fbpx

עם הספק של יותר מ-1,900 כוחות סוס: רימאק מציגה את הנבארה

מכונית העל החשמלית תעלה כ-2.4 מיליון דולר והייצור יוגבל ל-150 יחידות בלבד.

1,914 כ"ס, 4 מנועים חשמליים (אחד לכל גלגל) סוללה (מתוצרת רימאק) בנפח 120 קוט"ש, תאוצה מ-0 ל-100 ב-1.85 שניות ומהירות מירבית של 412 קמ"ש – אלו הנתונים המטורפים של הנבארה (Nevara), מכונית העל החשמלית החדשה מבית רימאק, המבוססת על מכונית הקונספט C_TWO.

הנבארה מגיעה למהירות של 300 קמ"ש בתוך כ-9.3 שניות – מהר יותר ממכונית פורמולה 1 מקצועית, וזה נתון מדהים במיוחד, בהתחשב בכך שהיא (הרימאק) שוקלת 2 טונות ו-150 ק"ג – יותר מ-1.3 טונות ממשקל המינימום המותר למכונית בליגת מרוצי המכונית המוכרת בעולם.

רימאק נבארה מכונית על חשמלית

בתאוצה לרבע מייל, משיגה הנבארה תוצאה של 8.6 שניות (שיא לא רשמי), מה שגורם לנו להעריך עוד יותר את יותר את הטסלה מודל S פלייד, שקבעה רק לאחרונה את השיא הרשמי, שעומד על 9.2 שניות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

במכונית על שכזו נראה כי הפרטים היבשים כמו טווח נסיעה וזמן טעינה רלוונטיים קצת פחות – בלשון המעטה, אך למי שבכל זאת מתעניין, נספר כי טווח הנסיעה הרשמי של הנבארה (לפי תקן WLTP) עומד על כ-540 ק"מ (שכנראה לא הושגו על מסלול המרוצים) וזמן הטעינה עומד על 19 דקות בלבד מ-0% ל-80% סוללה – בהספק טעינה של 500 קילוואט – חשוב לציין כי נכון להיום, עמדות הטעינה המהירות ביותר, מציעות הספק מקסימלי של 350 קילוואט.

כדי לשלוט על כל הכח הזה, תכננו וייצרו מהנדסי החברה הקרואטית מערכת מיוחדת (R-AWTV 2) ששולטת על המומנט ומתפקדת כבקרת יציבות אלקטרונית ובקרת אחיזה. על ידי 100 חישובים בשנייה, תדע המכונית לווסת את כמויות הכוח הדרושות לכל גלגל לפי אופי הדרך והנהיגה – כדי להבטיח יציבות מקסימלית.


יכול לעניין אותך:


לנבארה של רימאק מערך טכנולוגי מרשים הכולל 12 חיישניי אולטראסוניק, 13 מצלמות, 6 רדארים כשעל כל אלו שולטת מערכת הפעלה מדגם פגאסוס של חברת NVIDIA – שמאפשרת את היכולות האוטונומיות של מכונית העל החשמלית. כך לדוגמא, במצב הנהיגה Driver Coach המיועד לנהיגת מסלול – השליטה תעבור לרכב, שידע לבחור בעצמו את הקווים המהירים ביותר.

מערכת המולטימדיה של הנבארה

זה גורם לנו לחשוב – האם הרימאק נבארה מספקת לנו הצצה אל עולם המרוצים העתידי – מרוצים אוטונומיים ללא נהג? כי אם הרכב יודע לעשות הכל הרבה יותר טוב, בשביל מה צריך מישהו שישב מאחורי ההגה?

ברימאק אומרים שפיצ'ר ה-Driver Coach יהיה זמין בשנה הבאה, ויגיע ישירות אל הרכב בעדכון דרך האוויר (OTA).

הצצה לפיתוח של מערכת ה-Driver Coach:

יכולות המסלול של הנבארה לא נגמרות כאן – המכונית תסייע לנהג בבחירת הקו המושלם, כמו גם בנקודות האצה, בלימה והיגוי מדויקות – גבול דק מאד בין נהיגה בעולם האמיתי למשחק מחשב וירטואלי.

הפעילות של רימאק לא נגמרת במכונית אחת בלבד – החברה (שהוקמה ב-2009 וכיום מונה כבר כ-1,000 עובדים) מייצרת מנועים, סוללות ומערכות נוספים שרכבים חשמליים צריכים ומוכרת אותם למיטב יצרני הרכב, ביניהם אפשר למצוא את אסטון מרטין, יונדאי, קיה, רנו ועוד. רק לאחרונה, הודיעה פורשה על השקעה נוספת של כ-70 מיליון יורו ברימאק, מה שמעלה את אחזקותיה בחברה הקרואטית ל-24%.

ולמי שרוצה לקבל עוד טעימה מהביצועים של הנבארה, מוזמן לצפות בסרטון הבא בו היא יוצאת למיאוץ לרבע מייל ראש בראש מול הפרארי SF90 ההיברידית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button