fbpx

טסלה קבעה שיא ייצור בחודש יוני

למרות ירידה ראשונה מזה יותר משנתיים בייצור ובמשלוחים הכלליים, החברה ציינה את ההספק הגבוה בתולדותיה. זו, כמובן, רק ההתחלה.

יחד עם הדיווח הרבעוני של טסלה על ייצור ומשלוחי רכבים, שפורסם בתחילת החודש ומתייחס לרבעון השני של השנה, היא הוסיפה בהודעה כי ״בחודש יוני 2022 הגיעה טסלה לייצור הגבוה בתולדותיה״.

כמובן שאנחנו נוסיף למשפט הזה את המילה ״בינתיים״, שכן טסלה החלה את הפעילות בשני מפעליה החדשים במהלך הרבעון האחרון, ואלו צפויים להיכנס בקרוב לתפוקה מלאה – במגבלות המחסור והעיכובים בשרשראות האספקה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

יחד עם ההודעה החיוביות עבור טסלה, זהו גם הרבעון הראשון מאז תחילת 2020 בו החברה מדווחת על ירידה במשלוחים – אחרי שבשני הרבעונים הקודמים עברה לראשונה את רף ה-300 אלף, ברבעון השני של השנה היא דווחה על רק מעט יותר מרבע מיליון משלוחים (לא שאנחנו מזלזלים, חס וחלילה). על פי החברה, הסיבה המרכזית לכך היא קשיים בשרשראות האספקה והסגרים בסין. 

החברה מדווחת על הייצור והמשלוחים שלה רק בצורה רבעונית ולמרות שהודיעה על שבירת השיא של עצמה ביוני האחרון היא לא פרסמה מספרים ספציפיים לחודש זה, כך שאיננו יודעים כמה רכבים בדיוק יוצרו במהלך יוני – או מתי ומה היה השיא הקודם של החברה. אך כשלוקחים בחשבון את הרבעון הראשון של 2022, אז מכרה החברה 310 אלף רכבים, השיא המדובר חייב לעמוד על יותר מ-100 אלף רכבים.

במהלך הרבעון האחרון ייצרה טסלה 258,580 רכבים, מתוכם 16,411 ממודל S או X וכ-242 אלף ממודל 3 או מודל Y. בסך הכל נמסרו 254,695 רכבים – כמעט כל הרכבים שיוצרו.

גם בישראל יכולנו לשים לב לירידה בפעילות של טסלה, שנחתכה כמעט פי שלושה בין הרבעון הראשון והשני של השנה והביאה להדחה של מודל 3 מראש רשימת הרכבים החשמליים החדשים ושל טסלה כחברת הרכב החשמלי המובילה בישראל.

ייצור – רבעון ראשוןמסירות – רבעון ראשוןייצור – רבעון שנימסירות – רבעון שני
מודל 3/Y391,189295,324242,169238,533
מודל S/X14,21814,72416,41116,162
סך הכל305,407310,048258,580254,695

הירידה במספרים של טסלה כמובן לא מפתיעה במיוחד, והיא מצטרפת למציאות הכאוטית של עולם הרכב בחודשים האחרונים, בהם הייצור והמשלוחים בכל מקום ירדו משמעותית. כמו כן, החברה דיווחה על עוד רבעון רווחי והביקוש לרכביה עוד רחוק מדעיכה – ובארה״ב מכסת הדגמים ״הזולים״ שלה כבר סולד אאוט עד 2023. עם הגדלת התפוקה הצפויה במהלך המחצית השנייה של השנה, סביר שלא נראה ירידות גדולות נוספות, ושהחברה תמשיך בצמיחה בכל המישורים.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. הצניחה של טסלה בישראל לא רק בגלל קשיים באספקה
    אלא בגלל שהעלתה את המחירים בצורה מטורפת
    רק פראייר מסכים לשלם עוד 45,000 ₪ על אותו רכב שעלה לפני חצי שנה פחות מאיוניק 5
    אני ירגיש יותר בטוח לקנות רכב מיבואן ותיק ומיצרן אחראי שלא מתעסק במטבעות וירטואלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button