לאחרונה חלה התקדמות בתחום המשאיות האוטונומיות, אשר לא זקוקות למעורבות נהג, כששני פיילוטים, האחד בשבדיה והשני בארה"ב, מציגים התקדמות משמעותית בתחום זה, המקרבים את היום בו יוכלו לשנע מטענים באמצעות כלי רכב חשמליים ללא נהג.
בשבדיה, הסטארט-אפ Einride, אשר פיתח את המשאית החשמלית – אוטונומית T-pod, החל בתחילת החודש בשלב ראשון של נסיעות מבחן אשר אמורות להתבצע במשך שנה, בפעם הראשונה בכביש ציבורי. מבחנים אלו נערכים בתוך המתקן של חברת הלוגיסטיקה העולמית DB Schenker ובשיתוף פעולה עמה. בשלב זה, נסיעות המבחן יבוצעו לאורך מקטע קצר של 300 מטרים המחברים בין המחסנים למסוף המטענים של חברת DB Schenker, במהירות נמוכה של 5 קמ"ש.
למרות זאת מדובר בצעד ראשון בדרך לנסיעות מבחן במקטעים ארוכים יותר ובמהירות גבוהה יותר, עד לבשלות מלאה של הטכנולוגיה. המשאית לא כוללת קבינה כלל, כך שאין לה אפשרות להכיל נהג למקרה גיבוי, אך היא בעלת אפשרות לשליטה מרחוק באמצעות טכנולוגיית רשת מהדור החמישי.
המשאית מצוידת בסוללה בקיבולת של 200 KWH, המאפשרת נסיעה במהירות מרבית של 85 קמ"ש למשך 200 ק"מ. בנוסף כושר ההעמסה שלה עומד על 20 טונות מטען. למשאית ישנה גם גרסה המותאמת להובלת בולי עץ לטובת תעשיית העץ המפותחת בסקנדינביה.
בניגוד ל- T-pod של Einride, למשאית של חברת TuSimple ישנה קבינה אשר תכיל נהג ומהנדס בטיחות לגיבוי וניטור מקרוב על נסיעות המבחן של המשאית, אשר יערכו בשיתוף חברת הדואר האמריקאית ברחבי דרום-מערב ארה"ב ויהיו למרחקים משמעותיים הרבה יותר מהמיזם השבדי, כשהמשאיות האוטונומיות יבצעו 5 סבבים לאורך 1600 ק"מ בין מרכזי ההפצה של הדואר בפיניקס ודאלאס.
חברת הדואר האמריקנית, ה- USPS, מביעה עניין לא מהיום בטכנולוגיה שתייעל ותשפר את עבודה מבחינת עלויות, בטיחות ויעילות, שכן משאית אוטונומית מסוגלת לעבור מרחקים רבים יותר, ללא צורך בריענון ושינה עבור הנהג.