fbpx

טסלה השמישה את מחשב העל שלה שאולי, לפי מאסק, יקדם אותה סוף סוף ל-FSD אמיתי

מאסק ממשיך לצייץ על החלום האוטונומי מ-2018, הפעם ביותר זהירות, אבל נשק סודי חדש, מחשב על, באמתחתו עלול להפוך החלום למציאות.

עוד חוזר הציוץ

אילון מאסק שוב צייץ בטוויטר… אה סליחה, היה עדכון. אילון מאסק שוב פרסם פוסט ב-X, על כך ש-Full Self-Driving (FSD) או נהיגה אוטונומית מלאה, קרובה מתמיד. ו"החלק האחרון בפאזל ה-FSD AI של טסלה, הוא שליטה על הרכב".

לא שמענו תקופה ממאסק כאשר לפני שנתיים הוא הודה, אולי לראשונה, שיצירת רכב אוטונומי לחלוטין היא קשה יותר ממה שהוא צפה. אבל הנה עכשיו מאסק החליט להפר את השתיקה והמשיך לספר שהוא הצליח להוריד מעל 300,000 שורות קוד ב-++C בערך ב-2 סדרי גודל. מה שעשוי לרמז על כל שהשליטה ברכב עצמו ב-FSD וההחלטות שהרכב מקבל גם הן, בנוסף לפענוח וידאו ותמונות הקיים כבר היום, יעשו בעזרת עבודה עם רשת נוירונים ו-AI, אשר תאפשר לשדרג רכבים קיימים, ללא הוספת חומרה ייעודית, כאשר כל החישובים נעשים בזמן אמת.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

רשת נוירונים הוא חלום עתיק יחסית של טסלה להחליף הרבה משורות הקוד, והמהנדסים ב… עוד קוד, אבל כזה שלומד ויודע להתאים את עצמו לסיטואציה, ממש כמו בנאדם. תחשבו ChatGPT, אבל כזה שמיועד לנהיגה אוטונומית בלבד. והשנה, החלום מתחיל להפוך למציאות.

קשה להבין אם מדובר במאסק ששוב מחפש תשומת לב, אולי בעקבות הריב שלו עם מארק צוקרברג, או שמדובר במשהו אמיתי שאפשר לבסס עליו מידע שיוביל בסוף ל-FSD.

ברוכים הבאים ל-Dojo

מאסק, לפי דיווחים, החל את דרכו בתכנות אתר קטן בשם Zip2 אשר סיפק הוראות הגעה, מדריכים ומפות כמו "דפי זהב" של פעם, והם נמכרו לעיתונים. האתר היה פעיל בבוקר ובלילה הוא היה מקודד אותו, 7 ימים בשבוע והוא היה ישן במשרד. מאז הוא אובססיבי לגבי קוד ולפעמים עדיין ישן על ספה במשרד שלו, אבל החלום להפחית את הקוד קיים.

‎אילון מאסק, מייסד ומנכ
אילון מאסק בכנס VIA Technology בפריז (תמונה: Frederic Legrand – COMEO / Shutterstock.com)

בפגישת משקיעים ביולי, מאסק ציין בפני הנוכחים שההשקעה במחשב העל שלו, עם השם המקורי Dojo Tesla, היא הרבה מעבר למיליארד דולר. על מה הולך כל הכסף מעבר לפיתוח? לפי מאסק יש למחשב העל ייעוד אחד בלבד: "הוא נועד לבצע אופטימיזציה לאימון על סרטוני וידאו. הוא לא מותאם עבור מודלי שפה גדולים (LLM כמו ChatGPT). הוא מותאם לאימון וידאו."

כבר אז הוא הזכיר רשת נוירונים פנימית, וטען שטסלה תגיע ליכולות שלה עד סוף השנה (2023). הדוג'ו החל לפעול לפני חודש, האם הוא הוא המפתח ל-FSD אמיתי? כעת מדווחים בבטא ל-FSD של טסלה מספרים על יכולות של עד דרגה 2.5 נהיגה אוטונומית, הטיעון המקורי של מאסק, מדבר על דרגה 5-4 של נהיגה אוטונומית.

מאסק ידוע בהבטחות שלו, בייחוד כשזה מגיע ל-FSD, אבל השקט שהוא קיים שנתיים, ופעילות מחשב העל, יכולות אולי להציג תמונה אחרת. אנחנו רואים פיתוחי AI מגיעים ליכולות מרשימות כל יום כמעט בשנה, מבלי לקשר אותם למכוניות חשמליות ונהיגה אוטונומית, לא מן הנמנע שאם מחשב אחד חזק במיוחד לומד רק סוג אחד של יכולות, מסובכות ככל שיהיו, ייתכן והוא יכול להגיע אליו בזמן קצר יותר יחסית, נמשיך לעקוב.

מאמרים נוספים

2 תגובות

    1. נראה לי זה טקסט שיוצר על ידי מודל שפה.. לא ניכרת הבנה בנושא.
      טסלה וכל חברה אחרת בתחום משתמשות ברשתות נוירונים מעל ל10 שנים כבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button