
הגרנדלנד, רכב הפנאי של אופל, יצרנית הרכב מגרמניה, הושק לראשונה בשנת 2017, אז תחת הבעלות של קבוצת PSA, שתתמזג מספר שנים לאחר מכן עם קבוצת פיאט-קרייזלר, יחד הן יהפכו להיות תאגיד סטלנטיס.
כעת מקבל אופל גרנלנד לראשונה גם גרסה חשמלית.
הגרנלנד הוא האח של הפיג'ו E-3008, האחד גרמני האחד צרפתי, שניהם עושים שימוש בפלטפורמת STLA Medium של סטלנטיס, ושניהם צפויים להגיע ארצה בשנה הקרובה.
באופל אומרים שהגרנלנד החשמלי הוא רכב גרמני מ"קצה אל קצה", והוא ייבנה בפס בעיר אייזנבך שנמצאת במרכז גרמניה, במפעל שהוסב למפעל "חשמלי" בעלות של כ-130 מיליון אירו.

הגרנלנד הוא הרכב החשמלי הראשון של אופל שעושה שימוש בפלטפורמת ה-STLA Medium, שמצוידת בסוללה בנפח של עד 98 קוט"ש ומבטיחה טווח נסיעה של כ-700 ק"מ על פי תקן WLTP. הפיג'ו E-3008 שעושה שימוש כאמור באותה הפלטפורמה מוצע גם בגרסה נוספת עם סוללה בנפח 73 קוט"ש ועם טווח נסיעה של 500 ק"מ על פי תקן WLTP, אך באופל לא מסרו אם גרסה כזו תהיה זמינה גם במקרה של הגרנלנד.
באופל מצהירים כי עם טעינה מהירה סוללת הגרנלנד תטען ל-80% בתוך פחות מחצי שעה אך לא אומרים אם מ-20% או מ-10%, הם מעדיפים לשמור את הפרט הזה לעצמם.
הגרנלנד החדש ארוך ורחב יותר מקודמו (באופל הציגו את רכב הפנאי החדש גם בגרסאות בעירה פנימית), ובגרסה החשמלית הוא צפוי להיות עוד יותר מרווח, עם בסיס גלגלים של 2,780 מ"מ, הודות לפלטפורמה הייעודית.
ההודעה הקצרה יחסית של אופל לא הרחיבה לגבי יחידת ההנעה, וכאן שוב נחלץ לעזרתנו התאום הצרפתי, שמגיע בגרסת ה-98 קוט"ש עם מנוע קדמי יחיד שמפיק הספק של כ-231 כ"ס. ואם כבר מדברים (שוב) על הפיג'ו E-3008 ועבור מי שמתכנן לצאת לשופינג לקראת סוף שנה, כדאי לדעת שהצרפתי קצר מהגרמני ב-10 ס"מ.

תא הנוסעים של האופל גרנלנד החשמלי כולל תצוגה עילית על שמשת הנהג, מסך מרכזי בגודל 16 אינץ', ובעבור מי שלא אוהב הרבה מידע, מציע הגרנלנד החשמלי את מצב “Pure Mode” בו מוצג כמה שפחות מידע בתצוגה העילית ובמסך.
החשיפה של האופל גרנלנד החשמלי מגיעה זמן קצר לאחר שהוצג האופל פרונטרה החשמלי. האופל גרנלנד החשמלי נראה מרשים – עכשיו נותר לנו רק לחכות למחיר.