fbpx

מוניות חשמליות ראשונות בישראל

חברת קאר-איסט מקבוצת לובינסקי החלה להציע את MG ZS EV בשוק המוניות. עם עלויות תפעול נמוכות, ונסיעה שקטה ומהנה - הגיע הזמן שנתחיל להנות ממוניות חשמליות.

יכול להיות שלא יצא לכם לראות עד היום מונית חשמלית, אבל שוק המוניות החשמליות הולך ומתפתח בעולם. עלויות התפעול הנמוכות (מאוד) הופכות רכבים חשמליים למשתלמים במיוחד עבור רכבים עם נסועה גבוהה. מהמוניות השחורות בלונדון, דרך תשתיות ייעודיות למוניות בנורווגיה, ועד לאפליקציות להזמנת נסיעות ומוניות שתומכות בהזמנת רכב חשמלי.

ברוב הערים הגדולות באירופה ובארה״ב שהייתי בהן יצא לי כבר לראות (או להזמין) מונית חשמלית, וגם לדבר קצת עם הנהגים, שכנראה כבר לא יחזרו לרכב עם מנוע דיזל.

אני מאמין שיש לא מעט נהגי מוניות שמעוניינים לעבור לרכב חשמלי, והמהלך של קאר-איסט פותח להם דלתות חדשות.

שקט, נקי וזול לתפעול

מונית חשמלית לבנה מסוג MG ZS EV בישראל מבט צד
צילום: יח״צ

למונית חשמלית יש לא מעט יתרונות – לנהג, לנוסעים וגם לציבור הרחב. מעבר לשקט ולפעולה הנקיה של המנוע, עלויות התפעול של רכב חשמלי הן נמוכות מאוד.

בלי בעיות מנוע, מצתים, גיר ותמסורות שיש ברכבי דיזל ובנזין, ועם בלימה רגנרטיבית שמאריכה את חיי הבלמים – המעבר למונית חשמלית יכולה לחסוך המון כסף גם בעלויות התחזוקה, וגם להחזיק לתקופה ארוכה יותר.

בנוסף לעלויות התחזוקה הנמוכות, קאר-איסט מציעה את ה-MG החשמלית בשוק המוניות עם אחריות מלאה הכוללת את הרכב והסוללה לשנתיים או 200,000 ק"מ ומחירו יעמוד על 128,888 שקל בלבד. בתקופה ההשקה העסקה כוללת גם עמדת טעינה ביתית כולל התקנה בסיסית.

מונית MG ZS EV

פנים הרכב של ה-MG ZS EV החשמלית וסביבת הנהג
פנים הרכב (צילום: יח״צ)

ה-MG החשמלית מספקת טווח נסיעה של 263 קילומטרים בנסיעה משולבת, והיא תומכת גם בטעינה מהירה, כך שניתן לעצור בעמדה מהירה כדי להגדיל את הטווח. נפח תא המטען של ה-ZS EV הוא 448 ליטרים.

לפי היבואנית לובינסקי – מונית עירונית נוסעת 70,000 ק"מ לשנה בממוצע. לפיכך, הרכב יכול להתאים לרוב נהגי המכוניות העירוניות, ככל שביכולתם להתקין בביתם עמדת טעינה.

שורה תחתונה

אני מאמין שהמהלך המבורך הזה יתפוס תאוצה, ואנחנו נראה בקרוב הרבה מוניות כאלו על הכבישים, ואולי אפילו תחנות מוניות עם רכבים חשמליים בלבד.

במטרופולינים כמו גוש דן, ירושלים או חיפה – אני חושב שהרשויות המקומיות ומשרד האנרגיה צריכים לשקול ברצינות תמיכה בהתקנה של עמדות טעינה בתחנות מוניות. העלות של מהלך כזה היא נמוכה והיא יכולה לתת דחיפה משמעותית לנהגי המוניות, להפחית את זיהום האוויר ולתת ערך גם לנוסעים וגם לתושבים.

מאמרים נוספים

5 תגובות

  1. תבדוק את המחירים של המוניות ללא המיסים 80000 לגראנד קופה וכדומה תשווה למחיר של ה MG שגם הוא אחרי שנתיים לא יהיה שווה כמעט דבר ויצאת אם הפסד גדול יותר , והעיקר על תשכח שאתה מנוע לצאת איתו לצפון לדרום או לאילת . . .

  2. א.יפה שיש מונית חשמלית.
    ב.צריך לפחות נסיעה של 500 קמ מינימום בטעינה אחת.
    ג.האחריות על הסוללה בדרך כלל 8 עד 10 שנים, אז למה רק שנתיים?
    ד.מחיר המונית צריל להיות ראלי בגלל הפחת .
    ה.בהצלחה לכל החברות שיעשו צעד חכם ואמיץ עם נהגי מוניות.

  3. מונית במחיר של רכב במיסים מלאים?
    שנתים אחריות על סוללה שהולכת ודועכת בזמן שהיצרן נותן 8 שנים אחריות עליה??
    על מי מנסים לעבוד? איזה מונית תצליח להסתדר עם 200 קילומטר טווח
    מספיק לזלזל בנהגי המוניות!

    1. אני בדיוק מוציא רשיון עכשיו למונית וחשבתי שזה דבר מושלם לקנות מונית שהיא 100 אחוז חשמל…אתה חוסך ארגזים של כסף על הדלק תקן אותי אם אני טועה אחי

      1. מחיר סוללה שאתה צריך להחליף יותר יקר מהדלק של לפחות שלוש שנים של תדלוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button