fbpx

טסלה מפרסמת סרטון של הסמי, ומתקרבת למשלוחים ראשונים

לראשונה מאז הוצגה, נראתה המשאית של טסלה נוסעת בכוחות עצמה. אם השמועות נכונות ובלי עיכובים מפתיעים, עד סוף השנה צפויות להימסר כ-2,500 יחידות, שיונעו בסוללה החדשה של החברה.

אנחנו אוהבים רכבים חשמליים, אבל אם יש משהו שאנחנו אוהבים יותר – זה משאיות חשמליות. טסלה סמי זוכה לפינה חמה בלב של כולנו, אם בשל העיצוב ואם בזכות העובדה שהגעה של משאיות חשמליות לכבישי ארה״ב תשנה את אחד הסקטורים החשובים בעולם הרכב.

העיכובים בהגעה של הסמי הם כואבים ועצובים, מה שמגדיל אפילו יותר את ההתלהבות מסרטון הטיזר שטסלה פרסמה, בו מככב אב טיפוס חדש של המשאית החשמלית, לראשונה מזה כמה שנים:

בסרטון הקצר שפורסם נצפית המשאית בנסיעה על כביש המבחן של החברה בקליפורניה, בחשיפה הראשונה של המשאית נוסעת בכוחות עצמה. שתי המשאיות שנצפו עד כה היו על גבי מובילים, כך שהצילומים החדשים מעניקים רוח גבית למי שמקווה לראות את המשאית בקרוב. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

למה זה חשוב? משום שטסלה סמי מבוססת על תאי האגירה החדשים של טסלה – 4680, או אפילו סוללות מתקדמות יותר, שהיוו תנאי להבאת הסמי למכירה. הנסיעה של אב-טיפוס כעת יכולה לרמוז על הייצור של סוללות חדשות בקו הניסיוני בפרמונט.

הסוללה החדשה כבר כאן?

טסלה מפזרת עוד כמה רמזים לקראת המשאית שלה – כמו העדכון מתחילת השבוע על מינויו של ג׳רום גילן, שהיה נשיא מחלקת התחבורה של טסלה, לאחראי על מחלקת המשאיות שלה. 

גילן, שמכהן בתפקידים בכירים בחברה מאז 2010, מוביל מאז 2016 את פרויקט הסמי, אך המינוי כעת מעיד כי החברה מתכוננת להעביר את תחום המשאיות וההובלה מפיתוח לתפעול – מה שמסתדר עם ההבטחה להתחיל במשלוחים במהלך השנה. 

בתחילת השנה ציין מאסק כי טסלה, תאורטית, מסוגלת להתחיל בייצור של המשאית שלה, אך היא זקוקה להגדלה של אספקת הסוללות, ולהתחיל לייצר את 4680 על מנת לאפשר את הייצור. ביום הסוללות שנערך בספטמבר אמר מאסק כי הסוללה החדשה תאפשר את ההיתכנות של רכבים גדולים כמו הסמי, בזכות צמצום העלויות.

השנה צפוי להתחיל הייצור בצורה מצומצמת, אך טסלה זכתה כבר לכמה אלפי הזמנות עבור המשאית החשמלית שלה, שמחירה נע בין 150 ל-200 אלף דולר ליחידה. המשאית החשמלית מציגה ביצועים שטרם נצפו על ידי אף יצרן אחר, כולל טווח נסיעה של 500 מייל (800 ק״מ) עם סוללה מלאה, הגעה למאה קמ״ש תוך 5 שניות.

על פי השמועות, הייצור יחל במחצית השנייה של השנה, עם 2,500 יחידות שיימסרו עד 2022. במקביל טסלה צפויה גם להתחיל בייצור ובמסירות של הסייברטראק, שייוצר במפעל המוקם בטקסס.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. אולי די לכתוב שטוית? מאסק בעצמו אמר שזה ממש לא יקרה השנה. ילדים שכותבים באתרים.

    1. יאיר תירגע
      אנחנו מעסיקים כאן כתבים מובחרים בעלי נסיון עשיר בסיקור רכב מאז שנת 1976
      בהקשר לדבריך
      אילון מאסק התכוון לרודסטר ולא לסמי…..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button