ראש בראש: טסלה מודל Y מול דודג' צ'ארג'ר חשמלי

מה קרה כשרכב הפנאי החשמלי הכי נמכר בעולם לשנת 2024 פגש את מכונית השרירים האמריקנית החשמלית הראשונה? צפו.

מרוצי הדראג (Drag Racing) שהומצאו בארה"ב בתחילת שנות ה-30 של המאה הקודמת נמצאים איתנו כבר כמעט 100 שנה. אלו מרוצים בהם שני נהגים מתחרים על המיאוץ המהיר ביותר למרחק של כרבע מייל. מרוצי הדראג הראשונים נערכו באזורים פתוחים שלא סיכנו את הנהגים כמו אגמי המלח היבשים שמאפיינים את אזור קליפורניה. כמו לא מעט ענפי ספורט מוטורי אחרים, גם מרוצי הדראג הלכו ונהיו מסודרים וממוסחרים יותר, עם כניסתם של יצרני הרכב הרשמיים לזירה.

בשנות ה-60 של המאה ה-20 מכוניות השרירים הראשונות הפכו למפורסמות במרוצי הדראג, ספק אם היה אז מי שדמיין שבתוך כמה עשרות שנים יהיו כאן רכבי פנאי חשמליים חזקים כמו טסלה מודל Y ורכבי שרירים חשמליים כמו הדודג' צ'ארג'ר דייטונה.

שני אלו נפגשו לאחרונה על מסלול המיאוץ, והתוצאות – לפניכם.

הדודג' צ'ארג'ר החשמלי הושק רשמית בתחילת השנה שעברה, במטרה לשמר את רוח מכוניות השרירים גם בעידן התחבורה החשמלית. לשם כך שידכו לו בדודג' מערכת שמדמה סאונד של מנוע המי בשרני, אותו אפשר לשמוע מגרגר היטב בסרטון שלפניכם.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מהצד השני המודל Y, רכב פנאי עם הספק שלא היה מבייש מכונית שרירים עם מנוע בעירה פנימית, בין 295 כ"ס בגרסאות ההנעה האחורית ועד ל-455 בגרסת הפרפורמנס, שמאיצה מ-0 ל-100 בתוך כ-3.5 שניות בלבד. זמן תאוצה שגם דומיניק טורטו, הלא הוא דום מסדרת סרטי מהיר ועצבני, שעל שמו רשומות אחת מסצנות הדראג הכי אייקוניות של הקולנוע ההוליוודי.

במידה ופספסתם, לאחרונה חשפה טסלה את המודל Y החדש, טסלה מודל Y ג'וניפר, שזמין כעת בגרסאות הנעה אחורית והנעה כפולה בלבד – גרסת הפרפורמנס של טסלה מודל Y החדש צפויה להחשף בחודשים הקרובים.

נחזור למרוץ שלנו. 

לאחרונה נפגשו צמד הרכבים במסלול הדראג במסלול The Strip בלאס וגאס. מצד אחד הדודג' צ'ארג'ר החשמלי בגרסת הדייטונה עם שני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 456 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-3.5 שניות והוא מצויד גם בכפתור ה-PowerShot שמאפשר לו לקבל "בוסט" של הספק שעולה ל-496 כ"ס למשך 15 שניות מהעבר השני של המסלול, טסלה מודל Y הנעה כפולה בגרסה היוצאת, גם כן עם הספק של 456 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-4 שניות – באופן מפתיע, לא מדובר בגרסת הפרפורמנס.

והתוצאות? לפניכם. למרות שעל הנייר לדודג' צ'ארג'ר החשמלי הייתה אמורה להיות עליונות על הטסלה מודל Y בזכות תאוצה מהירה יותר מ-0 ל-100 קמ"ש ומצב ה-PowerShot, בסופו של דבר, רכב הפנאי החשמלי מקדים את רכב השרירים החשמלי, כשהראשון מכסה מרחק של רבע מייל ב-12.54 שניות אל מול 12.87 שניות.

נראה כי בעידן הרכב החשמלי, כמעט כל רכב יכול להפוך לרכב שרירים. מה דעתכם על הביצועים של הדודג' צ'ארג'ר החשמלי מול הביצועים של הטסלה מודל Y? שתפו אותנו בתגובות.

מאמרים נוספים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button