אחרי שחשפה לא פחות משלושה דגמים חדשים, מהלך שהגדיל את ליין המוצרים שלה משלושה דגמים לשישה, וחצתה את קו ה-100,000 רכבים שירדו מפס הייצור, מתפנים כעת בריביאן לשדרג את הקיים ומציגים את הדור השני של הטנדר החשמלי שלהם, ה-R1T ושל ה-R1S, רכב הפנאי-שטח החשמלי, עם שורה של עדכונים שבוצעו לרגל שנת הדגם 2025 הבאה עלינו לטובה.
ריביאן הוקמה בשנת 2009 על ידי רוברט "אר-ג'יי" סקרינג', מהנדס ויזם אמריקני מפלורידה. סקרינג' בכלל רצה בהתחלה ללכת על קו של רכבי ספורט חשמליים, אבל בסוף עשה "שיפט" לכיוון רכבי פנאי ושטח, מהלך שנראה שעד עכשיו היה נכון – למרות שהחברה סיימה את 2023 עם הפסד של 5.4 מיליארד דולר.
ולמרות זאת, ההכנסות עולות, היצע הדגמים גדל ונראה שהמנהרה חשוכה אבל יש קצת אור בסופה. מה לעשות שלבנות יצרנית רכב שתחזיק מעמד זה דבר שלוקח זמן? או כמו ש-AC DC אמרו – זו דרך ארוכה לפסגה אם אתה רוצה לעשות רוק אנד רול.
אל תסתכל בקנקן
מבחוץ, הדור השני של רכבי הפנאי והשטח החשמליים של ריביאן נראים זהים כמעט לחלוטין לאלו מהדור הראשון, אך ברגע שנכנסים לקרביים של הרכב זה נהיה מעניין. אפרופו ההפסדים המשמעותיים על כל רכב – אחת המטרות העיקריות של המהנדסים של ריביאן, אם לא החשובה שבהן, הייתה לפשט את מערכות הרכב השונות עד כמה שניתן כדי לחסוך בעלויות ולהקטין את עלות ייצור הרכב.
לדוגמא – צמצום יחידות הבקרה האלקטרוניות השונות בהן עושים שימוש הרכבים מ-17 ל-7 בלבד, מה שחסך, על פי ריביאן, כמעט 2.5 ק"מ (!) של חיווט וכמעט 20 ק"ג במשקל – בכל רכב.
עוד ברשימת השדרוגים: מצלמות חדשות באיכות גבוהה, שבבים של אנבידיה הנדרשים, בין השאר, לטובת יכולות הנסיעה האוטונומיות של הרכבים, Autonomy Platform Plus, כפי שמכנים אותן בריביאן.
1,205 סוסים חשמליים צוהלים
זה ההספק המירבי שמייצרים ארבעת המנועים החשמליים בגרסת הקוואד-מוטור של הדור השני של דגמי R1. ההספק הזה "יורה" את הטנדר החשמלי, ה-R1T, ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות בלבד.
טנדר חשמלי שעושה 0 ל-100 כמו למבורגיני הורקאן, כן, קראתם את זה נכון.
בעבור מי שמחפש משהו קצת יותר "רגוע", מציעים בריביאן גם גרסה חדשה עם שלושה מנועים חשמליים, בעלת הספק צנוע של 850 כ"ס "בלבד" גרסאות פרפומנס כפולות מנועים עם הספק של 665 כ"ס וגרסאות כפולות מנועים עם הספק של 533 כ"ס. בריביאן החלו להשתמש במנועי ה-Enduro Drive מתוצרת עצמית, במקום המנועים החשמליים של בוש.
הגרסאות השונות של הדגמים החשמליים של ריביאן עושות שימוש בסוללות במספר נפחים, עם טווח נסיעה מירבי של 672 ק"מ – ל-R1T צפויה תחרות לא פשוטה מול הסילברדו והסיירה החשמליים, צמד הטנדרים מבית ג'נרל מוטורס שמציעים טווח נסיעה של עד 700 ק"מ.
הגיג קטן בעניין הזה – לתחושתנו קהל היעד העיקרי (לא אומרים שהוא היחיד) של ריביאן הוא בעיקר קהל הייטקי כזה בעוד שהטנדרים החשמליים של שברולט ו-GMC אמורים להיות מיועדים לכל אמריקני באשר הוא. מעניין לראות את התוצאות בשטח.
שאלת מיליון השקל
מתי נזכה לראות ריביאן עם מספר צהוב ומלבן כחול בצד?
כיום החברה משווקת רכבים בצפון אמריקה בלבד, ולפני שהרכבים שלהם יגיעו לישראל, הם יצטרכו לייצר ולספק רכבים עם תקינה אירופאית. ריביאן מתכננת להכנס לאירופה במהלך 2026, בשלב ראשון עם דגמי R2, דגמים חשמליים קטנים יותר מה-R1T וה-R1S.
אם וכשהדגמים של ריביאן יגיעו לישראל, יהיה רק אחרי שהחברה תחל לשווק ולמסור באירופה, כך שאנחנו לא צופים שזה הולך לקרות בקרוב. כמובן שלישראל צפויים להגיע הדגמים המיועדים לשוק האירופאי.
האם תרצו לראות את הדגמים של ריביאן בישראל? תכתבו לנו בתגובות.
וואו, אני מת כבר לראות את הרכבים האלה בארץ.
זה הרכב האולטימטיבי, כוח בשפע, עבירות שטח מהשורה הראשונה, פינוקים ואבזור מדהימים וכל זה במחיר שיכול להתחרות בלנד קרוזר.
תביאו את הרכב!!! אני מחכה, יש לי סבלנות.
לא קונה רכב, עד שאין רכב חשמלי עם ביצועים טובים, טווח טוב, ויכולות שטח.