fbpx

מירוצי השטח המובילים בעולם מאמצים את האופנועים החשמליים

ההודעה של שני המרוצים מהמוכרים ביותר בתחום מעידה כי שנת 2025 צפויה להוות נקודת מפנה בספורט המוטורי הדו-גלגלי.

ענף מירוצי השטח לדו-גלגלי מאמץ את אופנועי השטח החשמליים. לאחרונה, הודיעו המארגנים של מרוץ הרדבול רומניאקס (Red Bull Romaniacs) ושל אליפות העולם בסופר אנדורו (FIM SuperEnduro) כי אופנועים חשמליים יורשו להתחרות במרוצים הרשמיים.

שתי ההודעות מעט שונות באופיין – באליפות העולם בסופר אנדורו – סדרת מרוצי שטח שנערכים על מסלול שנמצא באולם סגור ומקורה, הודיעו כי רוכבים על אופנועים חשמליים יורשו להתחרות מול רוכבים על אופנועים לא-חשמליים בקטגוריות הרגילות, בעוד שברומניאקס, מרוץ "הארד-אנדורו" שנערך במסלול שטח פתוח באורך של כמה עשרות ק"מ, הודיעו המארגנים כי משנת 2025 המהדורה ה-22 של המרוץ שנחשב למרוץ האנדורו הקשה בעולם והלאה, תתווסף קטגוריית eMoto המיועדת למתחרים על אופנועים חשמליים בלבד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ב-FIM מריצים במקביל גם את ליגת ה-e-xplorer, מרוצי אופנועי שטח לאופנועים חשמליים בלבד. מרבית הקבוצות ב-e-xplorer עושות שימוש בסטארק וורג, אופנוע מוטוקרוס חשמלי שהפך ללהיט בקרב רוכבי השטח מכל סגנונות הרכיבה – מרוכבי מסלולים ועד רוכבי פעלולים. 

סטארק וורג (Stark VARG) מיוצר על ידי חברת Stark Future חברה שוודית שמקום מושבה בברצלונה, טוענת שאופנוע המוטוקרוס החשמלי שלה חזק בעד 30% מאופנוע מוטוקרוס בעל מנוע בנזין בנפח 450 סמ"ק (הקטגוריה הגדולה ביותר במרוצים מקצועיים). ב-FIM פחדו שהסטארק וורג יהיה שובר-שיוויון ושהכלים הלא-חשמליים לא יוכלו לו, ולכן עשו תרגיל "מסריח". 

עלילות ה-FIM והסטארק וורג

אופנוע חשמלי סטאר וורג בשטח

בעונת 2023/2024 Stark Future כבר הייתה מוכנה לכניסה לעונת המרוצים, עם קבוצת מרוצים שהוקמה בהשקעה של מאות אלפי דולרים. פחות מיממה לפני שהמרוץ הראשון יצא לדרך במסלול בצרפת, הודיעו ב-FIM כי הם משנים את התקנות של הכלים שיכולים לקחת חלק בתחרות, שינוי שהוציא את הסטארק וורג מהתמונה – ללא שום הסבר הגיוני למהלך.

רבים האמינו ועדיין מאמינים שהיה מדובר ב"חיסול ממוקד" – נראה שכעת, ואולי בגלל הפופולריות העצומה של הסטארק וורג שרק ממשיכה לעלות, ולא מטוב לב, מישהו ב-FIM החליט לתקן את העוול שנעשה.

אופנוע השטח החשמליים יצילו את המצב?

כואב לנו לכתוב את זה אבל חייבים להיות כנים – הענף הדו-גלגלי החשמלי מדשדש שלא לומר מת, בטח בהשוואה למה שקורה בענף הרכב הארבע-גלגלי.

החברות המעטות שכן נשארו בתחום הזה לא מחזיקות מעמד, כמו אנרג'יקה, יצרנית האופנועים החשמליים מאיטליה שהודיעה לאחרונה על פשיטת רגל. אבל יש נקודת אור קטנה, דווקא בתחום השטח ובדגש על תחום השטח התחרותי והרבה הודות להצלחה הבאמת גדולה של הסטארק וורג, לפחות במונחים של ענף האופנועים והקטנועים החשמליים.

העובדה שכמעט ואין היום רוכב מוכר, בין אם בתחום האנדורו, המוטוקרוס, הפריסטייל ועוד עשרות רוכבי הובי מוכרים שלא הוציאו איזה סרטון שלהם על הסטארק וורג, גרמה לכך שהפופולריות של האופנוע החשמלי עלתה מאד ברחבי העולם, וכל מי שחובב רכיבת שטח רוצה אחד כזה, או לפחות סיבוב.

ונראה שיש עוד הרבה טוב בדרך. ק.ט.מ חשפה לאחרונה פרירייד חשמלי חדש לחלוטין שנראה מצוין ותערוכת איקמה, תערוכת האופנועים החשובה ביותר בתעשייה שמתקיימת באיטליה כל שנה בחודש נובמבר, צפויה להביא איתה חשיפות נוספות כשבתפריט: אופנוע מוטוקרוס חשמלי חדש של סי-אף מוטו, חשיפה רשמית של אופנוע המוטוקרוס החשמלי של הונדה, דגמי שטח חשמליים חדשים של זירו, ועוד.

הולך להיות מעניין. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button