מחודש לחודש המתמטיקה של הרכבים החשמליים הופכת לברורה יותר – הם משתלמים, לכולם. החודש רכבי טסלה מודל 3 חשמליים הצטרפו לראשונה לצי המוניות הצהובות של העיר ניו-יורק, בתכנית פיילוט שתבחן את הכדאיות (הברורה למדי) של רכבים חשמליים בכלל ושל טסלה בפרט כחלק מצי המוניות המניע את התפוח הגדול.
עם התרחבות תשתית הטעינה בעיר, בחברת המוניות העירונית של ניו יורק מאמינים כי ״הגיע הזמן להרחיב את השימוש ברכבים מונעי סוללה כמוניות בעיר״, לאחר אישור הכניסה של הדגם החשמלי הפופולרי לתכנית הפיילוט. עד כה לא הוכנסו רכבים חשמליים לשימוש בצי המוניות הצהובות, ולמעשה הבחירה ברכבים המונעים בחשמל לא עמדה בתקן שנקבע למוניות.
התכנית התחילה להתגלגל כבר באוקטובר 2019 וכעת עולות המוניות הראשונות תוצרת טסלה לכביש. סאבס ציטרידיס, ראש הנהלת איחוד המוניות של ניו יורק, פרסם תמונה של המוניות הראשונות בצי בחשבון הלינקדאין שלו, כולל עמדת הטעינה הראשונה שהותקנה בחניון החברה.
׳נוסעים מעדיפים לנסוע בטסלה׳
״כשאני נוסע בנתיב המוניות, נוסעים מצטרפים לנסיעה איתי במקום להיכנס למונית המקורית שהם הזמינו״ סיפר וינסנט תומס, נהג מונית מזה עשרים שנה שהתחיל לאחרונה לנהוג במונית של טסלה. לדבריו, כפי שצוטטו בטסלרטי, תוספת של רכבי טסלה לצי המוניות עשוי להביא אנשים רבים יותר לנסוע בהן, וגם לוותר על אופציות הנסיעות השיתופיות שצברו פופולריות בשנים האחרונות, כמו אובר או ליפט.
יכול לעניין אותך:
- מוניות חשמליות ראשונות בישראל
- טסלה מרחיבה את רשת הסופרצ׳ארג׳רים, גם לירושלים ולכנרת
- דגמים של רכב חשמלי בישראל
בשנים האחרונות הרכבים של טסלה צוברים פופולריות גם בקרב נהגי המוניות באירופה, ובמיוחד בשווקים המובילים את המעבר לחשמל – כמו אמסטרדם, שבשדה התעופה שלה פועל צי מוניות המורכב ממאה רכבים תוצרת טסלה כבר משנת 2014.
עד כה הרכבים החשמליים לא זכו לפופולריות דומה בארה״ב, אך מספר מחקרים ששפכו אור על העלות הנמוכה יותר של רכבים חשמליים (למרות מחיר הרכישה הגבוה) מביאים יותר ויותר מנהלי ציים לבחור באופציה החשמלית על פני רכבים מונעי בנזין ודיזל.
מספר חברות נוספות כבר הודיעו על רכישות דומות – כמו חברת המוניות הצהובות קולומבוס, שרכשה עשרה רכבים ממודל 3 ומתכננת לחשמל את כל 170 הרכבים בצי שלה בשנים הקרובות. כמו כן, בעיר מדיסון בוויסקונסין הפכה חברת מוניות קטנה בעלת צי של ארבעים רכבים לחברת המוניות החשמלית בלבד הראשונה בארה״ב.
לקראת הכניסה של המוניות החשמליות לשימוש, עלה בחברת המוניות העירונית חשש בשל חוסר ההיכרות של נהגים עם הרכבים החשמליים ובפרט עם יכולות ההאצה שלהם, כך שתאוצת הרכבים מאפס ל-100 הוגבלה ליותר מ-4.4 שניות, ונהגי מוניות הטסלה הראשונים עברו הכשרה קצרה בנהיגה ברכב חשמלי לפני התחלת הפעילות.
בארץ זה יכול להיות להיט עמדת טעינה ל 20 מוניות בנתב”ג וקווים לי-ם , חיפה ובאר שבע .