אופל פרונטרה הוצגה לראשונה בשנת 1991 בתור רכב פנאי-שטח. הדור הראשון של הפרונטרה, שהיה משותף לאופל ואיסוזו, יוצר בין השנים 1991 ל-1998. הדור השני של הפרונטרה יוצר עד שנת 2004 ובאותה השנה, הושק גם הדור השלישי.
לאט לאט, וכפי שקרה ללא מעט רכבים, הפך האופל פרונטרה שחגג 30 שנה בשנת 2001 מרכב שטח די קשוח עם שלדת סולם והנעה 4X4 לרכב פנאי חשמלי, מודרני מעודן ומעודכן – שמוצג לפנינו כאן.
הפרונטרה החשמלית שתצטרף בקרוב לרוקס-אי, לאופל קורסה, לאסטרה ולמוקה החשמליות, וכמובן שלא שכחנו את הוויוארו-אי והקומבו-אי, הדגמיים המסחריים החשמליים של אופל, תגדיל את ליין הרכבים החשמליים של אופל מ-6 ל-7. הפרונטרה יהיה רכב הפנאי החשמלי "הבכיר" של אופל, תפקיד חשוב שאוייש עד עתה על ידי המוקה החשמלית.
באופל מראים לנו את הפרונטרה טיפין טיפין – בתחילת שנה החברה חשפה טיזר שהעיד על התוכניות להחזיר את רכב הפנאי שטח לחיים בתור רכב פנאי חשמלי וכעת, מספר חודשים אחרי, אנחנו מקבלים לראשונה תמונות רשמיות של גרסת הייצור הסדרתי.
פרטים רשמיים כמעט ולא פורסמו, אבל די ברור שהעיצוב של הפרונטרה שואב השראה מהעיצוב של המוקה. מה שכן היה חשוב לאופל לספר לנו זה שהפרונטרה הוא "מרווח, יעיל ו-חכם", ושיש לו תא מטען בנפח של כ-460 ליטרים. בסיס הגלגלים של האופל פרונטרה עומד על 2562 מ"מ, מרווח מעט יותר מ-2557 המ"מ של המוקה.
יחד עם זאת, אפשר להעריך שהפרונטרה נבנה על בסיס פלטפורמת ה-e-CMP של סטלנטיס, חברת האם, ושהוא יציע נתונים דומים לאלו של רכב הפנאי החשמלי של פיג'ו, ה-e-2008 שמגיע עם מנוע חשמלי יחיד מקדימה עם הספק של 150 כ"ס, מומנט של 26 קג"מ, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך כ-9 שניות, סוללה בנפח של 54 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-300 ק"מ – ביצועים שאיך לומר בעדינות… כבר ראינו יותר מזה.
האופל פרונטרה מציגה תא נהג בעיצוב נקי, בלי הרבה כפתורים ועם שני מסכי תצוגה שמתמזגים לאחד.
מחירו של הפיג'ו 2008 החשמלי נע באיזור ה-170,000 ש"ח, סביר להניח שכשתגיע לכאן הפרונטרה החשמלית, היא תציע תג מחיר דומה.