דמיינו לכם את הסיטואציה הבאה: אדם קם בבוקר בבית הרגיל שלו בשכונה המנומנת והרגילה שלו בפרברי שטוטגרט, גרמניה. הוא נכנס למכונית הפורשה החשמלית שלו ונוסע בדרך הרגילה לעבודה הרגילה שלו כשבדרך הוא אוסף את ארוחת הבוקר הרגילה שלו מהבית קפה הרגיל שלו ואז, כשהוא מגיע למשרד הרגיל שלו הוא פונה לעמיתים לעבודה הרגילים שלו ואומר להם "תשמעו חבר'ה, הפורשה טייקן טורבו S, עם הספק 938 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.3 שניות ותג מחיר של יותר מ-200,000 דולר לא נראית לי חזקה מספיק… אנחנו צריכים לעשות משהו יותר וואוו".
סיפור אמיתי, מבטיחים לכם.
בכותרת כתבנו שהפורשה טיייקן טורבו GT היא הפורשה החשמלית החזקה ביותר EVER אבל אם לדייק, הטייקן טורבו GT היא המכונית החזקה ביותר EVER של פורשה שמגיעה לייצור סדרתי – המכוניות היחידות של פורשה שהצלחנו למצוא שמציעות הספק יותר גבוה הן הפורשה Mission R עם 1073 כ"ס והפורשה Mission X עם 1500 כ"ס – שתיהן לא מיוצרות בייצור סדרתי.
עם הספק של יותר מ-1000 כ"ס, הטייקן טורבו GT גורמת למכוניות כמו הפורשה 918 ספיידר ואפילו למכוניות מסלול "טהורות" כמו הפורשה 963 להיראות כמו עגלה עם סוסה. וגם מחוץ למותג, אין הרבה כאלו שיכולות לטייקן טורבו GT, למעשה, אפשר לספור אותן על יד אחת:
- טסלה מודל S פלייד עם הספק של 1020 כ”ס.
- לוסיד אייר ספיר עם הספק של 1234 כ”ס.
- רימאק נבארה עם הספק של 1813 כ”ס.
- פינינפארינה באטיסטה עם הספק של 1900 כ”ס.
- לוטוס אביג'ה עם הספק של 2011 כ”ס.
פורשה טייקן טורבו GT
כאמור, היא הפורשה החזקה ביותר אי פעם שמגיעה לייצור סדרתי ואחת המכוניות החזקות בעולם, חשמליות ולא-חשמליות. היא נמצאת במקום הזה הודות לשני מנועים חשמליים שמפיקים יחד הספק של 1019 כ"ס, מומנט של 136 קג"מ, תאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 2.2 שניות בלבד ותאוצה ממצב עמידה למרחק של רבע-מייל בתוך 9.5 שניות בלבד.
בהשוואה לטייקן טורבו S ה"רגילה", הטייקן טורבו GT היא יותר מהכל. יותר מהירה – 2.3 שניות "בלבד" מ-0 ל-100 בטייקן טורבו S. יותר חזקה – 938 כ"ס "בלבד" בטייקן טורבו S. יותר קלה – בפורשה מעידים שהם הצליחו "לגלח" לא פחות מ-71 ק"ג בגרסת ווייסבאך של הטייקן טורבו GT וכמובן, יקרה יותר – מחיר הטייקן טורבו GT מתחיל מ-230,000 דולר בעוד שמחיר הטייקן טורבו S מתחיל מ-209,000 דולר “בלבד".
צמד גרסאות הפורשה טייקן טורבו GT מצוידות בכפתור Attack Mode שם שמצלצל מוכר לחובבי המירוצים, ובמיוחד מירוצי הפורמולה 1 – לחיצה עליו תספק למכונית "בוסט" זמני של 10 שניות במהלך ישתחררו להם כל 1019 הסוסים של הפורשה טייקן טורבו GT.
הפורשה טייקן טורבו GT מצוידת במערכת מתלים אקטיב-רייד (Active Ride Suspension), שמשנים את קשיחותם, ואף בין הגלגלים, בהתאם לתנאי הנהיגה ומצב הנהיגה הנבחר. עוד מציעה הפורשה טייקן טורבו GT ספויילר קדמי שפותח במיוחד בעבור הדגם, "חצאיות" צד מקרבון, בלמים קרמיים וקליפרים מוזהבים, חישוקי 21 אינטש קלילים, עטופים בצמיגים ספורטיביים המתאימים לנהיגת קיץ, מושבים אדפטיביים, מתכווננים חשמלית עם "זכרון" ו-18 מצבים, מערכת שמע מבית BOSE ועוד.
פורשה טייקן טורבו GT ווייסבאך
בעבור מי שעדיין מתקשה להסתפק בפורשה טייקן טורבו GT ה"רגילה" (ותתפלאו, יש כאלו כנראה), הציגו בפורשה גם את גרסת הווייסבאך של מכונית העל החשמלית. מרכז הפיתוח ווייסבאך שעובד תחת פורשה, נקרא על שם העיירה שנמצאת במדינת באדן-וורטמברג שותף מזה 50 שנה לפרויקטים החשובים ביותר של המותג ובין השאר היה חלק מרכזי בפיתוח הפורשה 918 ספיידר.
במקרה של הטייקן טורבו GT, גרסת הווייסבאך מגיעה ללא מושבים מאחורה, חלקי קרבון רבים, ספויילר אחורי עצום ועוד תופינים.
שוברת שיאים
הפורשה טייקן טורבו GT עוד לא הגיעה לייצור סדרתי אבל כבר השיאה שתי נקודות ציון חשובות – מכונית העל-החשמלית השיגה, עם נהג הניסויים לארס קרן מאחורי ההגה, שיא של דקה, 27 שניות ו-87 מאיות השניה להקפת מסלול לגונה סקה בקליפורניה, כ-2 שניות יותר מהר מהשיא הקודם שעמד על דקה ו-30 שניות.
ולא רק בלגונה סקה – הפורשה טייקן טורבו GT השלימה הקפה במהירות של 7 דקות, 7 שניות ו-55 מאיות במסלול הנורבורגרינג בגרמניה, משאירה אבק לטסלה מודל S פלייד שהשיגה זמן הקפה של 7 דקות, 25 שניות ו-231 מאיות במסלול.
שיא ההקפה המהירה ביותר ברינג שייך עדיין לרימאק של נבארה – מכונית העל החשמלית השיגה שם זמן של 7 דקות, 5 שניות ו-30 מאיות. הפורשה טייקן טורבו GT היא המכונית החשמלית שאף אחד לא צריך, אבל כל אחד רוצה. או בקיצור… תארזו לנו ווייסבאך אחד.