מודל 2 בדרך? לפי טום ז׳ו, נשיא טסלה סין, זה יקרה מהר יותר ממה שאנחנו חושבים. בראיון לערוץ חדשות סיני שנערך לאחרונה, התראיין ז׳ו על כל מיני נושאים שקשורים לטסלה, כאשר נושא המכונית הקטנה והזולה, שהעולם רוחש שמועות לגביה, עלה גם – עם מידע שמגיע לראשונה ממקור רשמי בטסלה, שמאשר בעצם שדגם כזה אכן נמצא כבר בשלבי פיתוח מתקדמים.
המודל החדש של טסלה, שצפוי להיות גם הזול ביותר בליין הדגמים שלה, יעוצב במרכז המחקר והעיצוב של החברה שנבנה בימים אלו במפעל הג'יגה פקטורי בשנגחאי וגם ייוצר במדינה – אבל עתיד להימכר בכל העולם – מה שאומר שאנחנו עשויים לקבל כבר בשנה – שנתיים הקרובות, טסלה שתעלה בסביבות 25,000 דולר.
במפעל הג'יגה פקטורי בשנגחאי מיוצרים היום גם המודל 3 והמודל Y בגרסה ה"סינית" שלו, שנמכרת כזכור בסין במחיר זול בכ-30% מהמחיר בו נמכר הקרוסאובר החשמלי במדינות אירופה וארה"ב.
עדיין לא ממש ברור אם טסלה תייצר בסיס חדש לגמרי בעבור הדגם הקומפקטי הצפוי, או שהיא פשוט תתבסס על הטסלה מודל 3 ותקצר אותו לגרסת האצ'בק – אבל מה שכן בטוח – שזה הולך להיות מעניין.
טסלה היא יצרנית המכוניות החשמליות המובילה בעולם, אך מרבית הדגמים שלה עדיין נחשבים יקרים יחסית (החל מ-180 אלף שקלים למודל 3 בגרסת הסטנדרט ריינג' פלוס).
לכן, תוספת של דגם זול לליין הדגמים שלה יאפשר לה למכור בכמויות הרבה יותר גדולות ממה שהיא מוכרת היום, ואין ספק שמדובר במהלך חשוב ומתבקש גם בעבורה בפרט, ובעבור תחום התחבורה הגלובלי – בכלל.
טסלה במחיר של רכב מקביל בעל מנוע בעירה פנימית, יכולה למשוך עוד ועוד נהגים לעשות את המעבר לתחבורה חשמלית, בייחוד עם עלויות החשמל והתחזוקה הנמוכות של רכבים חשמליים.
אנחנו כבר לא יכולים לחכות.
איפה נרשמים?
הרכב הבא שלי
כשהסינים נושפים בעורף ומייצרים מכוניות מעולות בחצי מחיר