fbpx

צפו: טסלה מודל S פלייד קובעת שיא חדש בנירבורגרינג

ספינת הדגל החשמלית שמאיצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש, הגיעה למסלול נירבורגרינג המפורסם וקבעה שיא מהירות חדש לרכבים חשמליים מייצור סדרתי - 8 שניות פחות (!) ממחזיקת השיא היוצאת, הפורשה טייקאן טורבו S.

בשנים האחרונות מתנהלת לה מלחמה של ממש בין פורשה לטסלה:

  • הזירה: מסלול נירבורגרינג המפורסם שנמצא בגרמניה, בסמוך לעיר נירבורג.
  • המטרה: לקבוע את שיא המהירות למכונית חשמלית בייצור סדרתי.
  • האמצעים: פורשה טייקאן טורבו S עם קיט פרפורמנס, טסלה מודל S פלייד עם חבילת המסלול.

מאז 2019, נאבקות השתיים על התואר מי תהיה המכונית החשמלית, שמיוצרת בייצור סדרתי, שתקבע את ההקפה המהירה ביותר על מסלול הנירבורגרינג. בתחילה הייתה זו הטייקאן שרק הוצגה, בגרסה הרגילה שקבעה את השיא. חולפות להן כ-3 שנים וטסלה מציגה את המודל S בגרסת הפלייד, שמאיצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך פחות מ-2 שניות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

טסלה חזרה למסלול המרוצים המפורסם בגרמניה כשברשותה הכלים המתאימים לקחת את השיא מידי פורשה – המודל S פלייד שקובעת שיא הקפה מהירה חדש, מהיר בכ-7 שניות שלמות מהפורשה. מי שמבין מעט בענייני מרוצים ומסלולים יודע ש-7 שניות הן כמו נצח, כך שההישג של טסלה משמעותי ביותר.

בפורשה לא התכוונו לוותר כל כך מהר ושלחו אל המסלול את גרסת הטורבו S של הטייקאן, חמושה בקיט פרפורמנס – וזו הצליחה לחתוך את שיא המהירות של ה-S פלייד בכ-2 שניות. מרשים, אבל לא מרשים כמו 7 שניות.

חשבתם שבזה זה נגמר? ממש לא. בטסלה חיכו לא מעט לקיט המסלול הייעודי שיצורו התעכב, אך היה להם ברור שברגע שהוא יהיה מוכן, יהיה בידם את מה שצריך כדי להוריד את פורשה מכס המלכות בפעם השנייה.

הפעם, ולמרות יתרון הביתיות של פורשה, הטסלה מודל S פלייד עם קיט המסלול מצליחה להוריד לא פחות מ-8 שניות (!) משיא ההקפה המהירה שקבעה הטייקאן טורבו S.

השיא של טסלה מודל S בנירבורגרינג

חבילת המסלול כוללת גם את מצב מסלול, שמביא את הרכב למהירות מירבית של 282 קמ"ש מה שבטוח עזר לספינת הדגל החשמלית של טסלה לסיים הקפה של נירבורגרינג ב-7:25.231 דקות.

עם ביצועים כאלו, יש לטסלה מודל S את היכולת להביט ישר בפנסים של לא מעט מכוניות על אקזוטיות שנושאות את מנועי הבעירה הפנימית הכי מתקדמים שיש לתעשייה הזו להציע – כדי לעצור את מכונית העל הזו צריך לא מעט כח בלימה ובטסלה אף מציעים קיט שיפור עם בלמים מקרבון שעלותו – אתם יושבים? לא פחות מ-20,000 דולר.

למה יצרניות הרכב החשמלי עושות את זה?

מה נותן לפורשה או לטסלה להשקיע זמן, משאבים וכסף כדי להשיג את ההקפה המהירה ביותר על נירבורגרינג? הרי אף אחד לא באמת נוסע במהירויות שאפשר להגיע אליהן במסלול.

התשובה הקצרה – כי אפשר.

פורשה וטסלה רוצות להציג את היכולות המקסימליות של גרסאות הקצה של הרכבים החשמליים שלהן, ואין מקום יותר טוב לעשות את זה מאשר ב"גיהנום הירוק" – מסלול הנירבורגרינג בגרמניה. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button