fbpx

טסלה מורידה את מחירי מודל 3 בסין

חברת טסלה הורידה לאחרונה את המחירים של המודל 3 שלה המיוצרים בסין. המהלך נועד להתיישר עם מדיניות התמריצים של הממשלה הסינית שהתכוונה לקצץ אותם, אך בעקבות משבר הקורונה, השאירה אותם לתקופה מתמשכת.

כעת, המחיר הרשמי של טסלה מודל 3 בסין הוא ארבעים ואחד אלף ושלוש מאות דולרים ואם מורידים את סכום התמריץ הממשלתי, המחיר מגיע לשלושים ושמונה אלף וחצי דולרים (כ-134 אלף שקלים). נזכיר שהמחיר הרשמי לפני השינוי היה ארבעים וחמישה אלף ושמונה מאות דולרים, כך שהמחיר ירד בכעשרה אחוזים.

טסלה נאלצה להתיישר עם הממשלה הסינית מאחר שהתמריץ מגיע לרכב נוסעים חשמלי שנמכר בסכום של עד שלוש מאות אלף יואן, שהם כארבעים ושניים אלף וארבע מאות דולרים. זהו צעד שנקטה הממשלה הסינית בעקבות משבר הקורונה שגרם לירידה בקניית רכבים. הממשלה הסינית לא רוצה לפגוע בשוק הרכבים המקומי שלה שהוא מהגדולים בעולם וכך היא מנסה למנוע פגיעה נוספת בכלכלה שלה.  

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, תיאר את המהלך בדברים שנשא למשקיעים של החברה, עם סיום הרבעון הראשון של השנה: "אנחנו עושים שינוי מהיר בהפחתת עלויות הייצור בסין. אנחנו באמת מתרגשים להכריז על כך שנפחית את המחירים של מודל 3 הרגיל. המחיר יהיה מתחת לגבול התמריץ. אנחנו בטוחים שמודל 3 עדיין יהיה רכב שמפיק רווח גולמי טוב."

התוכנית המקורית בסין היתה לקצץ את התמריצים לרכבים החשמליים בהדרגה במהלך שנת 2020 וכל זאת במטרה להרחיק חברות שמפגינות ביצועים חלשים בשוק המקומי. אולם, בעקבות משבר הקורונה, ברבעון הראשון של השנה נמכרו רק מאה וארבעה עשר אלף רכבים חשמליים שזו ירידה של למעלה מחמישים אחוזים במכירות בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה. כעת, הממשלה הסינית מתכננת להשאיר את התמריצים לרכבים החשמליים עד שנת 2022 אך עדיין תוריד אותם בהדרגה עד שיקוצצו לגמרי בסוף שנה זו.

לא סתם טסלה והממשל בסין ביחסים טובים. השוק הסיני גדול ומאוד חשוב לטסלה ולראיה היא הקימה בשנגחאי את המפעל לייצור מודל 3 בזמן שיא ואף מכרה את הרכבים בשוק המקומי ישר אחרי הקמתו. טסלה היא גם יצרנית הרכב הפופולרית בסין ובחודש מרץ האחרון רבע ממכירות הרכבים החשמליים בסין היו של טסלה.

בסין, המטרה של הממשל היא לעודד קניה של רכבים לא מזהמים כדי להפחית את זיהום האוויר הגבוה בה ולכן המחיר של רכבים חשמליים נמצא בתחרות מתמדת וקשה מאוד להדביק את הקצב. כדי להישאר רלבנטיים בשוק המקומי, ייתכן שטסלה תצטרך להוריד מחירים עוד יותר ורמז לכך כבר ניתן בהודעה למשקיעים כשסמנכ"ל הכספים בטסלה, זכרי קירקהון, הצהיר שזול יותר לייצר רכב בשנגחאי מאשר בארצות הברית ושניתן להוריד עלויות ייצור נוספות ובכך להוריד מחירים ולהתרחב עוד יותר.  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button