fbpx

בקרוב יגיעו גרסאות זולות יותר של פולסטאר 2 לשוק

הרכב החשמלי של חברת הבת של וולוו כבר הגיע להישגים מרשימים. עכשיו, גרסאות עממיות יותר אמורות להפוך את הדגם של החברה לתחרותי מול רכבי דלק- כבר במעמד הקנייה. האם זה מספיק טוב כדי לנצח את החשמליות?

פולסטאר כבר הצליחה למצב את עצמה כאחת החברות הרציניות בתחום החשמל – הפולסטאר 2 הוא אחד הרכבים החשמליים הטובים שיש היום בשוק, ובסקטור היוקרה הוא זוכה לפופולריות לא מבוטלת.

כעת, בחברת הבת של וולוו-גילי מציגים גרסאות זולות יותר של פולסטאר 2. הדגם הנוכחי, שמתחיל בשישים אלף דולר (רבע מיליון ש״ח), כנראה לא יהפוך להיות דגם ״עממי״ (וקשה להגיד שהוא מנסה, אבל בכל זאת) ומציע הנעה כפולה. לאחרונה אפשרה החברה לרכוש גרסאות ״פשוטות״ יותר של הרכב, במחירים נוחים יותר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לדוגמה, גרסת ההנעה הקדמית של פולסטאר 2 תזכה למחיר של כארבעים ושישה אלף דולר (כמאה ושמונים אלף ש״ח), הנחה של כמעט רבע מהמחיר של הדגם המקומי. עם ניצול נכון של התמריצים הקיימים היום בארה״ב, למשל, המחיר יכול לרדת לפחות מארבעים אלף דולר, וכבר להתחרות במחירים של דגמי בנזין נפוצים.

למרות ההוזלה: הביצועים משתפרים

פולסטאר 2 בצבע לבן בנסיעה ברחוב סואן בארצות הברית
פולסטאר 2 (תמונה באדיבות פולסטאר)

העובדה שפולסאטר חותכת את המחיר לא אומרת שהיא גם חותכת בביצועים או בטווח: הרכב היוקרתי החדש אמור לנסוע 426 ק"מ על טעינה בודדת.

תוספת של עוד 3,000-4,000 דולר תאפשר להתקדם לגרסאות עם ביצועים יותר טובים, כמו גרסת ההנעה הכפולה. וכמובן, יש עוד אי אלו שיפורים ושינויי עיצוב שפולסטאר תאפשר לרוכשים – כמו הוספת ״חבילת ביצועים״ בחמשת אלפים דולר, 'טייס אוטומטי' ועיצוב החלל הפנימי, שינוי הצבע והחלפת הגלגלים בתוספת מאות עד אלפי דולרים לכאן או לכאן, בדומה לשיטת ״העיצוב״ של טסלה וחברות אחרות. בשורה התחתונה, מדובר בשינוי פשוט אך דרמטי שיאפשר לרבים לשקול מחדש את אופציית הרכישה של רכב חשמלי.

מתחילים הכי יוקרתי שלך, ולאט לאט מאיטים

פולסטאר עושה עכשיו את המהלך ההגיוני למדי, שקורה כבר עשורים בתעשיית הרכב כולה ועם כמעט כל טכנולוגיה חדשה, ובפרט אם מדובר באחת שיקר לייצר – תחילה הרכב החשמלי הוצג כמוצר נישתי ויוקרתי לפעילי איכות סביבה עם כיסים עמוקים. בין אם מדובר ברודסטר של טסלה (או בכלל בתכנית הפעולה של טסלה ״לממן רכב זול עם רכב יקר״), בלוסיד אייר, ובין אם סתם מתייחסים לגרסאות היוקרה של החברות הגדולות כמו לינקולן של פורד, קאדילק של ג׳נרל מוטורס או לקסוס של טויוטה.

הלקוחות האמידים בוחנים את הטכנולוגיה החדשה וגם הופכים אותה ליוקרתית ומבוקשת בעיני הציבור. מי לא רוצה רכב גדול יותר, עם כסאות מתכווננים ויכולת נהיגה חצי אוטונומית אחרי שראינו את זה אצל השכן העשיר מקצה הרחוב?

עכשיו, אחרי שפולסטאר (שהייתה בתחילת הדרך קבוצת רכבי המרוץ של וולוו) מיצבה את עצמה כרכב איכותי ויקר למדי למביני עניין עם חשבון בנק מתאים, היא מתחילה להתקרב אל הקרקע, ומצפה לזכות בפופולריות גבוהה. למזלן של פולסטאר ו-וולוו, הן נמצאות כמה צעדים לפני חלק מיצרניות הרכב הגדולות.

שתיהן מציגות דגמים טובים מאד כבר עכשיו, ונראה שעד שפורד או ג׳נרל מוטורס יגיעו עם תחרות אמתית, וולוו כבר תבסס את מעמדה, לפחות בעולם היוקרה החשמלי, ותציג מגוון דגמים במחירים משתנים – חלקם נוחים בהרבה ממה שהיצרניות שהאמריקאיות יוכלו להציע.

מאמרים נוספים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button