fbpx

ניו החלה במשלוחים של ET7

בניסיון להתמודד על הובלת עולם התחבורה החשמלית, החלה ניו במשלוחים של אחד מרכבי הדגל שלה – ET7 – וקצת לפני שתביא לשוק את ET5, היא מתמקדת בהגדלת כושר הייצור ובהטמעת יכולות המחשוב החדשות שלה. האם בקרוב נראה אוטופיילוט תוצרת סין?

חברת הרכב הסינית ניו החלה במשלוחים הרכב החשמלי החדש שלה ה-ET7 ממפעלה במחוז אנחווי, שם נמצא מטה החברה.

המשלוחים הראשונים הגיעו ימים ספורים לאחר שהודיעה על ההתחלה של הייצור – בהתאם ללוח הזמנים שקבעה לעצמה החברה. נכון לעכשיו, המשלוחים יחלו רק בתוך סין, למרות שהוא זמין גם לרכישה מוקדמת באירופה, עם משלוחים ראשונים שצפויים בסוף השנה.

בשלב זה, ניו תציע לרכישה שתי גרסאות של הדגם החדש: ״הגרסה הכללית״ (General Version) או ״הגרסה הראשונה״ (First Edition) במחיר של 448,000 יואן סיני (כ-225 אלף ש״ח) או 526,000 יואן סיני (כ-265 אלף ש״ח), בהתאמה. כמו כן, ניו תאפשר לרכוש את הרכב עם ״סוללה כשֵׁרוּת״ (Battery as a Service) – שימוש בסוללה נשלפת ללא בעלות על הסוללה – שיכול להפחית את מחיר הרכב ב-35 אלף שקלים לפחות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפי החברה, הרכב יצויד בסוללה עם קיבולת של 150 קוט״ש וטווח של לא פחות מ-1000 (אלף!) קילומטר לסוללה מלאה. עם זאת, כרגע זמינים לרכישה רק רכבים המצוידים בסוללה בקיבולת של 100 קילוואט-שעה וטווח משוער של 675 קילומטר.

נזכיר שהיצרניות הסיניות משתמשות בתקן NEDC לחישוב טווח הנסיעה. מדובר בתקן ישן ו״אופטימי״ מאוד, כך שצפוי שבעולם האמיתי טווח הנסיעה יהיה נמוך בהרבה מההצהרות. מדובר ברכב הראשון שיתבסס על המערכת החדשה של ניו – NT2.0, שצפוי לשפר משמעותית את הביצועים של הרכב.

סדרי עדיפויות

למרות שבמערב, וגם אצלנו, משתדלים להדחיק ולשכוח את המגיפה ולא לשלם שוב את המחירים החברתיים והכלכליים ששילמנו בשנתיים האחרונות, בסין התמונה כרגע קצת אחרת – וההגבלות החדשות בחלק ממחוזות המדינה משפיעות ישירות גם על ניו. בהודעה על תחילת המשלוחים, שהחלו ב-28 במרץ, הוסיפה ניו הסתייגות כי קיום המשלוחים ולוחות הזמנים ״ישתנו בין אזורים בהתאם לפגיעה של מגיפת COVID-19״.

ולא רק הקורונה עומדת בתחרות על תשומת הלב של החברה: למרות תחילת המשלוחים, וכן השקעה בפיתוח רכבים מתקדמים יותר (כמו ET5, לדוגמה), היעד המרכזי של החברה כרגע הוא הגדלת כושר הייצור שלה – נזכיר שב-2021 מכרה החברה מספר שיא של 91 אלף רכבים, שבכל זאת אפילו לא מדגדג את המספרים אליהן מגיעה טסלה, אליה היא מכוונת.

״משימה מרכזית בדרך לייצור בקנה מידה גדול היא הגדלה הדרגתית וקבועה של קצב הייצור על מנת להדביק את הביקוש תוך הבטחה שהאיכות של כל מרכיבי הרכב, והרכב במלואו עומדים בדרישות הביצועים ובתקני הייצור״ נכתב בהודעה לעיתונות של החברה, עם תחילת הייצור המסחרי.

הולכת ומשתפרת

ניו ET5 סדאן חשמלית בצבע צהוב בנסיעה על הכביש
ניו ET5

ניו נמצאת כבר קרוב לשנתיים תחת קטגוריית ״החברות המבטיחות שמאיימות על טסלה״, ועם החשיפה של הפלטפורמה החדשה שלה, וכן זוג הרכבים ET7 ו-ET5, נראה שהחברה מכוונת לשם במלוא המרץ. לא רק מדובר בטווח נסיעה ובגודל הסוללה – אלא–גם באיכויות ייצור שמשתפרות, וחוויית שימוש משופרת שהחברה מתיימרת להציע.

בנוסף לקיבולת הסוללה העצומה שהיא מציעה, השימוש ב-NT2.0 אמור לשפר את ניהול האנרגיה של הרכב ולאפשר שילוב של מערכות מתקדמות יותר – בין היתר מערכות עזר לנהג, שמגיעות יחד עם מגוון חיישני LIDAR ומצלמות שהתקינה החברה בתוך הרכב.

לפי החברה, זהו בסיס ליכולות אוטונומיות מתקדמות יותר, שיפותחו בשנים הקרובות – ובהמשך השנה היא אמורה להתחיל להציע שירות הדומה לאוטופיילוט של טסלה עבור כבישים מהירים, לפחות בחלק מהאזורים בהם היא מספקת שירות.

והשיפור מורגש לא רק במישור הטכנולוגי – אחרי ההודעה על תחילת המשלוחים עלתה מניית החברה ב-6.5 אחוזים ועומדת כעת על 21 דולר. אמנם מדובר במחצית משווי המניה לפני חמישה חודשים, אך נראה כמו התחלה של כיוון מגמה חדש עבור החברה.

לפי התכניות של ניו, במהלך השנה היא אמורה להגיע ליכולת ייצור של 600 אלף רכבים בשנה – פי שישה מהרכבים שייצרה בשנה שעברה – מה שיתאפשר רק אם תשקיע את מיטב מרצה בהגדלת כושר הייצור, יחד עם הצלחות בשוק האירופי התוסס, אך בעל העדפה ברורה ליצרנים מקומיים.

אמנם עדיין לא נחשפנו למספרים של החברה מתחילת השנה, אך עד כה נראה שהחברה עמדה בכל היעדים שהציבה לעצמה.

מצד אחד החברה מנסה לתפוס את קדמת הבמה עם דגמים מרשימים, שיפורים טכנולוגיים והגדלת כושר הייצור. מהצד השני למותג חדש, שלא בנה לעצמו עדיין שם, יהיה קשה לפרוץ את השוק עם מחירי הדגמים הנוכחיים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button