"עדיף מאוחר מאשר אף פעם" הוא המשפט שעלה לנו לראש כאשר ראינו את הרכב ה-100% חשמלי הראשון של מיצובישי שהוצג בתערוכת גואנגג'ואו. מיצובישי ממשיכה את הקו הלא מחמיא של יצרניות הרכב המובילות האחרות מיפן, טויוטה וסובארו, כשהיא מצטרפת למירוץ החשמלי באיחור גדול אחרי יצרניות רכב סיניות, אירופאיות, קוריאניות ואמריקניות.
למעשה, לא מדובר ברכב 100% יפני, אלא בדגם שנולד במסגרת שיתוף פעולה בין מיצובישי ל-GAC הסינית – חצי יפני, חצי סיני. במגזין InsideEvs נכתב כי הם מאמינים שהאיירטרק מבוסס על ה-AION V של GAC, שגרסת ה-LX שלו עושה לאחרונה לא מעט רעש.
שני הרכבים חולקים את אותו הרוחב, הגובה ואותו בסיס הגלגלים, ויש גם מאפיינים עיצוביים זהים בין שני הרכבים… והאמת שזה גם די הגיוני – אם יש שיתוף פעולה בין שתי החברות ויש כבר דגם קיים, למה לא פשוט להלביש עליו חליפה של מותג אחר ולשווק אותו כרכב חדש? היצרנים הסינים עושים את זה כבר עשרות שנים, בהמון תחומים.
על הנייר, הנתונים של המיצובישי איירטרק מרשימים – הוא מצויד בסוללת 70 קוט"ש (ממש כמו ב-AION) שמייצרת לו טווח נסיעה של יותר מ-500 ק"מ, אך חשוב לזכור שמדובר בטווח שנמדד לפי תקן CLTC הסיני, כך שטווח הנסיעה האמיתי צפוי להיות נמוך מהנתון הרשמי, מצד שני, גם טווח של 400 ק"מ בין טעינה לטעינה הוא טווח ראוי.
מיצובישי – GAC לא פרסמו את נתוני הביצועים, אך נאמר שלאיירטרק צפוי להיות מנוע בעל הספק חשמלי של כ-135 קילוואט (ממש כמו ב-נו, אתם כבר יודעים…)
מיצובישי – GAC מתכננות להתחיל למכור את האיירטרק בסין עוד השנה, כאשר המחיר צפוי לנוע בין 210,000 יואן ל-240,000 יואן, שהם כ-33,000 דולר – 38,000 דולר.
האם נראה את הרכב החשמלי הראשון של מיצובישי מגיע גם לישראל? יש לנו הרגשה שכן.
זו ממש לא החשמלית הראשונה של מיצובישי. הכבוד הזה שייך ל- i-MiEV, למעשה הרכב החשמלי המודרני הראשון בייצור סידרתי, שהתחיל להימכר ב-2009. כן, הרבה לפני טסלה. ונמכר גם באירופה וארה״ב, ואפילו עם מיתוג אירופי של סיטרואן ופיז׳ו החל מ-2010-2011.
הגיע הזמן שמי שכותב ע למכוניות חשמליות יעשה עבודת מחקר בסיסית.
טסלה יצאה ברכב ראשון ב-2008
מה קשור כאן טסלה. ?
זה היה לפני המהפך ש-טסלה כן טסלה ! הוציאה את החשמליות מהעיר עם כל הכבוד ,ואין כבוד, היא הגיעה למקסימום של 120 קמ"ש עם טווח 100-150 ק"מ [שני גרסאות] ולא חלם על טעינה מהירה. דיברו כאן על רכבים אלטרנטיבים לבעירה הפנימית