנוע שיושב על הזרוע האחורית, חישוקי "17 מעוצבים ועוד. הקירור מתבצע על ידי נוזל וההינע סופי על ידי שרשרת ולא על ידי רצועה – שיטה נפוצה יותר באופנועים החשמליים שהכרנו עד היום. 

טווח רכיבה של כ-100 ק"מ מושג הודות לסוללה בנפח של 4.2 קוט"ש, אם כי לא נשלפת. זמן הטעינה נמשך כ-4 שעות, והמהירות המירבית עומדת על אזור ה-100 קמ"ש. גובה המושב של ה-ER החשמלי עומד על 800 מ"מ, והמשקל על 115 ק"ג בלבד – נתונים שאמורים להפוך אותו לידידותי לכל רוכב ורוכבת. 

השורה התחתונה

השימוש בכלי רכב דו-גלגלי חשמלי יכול לסייע בהפחתת ההשפעה של שתי בעיות עיקריות – זיהום אוויר וגודש תנועה – עימן מתמודד כל אזרח שגר במקום יחסית מרכזי בישראל, ובאזור המרכז ובערים הגדולות בפרט. 

השימוש בתחבורה דו-גלגלית חשמלית אמור למשוך אליו לא רק רוכבי אופנועים וקטנועים שרוצים לעשות את המעבר, אלא גם נהגי מכוניות, שעושים את דרכם כל יום, פעמיים ביום, אל ומ-מרכזי הערים הגדולות ומבלים בפקקים שעות ארוכות. 

מותגים יוקרתיים כמו אנרג'יקה שמוזכרת כאן למעלה זה יפה וטוב, אבל השינוי האמיתי יגיע דווקא מהכלים הזולים.

מעבר של נהגי מכוניות לכלי תחבורה דו-גלגלי חשמליים זה לגמרי משהו שגם המדינה צריכה לעודד – ואף לאמץ אולי שינוי תקנות שיאפשר לנהגי מכוניות לנהוג בקטנועים חשמליים עם הספק מוגבל ללא צורך בהוצאת רישיון נהיגה לדו-גלגלי – כמו שנהוג בחלק ממדינות ארה"ב ואירופה. 

כמה שיותר נהגי מכוניות שיעברו לדו-גלגלי חשמלי – יותר טוב, לפחות עד שתהיה פה מערכת תחבורה ציבורית מתפקדת.

מאמרים נוספים

15 תגובות

  1. יש חדש לגבי קטמ פרירייד חשמלי?
    נגמרה השנה ובינתיים אין סימן שהוא עומד להגיע.

    1. אנחנו חיים בשנת 2022 והמדינה מכניסה את ידה עמוק לכיסו של האזרח משש שודדת את הציבור.

  2. כל עוד לא יהיה כלי שמסוגל לתת 120=140 ק"מ לפני טעינה ולא רק על הנייר. כלי כזה לא יפרוץ דרך בעולם העסקי ועדיף להמתין.

    1. יש כלי כזה והוא ברשותי זה הפומה 155 אמפר עושה 200 קמ אמיתי על טעינה אחת אבל טווח עבודה אמיתי בלי לקרוע את הסוללה 160 קמ וזה מספיק לגמרי כבר עשיתי עליו 37000 קמ ונהנה ממנו מאוד

  3. סקירה מעניינת אבל חסרה – איפה זירו? איפה בליץ? שני המותגים הכי נפוצים היום בארץ

    1. היי ליאור
      שים לב שזו סקירה של הדגמים שהגיעו ועוד יגיעו לפה במהלך שנת 2021.
      זירו ובליץ כבר ותיקים בישראל : )

  4. שימוש באופנועים חשמליים פותר גם בעיה נוספת: רעש של אופנוענים שמרעידים את כל השכונה שלי… ועושים רייסים מטורפים. הגיע העת לקצת שקט!

    1. זיהום רעש (noise pollution) הוא מפגע סביבתי חמור לכל דבר ועניין.
      חייבים לאסור את הייבוא של הכלים הדו-גלגליים המזהמים.

  5. מה עם Livewire של הארלי דווידסון?
    האופנוע הכי מסקרן כרגע, במיוחד אחרי ששודרה הסדרה The long way up שבה יואן מקרגור שנע איתו לאורך כל יבשת אמריקה.

    1. ה-Livewire בהחלט רלוונטי, גם מכיוון שהמתחרה שלו מבית Zero כבר נמכר כאן בארץ.
      אין לנו מידע כרגע על החשמלי של הארלי ובהחלט נשמח לראות אותו מגיע לכאן במהלך 2021

      1. ה-livewire לא בשל מספיק, המון ביקורות שליליות בעולם ורוב הסיכויים שהייצור שלו הפסיק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button