fbpx

מודל S מאיצה מהר יותר עם עדכון צ׳יטה, וטסלה מתקדמת עם המפעל בברלין

עדכון תוכנה למודל S שיפר את התאוצה שלה מאפס למאה קמ״ש, ל-2.4 שניות בלבד. בנוסף הג׳יגה-פקטורי החדש בברלין קיבל אישור מהמשרד להגנת הסביבה הגרמני, וטסלה תאפשר ללקוחותיה גישה ל-Sirius XM לשלושה חודשים ללא עלות.

במבחן דרכים שנערך על ידי המגזין Car and Driver לפני כמה חודשים בין טסלה מודל S ופורשה טייקאן, פורשה הקדימה מעט את המודל S שהראה ביצועים טובים אך לא מספקים לאורך זמן.

לאחרונה טסלה שחררה עדכון תוכנה למודל S. לא מדובר בעדכון תוכנה רגיל שקשור רק למחשב ברכב, מדובר על עדכון משמעותי שמשפר את ביצועי הרכב, הסיבולת והמהירות שלו. עבור משתמשי טסלה, מדובר בחדשות טובות, מה גם שמדובר על עדכון שמגיע להם בחינם.

לעדכון התוכנה הזה ניתן השם "צ'יטה" משום שהוא משפר את האחיזה של הצמיגים בכביש ומתאים את הגובה של הרכב והחזית שלו לפי תנאי השטח, גם בזמן שהרכב עומד ומתחיל בנסיעה. כך למשל, אם יש דרך עפר לא ישרה, הרכב יתרומם מעט ויאפשר נסיעה מותאמת לדרך. על כביש חלק, הרכב יחזור למצב תואם לתנאים וימשיך בנסיעה חלקה. באופן כזה, הרכב משפר את ביצועי הנסיעה שלו ומאפשר נהיגה יעילה יותר.

מאז שיצא העדכון, הרכב מודל S נלקח למבחן נסיעה חוזר ולא רק שבמבחן הזה התוצאות היו טובות יותר מבחינת זמני נסיעה וטווח, אלא שהמבחן כלל נסיעות חוזרות מספר פעמים על מנת לבחון את ביצועי הרכב ברצף וגם כאן התוצאות הראו שיפור ועמידות של הסוללה לעומת המבחן הקודם.

במגזין Car and Driver כתבו חוות דעת נוספת על הביצוע של הרכב ועל כך שעדכון התוכנה מרשים: "זהו הישג מדהים בביצוע ביחס לכמה שורות בקוד תוכנה ואנחנו ממשיכים להתפלא מרוחב ועומק השינויים שטסלה עושה בעדכוני התוכנה המתמשכים שלה." בטסלה יכולים לסמן וי בהשגת היעד כרגע ולהמשיך הלאה, לשיפורים נוספים.

ג'יגה-פקטורי ברלין יוצא לדרך

לא רק בזירת הרכבים טסלה מתקדמת, אלא גם בתשתיות הייצור. לאחר שטסלה הודיעה בסוף שנת 2019 על הקמת ג'יגה-פקטורי חדש בברלין, התקבל לאחרונה אישור בנייה להקמת המפעל. המשרד להגנת הסביבה הגרמני המקומי, שאחראי על אישורים כאלה, נתן את הסכמתו והקמת התשתית הראשונה בשטח כבר החלה.

טסלה הגישה בקשה להמשך הקמת התשתיות בתחילת יולי וקיבלה את האישור לכך באמצע אוגוסט. הנושא המרכזי שנידון בבקשה היה שמירה על מי התהום בשטח ההקמה. תושבים מקומיים הגישו שש התנגדויות שונות בנושא והדיונים אם לאשר את הבקשה של טסלה או לדחות אותה היו סביבו. 

המשרד להגנת הסביבה הצהיר שהקבלנים של טסלה בשטח נדרשים לנקוט באמצעים מיוחדים כדי להגן על מי התהום בשטח המפעל. אחד האמצעים הוא חומר מיוחד שישמש את היסודות של המבנה ויגן על מי התהום גם מחלחול של חומרים מזהמים לקרקע.

הבניה של הג׳יגה-פקטורי בברלין

דבר נוסף שמצריך השגחה הוא שימור הדרכים והמסילות באיזור שלא יינזקו מהרעידות במהלך הבנייה. מעבר לזה, ישנו גם מימד הרעש באיזור. הרשויות המקומיות נדרשות לפקח על כמות הרעש באתר הבנייה ומכשירים למדידת רעש הוצבו בסמוך לאתר כדי לפקח על המינימום הנדרש.

מועד בניית הג'יגה-פקטורי בברלין אמור להסתיים ביולי 2021. המפעל ממוקם בסמוך לברלין, קרוב לשדה התעופה החדש ויהיו בו קרוב לעשרת אלפים מקומות עבודה. במפעל ייצרו גם סוללות ולא רק רכבים ואף הוקצע שטח רזרבי נוסף להרחבת המפעל בעתיד. נפח הייצור המיועד הוא כחצי מיליון רכבים בשנה.

שדרוג למערכת הבידור ברכב

גם בתחום הבידור ברכב יש חדשות. טסלה החלה להציע לבעלי הרכבים שלושה חודשים ללא עלות למערכת ה-Sirius XM. העדכון נעשה דרך המחשב ברכב, ומטרתו לשפר ולהעשיר את מערכת המולטימדיה ברכב.

מאחר שעם הזמן יש יותר שימוש במוזיקה און ליין ופודקסטים ופחות בתחנות הרדיו, טסלה מפסיקה בהדרגה את השימוש ברדיו במערכות הבידור ברכבים שלה. כעת, המערכת מעודכנת, מגוונת והחיפוש בה יותר קל ונוח. חוץ מהחיפוש והניווט בין הערוצים, המראה של המערכת השתנה. בנוסף, ישנה גישה למאה וחמישים ערוצי לוויין שונים, דבר שיכול לעזור לאלו שנוסעים במקומות ודרכים שבהם אין קליטה מספיקה.

עדכון המערכת יהיה זמין כרגע רק למודלים S ו- X ולא לשאר הרכבים של טסלה. לא ברור אם בעתיד טסלה תשלב את מערכת הבידור ברכבי מודל 3 שלה, אבל אם זה הרכב הפופולרי ביותר שלה כרגע ויש ביקוש למערכת מצד הקונים, סביר להניח שיהיו מאמצים בכיוון.

טסלה משקיעה בלקוחות שלה בתחום הבידור ברכב ולפי מה שנראה, המגמה היא להוסיף בעתיד הקרוב עוד אפליקציות מוזיקה ובידור ברכבים שלה. ערוצים כמו נטפליקס, ספוטיפיי ויוטיוב אולי לא משפיעים על הנהיגה ויכולת הביצוע של הרכב, אבל בהחלט מהווים תוספת משלימה לחוויית הנהיגה ברכבי טסלה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button