fbpx

טסלה מגיעה לשיא מכירות בסין למרות המגיפה העולמית

עם שובו של הג'יגה-פקטורי בשנגחאי לפעילות, טסלה מוכרת אלפי רכבים חדשים ומודל 3 מהווה רבע מכלל מכירות הרכבים החשמליים במרץ. האם בקרוב נראה גם מודל Y בייצור סיני?

ככל שכלכלות ותעשיות רבות יותר מאטות וקופאות כתוצאה מהמשבר המתמשך סביב נגיף הקורונה, כך גוברת ההפתעה מהצלחתה של טסלה, בעיקר בסין.

בתחילת החודש דיווחה החברה על הרבעון הראשון הטוב בתולדותיה, עם שמונים ושמונה אלף רכבים שנמסרו ויותר ממאה אלף שנמכרו ברחבי העולם – הרבה מעל צפי מסירת הרכבים. בסין הצליחה החברה לצמוח ולמכור רבע מסך כל הרכבים החשמליים שנמכרו בה בחודש מרץ.

למכירות הצומחות של טסלה במזרח אסיה התוודענו כבר מתחילת השנה, כאשר נמכרו 3,563 ו-3,900 רכבים בחודשים ינואר ופברואר בהתאמה, אך בחודש שעבר כבר החל זינוק משמעותי בנפח המכירות של חברת הרכב החשמלי – כשאיגוד רכבי הנוסעים הסיני דיווח שטסלה מסרה יותר מעשרת אלפים רכבים בחודש מרץ, התוצאה הטובה ביותר שלה בחודש בודד.

הישג כפול לטסלה בסין

ההישג של טסלה למעשה כפול, מכיוון שהקפיצה במכירותיה התרחשה במקביל לירידה של ארבעים אחוזים במכירות הרכב בשוק הרכב הגדול בעולם ביחס למרץ של השנה שעברה. 

ההצלחה של טסלה להפוך לשחקנית כה משמעותית תוך חודשים ספורים מאז פתחה את מפעלה בשנגחאי, במקביל למגפה עולמית שתמורותיה החמורות עוד טרם נחשפו במלואן, מתכתבת עם שלל התכונות המייחדות אותה בהגעה למשבר ושאולי עוד יתגלו כאבני הבסיס לעליה של טסלה כמובילה עולמית בעתיד הקרוב.

רבים בטסלה מקווים שההתאוששות והריבאונד בסין תעיד על מגמה דומה שתתפתח גם בארצות הברית, שם המגפה הולכת והופכת למשמעותית בימים אלו ועדיין מחייבת את השבתת פעילותם של מפעלי החברה בניו יורק ובקליפורניה – לפחות עד הארבעה במאי.

בתכנית: מודל 3 סיני עם טווח ארוך

בעודה מנצלת את המגמה המתפתחת בסין טסלה מתכננת כעת להרחיב את ההיצע שלה בסין באמצעות הוספת דגם משופר של מודל 3 המקומי, שיוכל לאפשר נסיעה לטווח ארוך יותר, כך לפי פרסומים ראשונים בבלומברג.

מודל 3 המשופר יוכל לגמוע לא פחות משש מאות וחמישים קילומטרים(!) בלי להזדקק לטעינה , שיפור אדיר ביחס למודל הבסיסי הקיים כעת – שטווח נסיעתו המירבי עומד על מאתיים קילומטרים פחות ונמכר בארבעים ושישה אלף דולר בערך.

גם הדגם לטווח ארוך יוכל להיכלל תחת ההטבות המתחדשות לרכבים חשמליים בסין וכך ליהנות מתמיכה ממשלתית למכירות. עם זאת טסלה טרם אישרו רשמית את המהלך ועוד טרם ברור מה יהיה מחיר הרכב.

טווח ארוך יותר הוא גורם משמעותי עבור טסלה בהתמודדות עם התחרות הצפויה מול פולקסווגן ו-ב.מ.וו. שמיועדות להיכנס לשוק הרכב החשמלי הסיני כבר השנה ובונות על הגעת דגמיהן החדשים ככלי להתנעת שוק הרכב הסיני שעוד מלקק את פצעיו ומחפש לקוחות בנרות.

חזרה לשגרה המלווה ביחסי ציבור וסרטון מהנעשה בשנגחאי

טסלה מודל 3 אדומה בסוכנות רכבים בקליפורניה ארצות הברית
טסלה מודל 3 (צילום: Martin Chavez / Shutterstock.com)

החזרה לשגרה של הג'יגה-פקטורי בשנגחאי (שהחלה למעשה באמצע פברואר) הגיעה לאחרונה לחלקה הארי, עם ההגעה של המפעל לתפוקתו המיועדת של שלושת אלפי רכבים בשבוע ופרסומים ראשונים על הרחבת פעילותו (פרטים בהמשך הכתבה). 

ההצלחה של טסלה להגיע לתפוקה מקסימלית שוב מדגישה את הפער שהחברה מסוגלת ואולי גם תצליח ליצור בהמשך הדרך – שכן היא לא נזקקה לתמיכת הממשלה במהלך החזרה לפעילות, בניגוד לחברות רכב מקומיות.

כחלק מהחזרה לשגרה פרסמה טסלה סרטון על המתרחש בתוך המפעל – חגיגת רובוטים המשתפים פעולה ביניהם ובתמיכת עובדי המפעל דואגים להביא את מודל 3 בייצור סיני ובמחיר תחרותי לקונה הסיני, מה שאולי עוד יגרום לחברה להמשיך ולהרחיב את השוק באמצעות מודל Y.

עוד זה מדבר וזה בא: מודל Y סיני כבר בעתיד הנראה לעין

על אף שזו הייתה התכנית כבר מהשלב הראשון, נדמה כי הגל שעליו טסלה נמצאת עלול להביא את הייצור של מודל Y לצידו המערבי של האוקיינוס השקט מוקדם מהצפוי – ככל הנראה בתחילת השנה הבאה, אך אנו עשויים (ואולי אפילו מקווים) לראות תחילת ייצור כבר באוקטובר.

לקראת סוף מרץ נחשף ואומת כי טסלה החלה מזמינה חלקים המיועדים להרכבת מודל Y בשווי של שלושים ואחד מיליון דולר מיצרניות סיניות, צעד שיכול להמשיך ולקדם את השתלטות החברה של מאסק על השוק הסיני המתאושש.

על פי הערכות, הייצור המקומי של מודל 3 מאפשר לטסלה להוריד את מחיר הרכב החל משלושה עשר אחוזים ועד לכמעט מחצית ממחיר הרכב בארצות הברית, כתלות ביחס בין החלקים המיוצרים בסין לבין אלו המיוצרים באמריקה. פעילות דומה עם מודל Y יכולה להמשיך ולקדם את טסלה העולמית, שתוכל כך לערער שווקים רבים יותר בזכות מחיר שיהפוך לתחרותי.

(תמונת כתבה: חנות של טסלה בסין, צילום: humphery / Shutterstock.com)

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close