הגעתו של הטנדר החשמלי הראשון נדחית, שוב. ריביאן, שרכביה החשמליים העתידיים נמצאים בראש רשימת הרכבים המסקרנים והמעניינים באמריקה, מעכבת בעוד כמה שבועות את תחילת המסע שלה בעולם האמיתי.
לפי דוברות החברה, שכרגע נמצאת בשלבי הסיום של ההקמה וההפעלה של פסי היצור הראשונים במפעל בנורמל, אילינוי, לא נראה את R1T הראשונים לפני יולי השנה. אמנם ריביאן עדיין תהיה הראשונה שתמכור טנדרים חשמליים בעלי ביצועים ראויים, אבל באיחור של כמעט שמונה חודשים מהכוונה המקורית שלה.
״זוהי דחייה של מספר שבועות של התאריך שקבעה החברה בקיץ 2020. בריביאן נרגשים לקראת ההושבה של המזמינים מראש מאחורי ההגה, כבר בקיץ הזה, עם השלמת המשלוחים של גרסת ההשקה עד אביב 2022.״ כמו כן, לוח הזמנים של R1S, רכב הספורט-שטח המיועד, לא השתנה, והרכב מיועד להגיע לפסי הייצור באוגוסט.
למרות שחברת הסטארט-אפ נותרה מובילה ותהיה הראשונה שתמסור טנדרים חשמליים בעולם, נראה שהיא הולכת ומאבדת את המומנטום סביב ההשקה, כשמנגד העניין שמעוררות המתחרות – בעיקר טסלה ולאחרונה גם פורד – רק הולך וגובר.
טסלה אמורה גם היא להשיק השנה את הטנדר שלה, הסייברטראק, שתמונות שלו על פסי הייצור התחילו ״לדלוף״ לרשת. במקביל אנחנו עשויים לראות גם את הרכב החשמלי הראשון של לורדסטאון מוטורס, שלמרות שאמור להגיע לפני סוף השנה לא זוכה להתלהבות דומה לזו של החברות האחרות. בשנה הבאה כבר יגיע לאמריקה ה-F150 החשמלי, שצפוי לטרוף את השוק ואת הקלפים, ואם ההאמר החשמלי לא היה כל כך יקר ולא משתלם, יכול להיות שהיינו מתרגשים גם מההגעה שלו (שתהיה בהליכת סרטן, ככל הנראה הגימיק העיקרי של הרכב).
חדשות רעות, חדשות טובות
לפי ריביאן, אחת הסיבות לעיכוב בייצור הוא חוסר בשבבי מחשב, שמורגש בימים אלו במספר רב של תעשיות. עם זאת, בחברה הדגישו שלא מדובר רק בכך, אלא גם בשאיפה של החברה להקים את מלוא מערכת השירותים הנלווים לפני שהרכבים יעלו על הכביש.
בריביאן ציינו גם עיכוב בהגעה של מכולות חלקים נוספים, אך בעיקר את השאיפה של החברה להתחיל במשלוחים לאחר הקמת מערך השירות הנלווה לרכבים – החל מתכנית הביטוח שהחברה מתכוונת לספק ועד להתחלה של פריסת מטענים באתרים ציבוריים, מה שיקל על חבלי הלידה של החברה.
בריביאן משתדלים להיות אופטימיים: לפי דוברת החברה, גיוס העובדים נמצא בשיאו. עד סוף השנה יגויסו עוד אלף עובדים בנוסף לאלף וחמש מאות עובדי החברה. בתוך שנה מהיום, ריביאן תעסיק כבר 4,000 איש, תוך הגדלה של יכולות הייצור ושירות הלקוחות שלה. ריביאן שומרת על עצמה כשם מבטיח בעולם הרכב החשמלי, ורבים מקווים לראות אותה זורחת. ההנפקה המתקרבת עשויה להיות עוד סימן של הצלחה, למרות עיכוב של חודש או שניים.