fbpx

האם ניקולה מוטורס תמחק מהנאסד״ק?

לא מפסיקה להסתבך: המנייה של ניקולה שברה שיאי שפל בשבוע שעבר וירדה מתחת לדרישת המחיר המינימלית של נאסד"ק, דבר המעמיד אותה בסכנת מחיקה מהבורסה אם לא תתייצב עד ל-20 בנובמבר.

ניקולה מוטורס, יצרנית משאיות אמריקאית שנחשבה בעבר ליריבה פוטנציאלית של טסלה סמי בזכות משאיות שכביכול מונעות על מימן, עומדת בפני סכנת מחיקה מהמסחר בנאסד״ק, זאת בעקבות מחיר המניה, שירד מתחת לדרישת המחיר המינימלית של הבורסה, שעומד על מחיר סגירה מינימלי של דולר למניה.

ביום חמישי שעבר המנייה ירדה ב-20% ונסגרה במחיר של 62 סנט למניה – מדובר בשפל של כל הזמנים שמגיע אחרי שחברה קיבלה מכתב אזהרה לגבי מחיקה מנאסד"ק. החברה הודיעה על כך בטופס K-8 לרשות ניירות הערך של ארצות הברית, אשר נועד לדווח על שינויים משמעותיים בחברה, ובו כתבה: "ב-24 במאי, 2023, ניקולה מוטורס קיבלה הודעה בכתב מנאסד"ק על כך שהיא אינה עומדת בדרישות המחיר המינימליות."

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

עוד צוין בהודעה, כי על פי התקנון זו נחשבת אי עמידה בדרישות אם מחיר המניה הנמוך נשאר כזה במשך 30 ימים רצופים – מצב בו נמצאת ניקולה כבר מאמצע אפריל. לשם השוואה ועל מנת להבין את גודל ההתרסקות, לפני 3 שנים מחיר המניה של החברה עמד על 65.90 דולר, התרסקות שהחלה לאחר שמנכ״ל החברה באותה תקופה, טרבור מילטון, הואשם בהונאה של ניירות ערך.

הספקות לגבי היכולות הטכנולוגיות של ניקולה

במצב הנוכחי, לניקולה יש עד ה-20 לנובמבר, 2023, (או 180 ימים קלנדריים) להוכיח שהיא עומדת בדרישות של נאסד"ק. לשם כך, המניות שלה יצטרכו להיסגר במחירים העולים על דולר לפרק זמן של מינימום עשרה ימים רצופים. אם היא רוצה להצליח במשימה החברה תצטרך לזכות מחדש באמון לקוחותיה שנפגע אחרי התקרית המביכה ב-2020 בה נודע כי החברה ביימה סרטון ובו נראת משאית שנוסעת לכאורה על מימן

מדובר בסרטון שיצא ב-2017 ובו נראה האב טיפוס של משאית Nikola One שאמור היה להיות מבוסס על מימן נוסע על כבישי ארצות הברית. על פי ההאשמות, שהגיעו זמן מה לאחר מכן, נטען כי למשאית כלל אין מערכת הנעה ומדובר בטריק במהלכו גררו את המשאית במעלה הגבעה ונעזרו בירידות על מנת לייצר אשליית נסיעה.

לאחר התקרית יצאה הודעה מטעם החברה בה נאמר כי החברה מעולם לא טענה שהמשאית נוסעת "בכוחות עצמה", ושמדובר בסך הכל בצילום פרסומת. החברה הציגה בהמשך סרטונים אחרים של משאיות וכלי רכב שלטענתם מצוידים במערכת הנעה תקינה.

בעקבות מחלוקת זו וההאשמות בדבר הונאת משקעים, ניקולה הפכה מחברה שיש לה מניה שנמצאת בעלייה לחברה שעלולה לעוף מהנאסד"ק, דבר שאם יקרה לא רק יקשה עליה לגייס הון ולצבור לקוחות חדשים אלא גם יפגע קשות במוניטין שלה, שגם ככה כבר נמצא במצב לא טוב.

בימים אלה הודיעה החברה על הפסקת ייצור זמנית עד לחודש יולי, בו יתחילו לייצר משאיות מבוססות תאי דלק מימניים מדגם H2. בשלב זה משאיות חשמליות מבוססות סוללה, כמו דגם ה-TRE BEV של החברה, ימשיכו להיות מיוצרות על פי הזמנה בלבד.

משאית חשמלית ניקולה TRE HERO מבוססות סוללות נוסעת על בכביש בינעירוני בשעות הערביים
משאית חשמלית מבוססת סוללות, ניקולה TRE

כמו כן, מוקדם יותר החודש, ניקולה הודיעה כי תמכור את כל חלקה במיזם האירופאי המשותף עם איווקו, יצרנית המשאיות האיטלקית, זאת במטרה להתמקד בשוק הצפון אמריקאי. מנכ"ל החברה, מייקל לושלר, התראיין לאחרונה והציג אופטימיות: ״יש לנו את המוצרים הנכונים בזמן הנכון״ והוסיף: ״אנחנו בדרך הנכונה עם צוותי ההנהלה והמסחר המחודשים שלנו, אסטרטגיית מכירות משופרת, סוחרים חדשים ושותפי אנרגיה.״

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button