הרימאק נברה (Nevera) היא מכונית ממש לא מרשימה. ההספק עומד רק על 1914 כ"ס, המומנט רק על 238 קג"מ, התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש רק ב-1.81 שניות ומהירות מירבית של 412 קמ"ש בלבד… כנראה שבגלל זה גם תג המחיר הצנוע שהיא נושאת, שעומד על 2.2 מיליון דולר בלבד. איזה מזל שהרימאק נברה R נחשפה.
טוב, אז כמובן שהפסקה הראשונה נכתבה בסרקזם ובאמת לא ברור לנו מי חשב שגיליון הנתונים המטורף של הרימאק נברה צריך עוד שדרוג. אבל עובדה, זה קרה.
באירוע שהתקיים במסגרת שבוע הרכב של מונטריי, הוסר הלוט מעל הרימאק נברה R, גרסה קיצונית עוד יותר של מכונית העל החשמלית שמגיעה אלינו מהמותג הקרואטי האקסקלוסיבי, מציגה עיצוב מעודכן וביצועים שמותחים עוד יותר אל הקצה את מכונית המרוץ החשמלית שמורשית לנוע על הכביש הציבורי.
בהצהרה לכלי התקשורת אמר מאטה רימאק, מייסד החברה, שהרימאק נברה R היא "כל ה-ד.נ.א של נברה שוברת השיאים, אבל קלה יותר, מהירה יותר וממוקדת יותר".
כמה כ"ס זה יותר מידי כ"ס?
אנחנו שואלים כי לרימארק נברה R יש הספק של 2,107 כ"ס, 193 כ"ס יותר מהרימאק נברה ה"רגילה" שלה יש "רק" 1914 כ"ס ו-107 כ"ס יותר ממה שיש ללוטוס איוויה, מכונית העל החשמלית של המותג הבריטי שפועל תחת ג'ילי.
העלייה בהספק מביאה לכך שהרימאק נברה R תגיע למהירות של 300 קמ"ש בתוך 8.66 שניות, 0.56 מהר יותר מה-9.22 שניות של הרימאק נברה הרגילה. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ברימאק נברה R תתרחש בתוך 1.81 שניות בלבד, נתון זהה לאחותה.
השאיפה העיקרית של מהנדסי החברה הייתה לדייק עוד יותר את דינמיות הנהיגה כדי להשיג זמנים טובים יותר במסלול: הם שיפרו את עיצוב הכנף האחורית והגדילו את הדיפיוזר, יחד עם עוד מאפיינים אירודינמיים שבולטים בעיצובו החיצוני של רכב העל החשמלי, שינויים שבאים לידי ביטוי בכוח הצמדה משופר ב-15% ואירודינמיות משופרת ב-10%. הם התקינו צמיגי מישלין קאפ 2 שמסייעים להפחית ב-10% את היגוי היתר ומשפרים את האחיזה ב-5%.
הרימאק נברה R מקבלת בלמי קרבון קרמיים חדשים כי צריך גם להאט ולעצור לפעמים, והסוללה, הלא קטנה, בנפח של 108 קוט"ש, שופרה גם כן כדי לעמוד בעומסים הכבדים שנוצרים כשמנצלים את כל מה שיש למכונית העל החשמלית הזו להציע.
המהנדסים של רימאק גייסו את כל האמצעים – כולל מערכת ניהול מומנט חדשה שיודעת איזה גלגל מתוך ארבעת הגלגלים של הרכב זקוק ליותר כח, ומתי, ולספק לו אותו בהתאם.
ואם כל המספרים והמונחים האלו נשמעים כמו לכם מעורפלים ולא מובנים, אז רק תדעו שזה עבד להם (למהנדסים) – הרימאק נברה R השיגה זמן מהיר ב-3.8 שניות מהרימאק נברה ה"רגילה" במסלול הנארדו-רינג של פורשה שנמצא באיטליה. 3.8 שניות אולי לא נשמע כמו איזה סיפור גדול אבל במסלול המרוצים זה סיפור גדול, גדול מאוד.
זה לא שאלה של צריך, זה שאלה של רוצה…
אין אף אדם בעולם שצריך מכונית כמו הרימאק נברה R – מצד שני, יש הרבה שרוצים. מתוך כל אלו שרוצים, לא הרבה יזכו להפוך לבעלים של אחת כזו – ברימאק מתכוונים לייצר רק 40 יחידות של מכונית העל החשמלית, כשמחיר כל יחידה עומד על 2.5 מיליון דולרים.
כל מה שנשאר לנו זה להמשיך לחלום ולהגיד לעצמנו כל מיני משפטים כמו "בסוף הוא עומד בפקק כמו כולם", שיגרמו לנו להרגיש יותר טוב עם עצמנו (לא באמת).
כתבה מעולה
אבל אני לא מבין למה החברה, שלה כישרון הנדסי, פטנטים אינספור וידע שערכו רב, מתמקדת בפיתוח מכוניות מירוץ במקום להפנות את כל משאביה לייצור רכב חשמלי להמונים
כאלה יש במאות אלפים,אבל נישה כזו לא.
https://www.evm.co.il/rimac-unveils-autonomous-car-without-controls/
למה אתם לא אומרים לי מה הטווח בין טעינות
כי זה לא רכב משפחתי
כי זה לא רכב משפחתי