fbpx

כשטסלה השפיעה על וולוו

האם ייתכן שחברת טסלה השפיעה על חברת וולוו במירוץ החשמלי? מסתבר שכן. מנהל הטכנולוגיות הראשי של וולוו, הנריק גרין, אמר בראיון למגזין Automotive שבזמן שוולוו תכננה את הרכב החשמלי המלא הראשון שלה, יצא מודל 3 של טסלה והיווה שובר שוויון עבור וולוו. למה התכוון גרין?

במקור, וולוו תכננה את הרכב החשמלי הראשון שלה, ה- XC40 Recharge, כך שתהיה לו סוללה של פחות משבעים קוט"ש, אולם במהלך התכנון, טסלה הוציאה את מודל 3 שלה עם סוללה של שבעים וחמישה קוט"ש ולכן וולוו הבינה שעליה להשיב למהלך הזה. וולוו שינתה את התכנון המקורי שלה והעלתה את גודל הסוללה של ה- XC40 שלה לגודל של שבעים ושמונה קוט"ש.

הנריק גרין תיאר את המהלך: "העלינו את גודל הסוללה. חשבנו בהתחלה שיש לנו איזון טוב בין העלות לבין הגודל, אבל כשראינו את היציאה (של טסלה מודל 3), אמרנו 'אולי יש להם משהו פה". גרין המשיך והסביר לגבי הסוללה: "הכנסנו פנימה עוד מערכות. זה מעלה את המחיר קצת, אבל זה מוסיף לטווח, כך שנהיה באותו מקום (של מודל 3)."

לפי וולוו, הרכב החשמלי החדש, ה- XC40 Recharge, בעל ארבע מאות ושניים כוח סוס ויכול להאיץ מאפס לתשעים ושישה קמ"ש בתוך 4.7 שניות. בנוסף, לפי מבחני WLTP (התקינה האירופאית החדשה למדידת פליטת מזהמים וצריכת דלק), הרכב מגיע לטווח נסיעה של כארבע מאות קילומטרים לטעינה אחת, נתון המשתווה כמעט לזה של מודל 3, שמגיע לטווח של ארבע מאות ותשעה קילומטרים כשמודל 3 בגרסה המשופרת שלו מגיע לטווח של כחמש מאות ושישים קילומטרים לטעינה.

הנריק גרין מוולוו, תיאר את מאחורי הקלעים של ההחלטה להגדיל את נפח הסוללה ברכב החשמלי החדש: "לא הייתי בטוח כל כך כשהחלטנו על המהלך לפני שלוש שנים. חשבתי שזה יהיה הימור, אבל עכשיו אני חושב שזה במקום המושלם". כלומר, אפשר להבין מגרין שוולוו היתה מרוצה אם היא היתה מקבלת את ההחלטה מוקדם יותר ומוציאה את הרכב החשמלי שלה לשוק קודם, מהלך שהיה משפר את מעמדה בשוק הרכבים החשמליים.

הדברים הללו מעניינים לאור העובדה שהמחיר של הרכב החדש אמור להיות בין ארבעים לשישים אלף אירו, הרכב החשמלי היחיד בקטגוריה הזו ובמחיר המתון הזה, יחסית. לשם השוואה, רכב חשמלי מאותה קטגוריית SUV, כמו למשל יגואר I-Pace, עולה כשמונים אלף אירו, מרצדס EQC עולה כשבעים ושניים אלף אירו וטסלה מודל X עולה כתשעים ושניים אלף אירו- כל אלה הרבה יותר יקרים מהרכב של וולוו.   

למרות שהמחיר הסופי של הרכב טרם נקבע, וולוו פתחה את האפשרות להזמנות אצלה עם מקדמה של אלף דולר. הרכב החשמלי אמור לצאת לשוק לקראת סוף שנת 2020.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button