fbpx

AION LX יציע טווח נסיעה שעדיין לא נראה ברכב בייצור סדרתי? לא בדיוק

ה-AION LX Plus, רכב הפנאי החשמלי החדש של GAC, מתהדר בטווח נסיעה של 1000 ק"מ, אך צריך לזכור שמדובר בתקן סיני שלא ממש משקף את הביצועים בפועל

תערוכת הרכב של גוואנגז'ו צפויה לצאת לדרך בשבועות הקרובים, והיא תהווה הזדמנות מצוינת לחברות הסיניות שהחלו לייצר רכב חשמלי בהמוניהן להציג את מרכולתן. אחד הדגמים היותר מעניינים שאמורים להיות מוצגים בתערוכה הוא ה-GAC AION LX Plus, שאנחנו מקווים שיגיע לכאן כדי להחליף את דגם ה-GE3 ששיווקו נעצר לפני כמה חודשים, ושכמה מאות יחידות ממנו מסתובבות על כבישי ישראל.

ל-GE3 יש טווח נסיעה קצר ביחס לתחרות המתגברת ואחת הבעיות העיקריות שלו הוא שהוא לא תומך בטעינה מהירה (ליתר דיוק הוא לא יכול להתחבר לעמדות המהירות הפרוסות בישראל), מה שגרם במידה רבה להעלמותו. בדגם הנכנס הסיפור הוא אחר לגמרי – בחברה טוענים שבגרסת ה-LX Plus, שמצוידת בסוללה ענקית בנפח של 144.4 קוט"ש, טווח הנסיעה יכול להגיע עד ל-1000 (!) ק"מ!

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אבל רגע, לפני שאתם מבטלים את הרכישה לרכב החשמלי שכבר הזמנתם או שאתם שומרים חזק על המזומן עד להגעתו של ה-GAC AION LX Plus, חשוב לשים לב שמדובר בטווח נסיעה שהושג בתקן ה-NEDC הסיני, שהוא "מפרגן" במיוחד, וידוע ככזה שלא ממש משקף את המציאות.

כך שטווח הנסיעה של ה-GAC AION LX Plus צפוי להיות מכובד מאוד, אבל ממש לא 1000 ק"מ.

זוהי לא ההודעה ה"מפוצצת" היחידה שהסינים מ-GAC שיחררו בזמן האחרון – רק לא מזמן הם הצהירו שגרסת ה-V של ה-AION שמצויידת בסוללה מיוחדת העשויה מחומר הנקרא גרפן, מסוגלת להיטען בתוך כ-8 דקות (!) מ-0% ל-80% סוללה. הספק טעינה אולטרה מהיר שכזה יכול להתקבל רק במטען "על", ול-GAC יש כזה, בהספק מסחרר של 480 קילוואט – בסין פעיל אחד כזה בלבד, נכון למה שידוע היום.

רכב חשמלי של GAC איון V

בגרסת ה-LX Plus החדשה הצליחה GAC לעשות משהו מעניין – להוציא יותר אנרגיה וטווח מאותה הסוללה שנמצאת בדגם ה-LX הנוכחי, בלי להגדיל אותה. תוצאה זו הושגה הודות לתוספת של ספוג סיליקון מיוחד – שמשפר את ביצועי הסוללה בלי לגרום לעלייה במשקל או בגודל. 

האם ה-GAC AION LX Plus הוא הרכב החשמלי שהעולם חיכה לו?

רכב עם טווח "אמיתי" של 1,000 ק"מ וטעינה בהספקי-על? זה מה שכולנו חולמים עליו, אבל נראה שלפחות נכון לעכשיו, זה עדיין לא יקרה. 

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. התקן שהוזכר בכתבה (NEDC) הוא אינו תקן סיני אלא תקן אירופאי.
    הטווח של הרכב הוא על פי תקן סיני שנקרא CLTC .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button