fbpx

טסלה חשפה פרטים ותמונות חדשות של הסמי

המשאית החשמלית מתקרבת אלינו בצעדי ענק, וצפויה להגיע למשלוחים לפני סוף השנה. בינתיים טסלה סגרה את האפשרות להזמנות נוספות, ובתמורה שחררה לנו פרטים חדשים על היכולות של הטסלה סמי.

אילון מאסק חשף בחודש שעבר שהמשלוחים הראשונים של גרסת הלונג-ריינג׳ (Long range) של הסמי, המשאית של טסלה, צפויים להתחיל עוד לפני סוף השנה – רק שלוש שנים מאוחר מהמתוכנן (וחמש שנים מאז הוצג הקונספט).

במקביל לחשיפה, עצרה טסלה לבינתיים את ההזמנות למשאית ועדכנה החברה את התמונות בעמוד הרשמי של המשאית, כך שאנחנו יכולים לקבל רמזים עבים לגבי המראה הסופי של המשאית, והעובדה שהיא כבר נמצאת במסלול למשלוחים עוד השנה.

העמוד של המשאית באתר טסלה התמלא בסרטונים של המשאית נוסעת, במקום תמונות הדמיה שהיו בו עד עכשיו. הסרטונים מציגים גם את הנהג האנושי וגם מראים את העיצוב הסופי של המשאית – בעלת אף יותר שטוח וחלונות רחבים יותר, אנגיים, שמאפשרים מבט קרוב יותר על הכביש.

כמו כן, במקום תמונה אחת סטטית של חלל הפנים, טסלה חשפה סרטון קצר שמדגים את הקוקפיט של המשאית, בעלת מושב אחד מרכזי (לטענת החברה מדובר ביתרון בטיחותי) ושני מסכים משני צדי ההגה, שמראים את צדי המשאית, מסך ניווט ונתונים על מצב הרכב.

עד לאחרונה אפשרה טסלה להזמין את המשאית דרך האתר, אך בעדכון האחרון הוסרה האופציה באתר האמריקאי ל-“Reserve Now” והפכה ל-“Get Updates”. בנוסף, כמה נתונים מהמפרט הטכני של המשאית נחשפו: היא תוכל להגיע מעמידה למהירות של 100 קמ״ש בתוך 20 שניות ותוכל לגמוע בין 500 ל-800 קילומטרים, בהתאם לסוללה שהוזמנה – צריכת אנרגיה של בערך 1.25 קוט״ש לקילומטר (במונחים ישראליים כ-60 אגורות לקילומטר), זאת עם מטען מלא של כ-37 טון.

לפי אתר החברה, המשאית תצויד בשלושה מנועים חשמליים אחוריים, תוכל להאיץ בשיפוע של עד 5% ותתמוך בהספק טעינה שתמלא את הסוללה עד 70% בחצי שעה. טסלה לא פרסמה את נפח הסוללה של המשאית, אבל כנראה שמדובר במפלצת גדולה בהרבה מכל מה שראינו עד כה – ובתקווה נראה עוד השנה.

בהתחשב בעלויות הדלק ועלויות החשמל בארה״ב, מציינת החברה באתר כי במשך 3 ניתן לחסוך עד 200 אלף דולר (כ-700 אלף ש״ח) בעלויות תפעול באמצעות הבחירה במשאית חשמלית על פני אחת מזהמת. בניגוד לרכבים פרטיים, בהם מחיר הרכישה משפיע מאד על הבחירה של צרכנים קטנים ברכב – בציים מסחריים ובפרט במשאיות עלויות התפעול לטווח הארוך הן משמעותיות מאד. לכן, חיסכון של מאות ואפילו עשרות אלפי ש״ח יכולה להטות מאד את הביקוש מצד גופים מסחריים למשאית החשמלית.

תחבורה מסחרית אחראית ל-6% מסך פליטות המזהמים בארה״ב – אך לאחוז גבוה בהרבה מבין המזהמים הכבדים הגורמים למחלות בבני אדם בנוסף לפגיעה האקלימית שלהם. הפחתה מהירה של פליטות מתחבורה מסחרית יכולה להועיל הן בהפחתת הפליטות הכוללת, והן למנוע תחלואה ותמותה של אלפים בשנה – וזה נכון גם לישראל.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. רק צריך להקים רשתות טעינה נפרדת מהרשת החשמלית הכללית בשביל לספק אנרגיה למפלצות רכב אלו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button