ברוכה הבאה להווה, סובארו.
זה לקח לא מעט זמן, אבל בסוף זה קרה – סובארו מציגה, לקראת סוף שנת 2021, רכב חשמלי ראשון מתוצרתה.
הסולטרה הוא קרוסאובר חשמלי, אך הוא לא הגיע לבד לעולם – יש לו אח תאום, כשההבדל המשמעותי בין השניים הוא בעיקר בלוגו – טויוטה bZ4X.
מעניין מי הייתה זו שנתנה לשנייה להעתיק 🙂
מלבד העיצוב הכמעט זהה (מבפנים וגם מבחוץ), שני הרכבים עושים גם שימוש באותה פלטפורמה חשמלית במקרה של ה-bZ4X של טויוטה היא נקראת e-TNGA ובמקרה של הסולטרה של סובארו היא נקראת e-Subaru.
בסולטרה, שמקביל בגודלו לדגם הפורסטר של החברה, יוכלו הלקוחות לבחור בין שתי גרסאות, שתיהן בעלות סוללה בנפח 71.4 קוט"ש – אחת המונעת בהנעה קדמית, בעלת מנוע חשמלי אחד בהספק של 201 כ"ס ועם טווח נסיעה של כ-530 ק"מ על פי התקן.
הגרסה השנייה מקבלת מנוע נוסף, מאחורה, מה שמעלה את ההספק ל-215 כ"ס ומוריד את טווח הנסיעה ל-456 ק"מ (יותר משקל וכוח = פחות טווח) אך מה שעוד יותר מעניין בגרסה זו, לפחות בעבור מי שנוהג ברכבי סובארו בשטח, היא מערכת ה-X-Mode AWD ובקרת אחיזה ייעודית לשטח שמקבל הרכב, מה שמרמז על כך יכולותיו גם מעבר לאספלט הסלול.
המאפיינים בין שני הרכבים מבית טויוטה וסובארו זהים כמעט לחלוטין, ותוכלו לקרוא עליהם בהרחבה כאן.
מבחינת מהירות טעינה אנחנו מדברים על כחצי שעה מסוללה כמעט ריקה ועד ל-80% מתכולתה – במטען של 150 קילוואט. קיבולת תא המטען עומדת על 452 ליטרים נדיבים.
מחיר לא הוצג, אך כן נאמר על ידי היצרן שהסולטרה אמור להגיע לאולמות התצוגה באמצע השנה הבאה – 2022.
יש סבירות גבוהה להאמין שנראה אותו מגיע גם לכאן.