fbpx

סטלנטיס משקיעה ב-Lyten המפתחת סוללות ליתיום-גופרית

ענקית הרכב סטלנטיס תשקיע בטכנולוגיה פורצת הדרך של Lyten לסוללות ליתיום-גופרית עבור מכוניות חשמליות, המבוססות על גרפן תלת ממדי. שימוש בסוללות צפוי להפחית ב-60% את תביעת הרגל הפחמנית.

סטלנטיס הודיעה כי תשקיע בחברת Lyten באמצעות קרן הון הסיכון שלה, זאת במטרה להאיץ את המסחור של טכנולוגיית  Lyten 3D Graphene, המבוססת על חומר שמתואר על ידי החברה כ"חומר-על של דה-קרבוניזציה" שהונדס מגז טבעי.

בתהליך שפותח על ידי Lyten, גז המתאן הופך לפחמן ומימן, בו הפחמן משנה את צורתו לגרפן תלת מימדי – תהליך זה מונע את הפליטות של הפחמן הדו-חמצני. פיתוח זה מיועד לתעשיית הרכבים החשמליים, בין היתר לייצור סוללות המבוססות על גופרית, וחיישנים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הקרן של סטלנטיס הוקמה אשתקד, כשהיא מצהירה על מחויבת להשקיע בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים, כמו גם מאוחרים, המפתחים טכנולוגיות חדשניות ובנות קיימא בעולמות התחבורה. קרן זו, המתבססת על מימון ראשוני בגובה 300 מיליון יורו, היא אספקט מרכזי בתוכנית של החברה להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני בחצי עד שנת 2030 והגעה ליעד של אפס פליטות עד 2038.

נשיא Lyten, דן קוק, התייחס להשקעה ואמר: "אנחנו שמחים שזרוע ההשקעות של חברת הרכבים החדשנית סטלניס הביעה אמון בחברה ובחומרים שלנו". גם מנכ"ל סטלנטיס, קרלוס טבארס, דיבר בנושא: "ביקרנו לאחרונה ב-Lyten והתרשמנו מהפוטנציאל של הטכנולוגיה לעזור בתחבורה בת קיימא שתהיה גם בטוחה וגם במחיר בר השגה."

היעד אותו הגדירה Lyten ליציאת הסוללה לשוק הוא 2025-2026, אך לא ברור עדיין אם היא אכן תעמוד ביעדים אלו. כרגע הסוללות מיוצרות בקמפוס החברה בעמק הסיליקון, אך בחברה בוחנים מיקומים נוספים עבור הייצור. כמו כן, נתון שלא נחשף בשלב זה הוא סכום ההשקעה.

היתרונות של סוללת ליתיום-גופרית

Lyten, היושבת בעמק הסיליקון, נחשבת לחלוצה בתחום הגרפן התלת מימדי, וכעת יחד עם סטלנטיס תמשיך לקדם הפחתה בגזי חממה ואת המעבר לתחבורה בת קיימא בעזרת סוללות ליתיום גופרית שכבר הוכחו כיעילות בנושא.

מדובר בסוללות קלות משקל, בעלות פוטנציאל של פי 2 צפיפות אנרגיה מסוללות ליותיום-יון, והן אמורות לאפשר ביצועי רכב משופרים, לספק פתרונות למערכת החישה ולהוות אלטרנטיבה שאינה מבוססת על ניקל, מנגן או קובלט – דבר שיוביל להפחתה של 60% בטביעת הרגל הפחמנית לעומת הסוללות הטובות ביותר שקיימות כיום בשוק. לפי החברה, בזכות כך יהיה ניתן להשיג את הפחתת גזי החממה הגדולה ביותר עד היום.

מקבוצת סטלנטיס, הכוללת מותגים כמו אלפא רומיאו, מזראטי, פיג׳ו, סיטרואן, פיאט וג'יפ, נמסר כי היא בוחנת את כל האלטרנטיבות מבחינת סוללות על מנת שיענו על צרכי הלקוחות המגוונים שלה ויבטיחו ניידות בת קיימא בטוחה ובמחירים נוחים.

יתרון נוסף הוא שאת חלק מחומרי הגלם הדרושים עבור ייצור סוללות ליתיום גופרית ניתן למצוא באירופה וצפון אמריקה, מה שאמור להפחית את הבעיות בשרשראות האספקה, זאת בניגוד לחומרי הגלם המרכיבים את סוללות הליתיום-יון הנמצאים במחסור. כמו כן, יצרני הרכבים יוכלו ליהנות מהתמריצים באירופה ובארה"ב, כמו למשל אלה המבוססים על חוק הפחתת האינפלציה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button