fbpx

חשמל בגבעה: MG4 לוקחת את המקום השני במירוץ טיפוס גבעה

מירוץ טיפוס הגבעה השלישי בישראל יצא לדרך בסוף השבוע, ובו הצליח רכב חשמלי, ללא שדרוגים או שינויים, לקחת את המקום השני.

המירוץ השלישי של טיפוס הגבעה בישראל (Hill Climb) יצא לדרך בסוף השבוע האחרון (14-15 לנובמבר) בכביש ערד-מצדה. מירוצי טיפוס גבעה מתבצעים בכביש ציבורי שנסגר לצורך אירוע המירוץ, וזאת בניגוד למירוצים המתבצעים במסלולי מירוץ ייעודיים. שני המירוצים הקודמים בליגה נערכו בשנת 2022 בכביש מבוא חמה (דרום רמת הגולן) ובשנת 2023 בכביש פוריה-כנרת.

המירוץ האחרון התקיים בקטע מכביש 3199 באורך של כ-3 ק"מ העולה מכיוון ערד למצדה. במירוץ מסוג זה, המתחרים מוזנקים זה אחר זה מנקודה נמוכה, נוהגים במעלה קטע הכביש, ומסיימים את המסלול בנקודה גבוהה יותר, כאשר הנהג שסיים את המסלול בזמן המהיר ביותר הוא המנצח.

הרעיון שמאחורי מרוצים מסוג זה הוא לאתגר את הנהגים בתוואי הררי, שאינו סטרילי או מתוכנן כמו מסלול מירוצים רגיל, יחד עם יתרונות כמו עלות ההפקה הנמוכה יחסית בשל והשתתפות של שלל מכוניות מקטגוריות שונות .מאות מירוצים כאלו נערכים באירופה, ארצות הברית , מקסיקו, אוסטרליה ודרום אפריקה – אחד ממרוצי הגבעה המפורסמים בעולם הוא מרוץ Pikes Peak.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

השנה הצטרף למירוץ רכב חשמלי – לובינסקי, יבואנית מותג MG בישראל החליטה לקחת חלק במירוץ השנה, עם גרסת הביצועים של MG4, הקרויה X-Power. גרסה זו מצוידת בהנעה כפולה בהספק כולל של 435 כ״ס, עם מומנט של 61.1 קג״מ, והיא מסוגלת להאיץ מעמידה למאה קמ״ש ב-3.8 שניות בלבד. בנוסף בגרסת ה-X-Power מתלי הרכב הוקשחו ביחס לגרסאות האחרות. לפי לובינסקי, הרכב שעלה על המסלול הוא מקורי וסטנדרטי לחלוטין, ומלבד החלפת הצמיגים לחדשים, לא נעשה ברכב כל שינוי או שדרוג.

MG4 X-Power במירוץ טיפוס גבעה

מי שנהג על הרכב הוא נהג המירוצים ירין שטרן, שהשלים את המסלול בזמן של 1:26.29 דקות – מקום שני בקטגוריה (רישוי צהוב מעל 300 כ”ס), 23 מאיות השניה אחרי המקום הראשון (1:26.06) אותו לקח אדיר סרור עם שברולט קורבט משודרגת, ומקום שישי בכלל המירוץ.

״אחרי קריירה מקצועית של יותר מ-18 שנים בעולם המרוצים, שבה נהגתי על מגוון מכוניות ומסלולי מרוצים ברחבי העולם – כולל מכוניות פורמולה ו-GT – מעולם לא דמיינתי שאשתתף במרוץ כזה כאן בארץ. באופן מפתיע, למרות כל הניסיון שלי, זו הפעם הראשונה שאי פעם הגעתי למרוץ עם תחושת פחד. לנהוג במרוץ טיפוס גבעה בכביש כל כך מאתגר, לא סלחני ומסוכן, לא משאיר לך שום מקום לטעויות, ולעשות את זה עם רכב רישוי צהוב (חוקי לכביש) שלא נבנה למרוצים – רק מעצים את התחושות אפילו יותר״ אומר שטרן.

MG4 X-Power במירוץ טיפוס גבעה ליד ערד
צילום: Bman Media

״ליגת טיפוס הגבעה (Hill Climb) נערכת בהפקה משותפת של ההתאחדות ספארקו ישראל ומיכאל חן מרוצים״, אומר מיכאל חן, מפיק המירוץ, ״זהו המירוץ השלישי בסדרה ושמו – "היל קליימב ערד". מירוץ זה התקיים ב-14 וב-15 נובמבר, כאשר ביומו הראשון הוא מיודע לכלי רכב ברישוי צהוב וביומו השני לכלי רכב ברישוי אפור.״

״למרות הכל, ה-MG4 X-POWER, רכב מקורי לחלוטין, הפתיע בגדול. להתחרות עם רכב סטנדרטי מול שורה של מפלצות משודרגות ובנויות למסלול כמו שברולט קורבט ואחרות הרגיש כמו להביא רוגטקה לקרב אקדחים. אבל האמת שגיליתי, שהרוגטקה הזאת יורה ופוגעת.״

״קיומו של מירוץ זה בתקופה מאתגרת זו התאפשר הודות לדחיפה ענקית של ראש עיריית ערד ומנכ"ל העיריה. מרוץ בו השתתפו 31 כלי רכב, ולראשונה בישראל לקחו בו חלק גם כלי רכב עם רישוי כביש. התוואי הנבחר כלל קטע כביש טכני מאוד עם עיקולים חדים והרבה שמיים בשמשה הקדמית.״ מוסיף חן.

רכבים חשמליים, הודות להנעה העוצמתית שלהם, מתחילים לכבוש לאט לאט את ענף המירוצים, רק לאחרונה יונדאי חשפה רכב קונספט ספורטיבי חשמלי, סקודה חשפה גרסה שרירית לאניאק, והודעה של שניים מהמרוצים המוכרים ביותר בתחום הדו גלגלים מעידה כי שנת 2025 צפויה להוות נקודת מפנה בספורט המוטורי הדו-גלגלי.

מירוץ טיפוס הגבעה האחרון מראה שרכבים חשמליים מתחילים לתפוס מקום גם בענף הספורט המוטורי בישראל.

(תמונות כתבה: Bman Media)

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button