בזמן שחלק ממהנדסי חברת סקודה דואגים לעתיד של החברה וחושפים דגמים חדשים כמו סקודה אלרוק, רכב הפנאי החשמלי החדש של יצרנית הרכב הצ'כית שנשען על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, יש כאלו שנהנים עם מה שיש. אנחנו מדברים על אנשי מחלקת המוטורספורט של סקודה, שהחליטו להשתעשע עם סקודה אניאק RS, גרסת הקופה המעוצבת של רכב הפנאי החשמלי – סקודה אניאק.
משקל גבוה ורכבים ספורטייבים זה לא ממש משהו שהולך ביחד – רכבים חשמליים סובלים ממשקל עודף בגלל הסוללה הכבדה ואחת המטרות המרכזיות שאנשי סקודה מוטורספורט שמו לנגד עיניהם הייתה להוריד במשקל הגם ככה כבד של הסקודה אניאק RS.

אז הם הפשיטו מהרכב את כל מה שלא חיוני, החליפו כל חלק שניתן בחלק זהה רק מקרבון קליל ועל ידי כך הצליחו "לחתוך" לא פחות מ-316 ק"ג ממשקל המכונית – מרשים ביותר!
תא הנוסעים של הסקודה אניאק RS Race נראה כמו תא נוסעים של מכונית ראלי מקצוענית – הגה ספורטיבי, מושבי מרוץ, "כלוב" התהפכות, בלם יד הדראולי, דוושות מרוצים ועוד.

אחרי החסכון במשקל, פנו אנשי סקודה מוטורספורט לטפל בהתנהגות הכביש של רכב השרירים החשמלי. הסקודה אניאק RS Race קיבל מערכת מתלים משופרים כולל קפיצים, הרכב הונמך בכ-70 מ"מ וקיבל גם קיט שמרחיב אותו באופן משמעותי ב-72 מ"מ מקדימה וב-116 מ"מ מאחורה.
נתוני הביצועים נותרו זהים – הסקודה אניאק RS Race מגיע עם אותו צמד מנועים חשמליים בהם עושה שימוש גם הסקודה אניאק RS הרגיל, אלו מפיקים יחד הספק של כ-335 כ"ס. זה מוכיח לנו שוב ששיפור בביצועים הוא לא בהכרח הכי חשוב ולשיפור של מערכת המתלים לדוגמא כדי לשפר את התנהגות הכביש של הרכב יש חשיבות הרבה יותר גדולה.

אנחנו חושבים שמפגש ראש בראש על מסלול המרוצים בין הסקודה אניאק RS Race ל-יונדאי איוניק eN1 יהיה מהלך מתבקש.
להשלמת המראה השרירי, מקבל הסקודה אניאק RS Race גם תוספת של ספוילר ענק מאחורה. ונשאלת השאלה – האם מדובר במכונית מהנה לנהיגה? זה מה שקרה כשמאחורי ההגה של הסקודה אניאק RS Race התיישת אוליבר סולברג נהג הראלי השוודי, הבן של פטר סולברג, נהג הראלי האגדי.
אבל לא נעשה לכם ספוילר, פשוט תצפו בסרטון.
מה העלות של רכב זה?