fbpx

מרצדס מציגה את ה-AMG EQE

שתי גרסאות ביצועים חשמליות חדשות עם הספקים הנעים מ-476 ועד ל-687 כ"ס. ה-EQE צפויה להגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה.

מרצדס מודיעה כי היא מרחיבה את ליין גרסאות ה-EQE, אחד מדגמי ה"סאלון" החשמליים שהשיק היצרן הגרמני לאחרונה. כשמרצדס הציגה לראשונה את ה-EQE, בחודש ספטמבר 2021 בגרסת ה-350, היה ברור שיבואו עוד גרסאות בעקבותיה, ועתה אנחנו מקבלים לא אחת אלא שתי גרסאות AMG חדשות – חטיבת הביצועים של מרצדס.

ה-EQE AMG 43 4MATIC וה-EQE AMG 53 4MATIC פלוס מוגדרות כ-Business Saloons – לגרסת ה-43 יש טווח נסיעה של בין 462 ל-533 ק"מ ולגרסת ה-53 טווח נסיעה של בין 444 ל-518 ק"מ – עם הביצועים, באה הירידה בטווח הנסיעה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אבל טווח הנסיעה זה באמת לא הסיפור העיקרי כאן – לעומת ה-EQE ה"רגילה" מציעות גרסאות ה-AMG החשמליות הללו שדרוגים בחוויית הנהיגה, המתלים, הבולמים, עיצוב פנימי וחיצוני, אבזור וגם בסאונד.

איזה סאונד יש לרכב חשמלי אתם שואלים?

נרחיב על כך בהמשך…

מרצדס AMG EQE 43

צמד גרסאות ה-EQE AMG מצוידות בשני מנועים חשמליים כל אחת, עם הספקים שנעים מ-350 קילוואט (476 כ"ס) ב-43 ו-505 קילוואט (687 כ"ס) ב-53. בעבור מי שלא מסתפק בביצועים האלו, מציעה מרצדס את חבילת ה-AMG DYNAMIC PLUS, שמקפיצה את המומנט ל-87 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בגרסת ה-43 ו-101 (!) קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 3.3 שניות בגרסת ה-53.

מטורף לחשוב כמה חזק ומהר המכוניות האלו יוצאות מהמקום. מפחיד לחשוב מה קורה אחרי ארוחת הצהריים.

אז מה קשור סאונד ברכב חשמלי? אחד המרכיבים החשובים שמהווה חלק בלתי נפרד מחווית הנסיעה ברכבי AMG היוקרתיים-ספורטיביים, הוא הסאונד שבוקע מהם (כותב שורות אלו מכור לחוויית הנסיעה החשמלית אך תוכלו לתפוס אותו מתענג מידי פעם על צלילים שמפיקים מנועים ומערכות פליטה של רכבי בעירה פנימית).

ב-AMG מבינים את זה, ורוצים להעניק ללקוחות שיפרדו מרכב הבנזין שלהם את אותה חוויה גם ברכבים חשמליים – ומציידים את דגמי ה-AMG החשמליים במערכת סאונד שמדמה, דרך רמקולים מיוחדים ובהתאם למצב הנהיגה שנבחר / תנאי הכביש, את הצלילים המתאימים: Authentic, Performance (זמינים כחלק מחבילת ה-AMG DYNAMIC בגרסת ה-53) ו-Balanced, Sport ו-Powerful.

מרצדס AMG EQE 53

במרצדס אומרים שדגמי ה-AMG EQE החדשים מצוידים בסוללה סופר-מתקדמת בנפח של 90.6 קוט"ש. צריכת האנרגיה של הרכב משתנה לפי מצבי הנהיגה השונים – במצב ספורט ו-ספורט + הדגש ניתן על ביצועים ללא התחשבות בטווח הנסיעה, ובמצב קומפורט, הרכב מתוכנת לחיסכון באנרגיה.

הספק הטעינה המרבי עומד על 170 קילוואט, ובכל 15 דקות שעוברות, מתווספים 180 ק"מ לקיבולת הסוללה. במרצדס השקיעו לא מעט מחשבה בעמידות הסוללה, ש"יושבת" באזור מוגן התנגשויות וכוללת גם מערכת ניהול תרמי חכמה שמחממת / מקררת את הסוללה כדי להאיץ את זמן הטעינה, פונקציית ECO בטעינה שנועדה לשמור על חיי הסוללה לאורך זמן (במרצדס מעניקים ללקוח אחריות של 10 שנים או 250,000 ק"מ על הסוללה) ועוד.

דרך גלגל ההגה, יוכל נהג ה-EQE AMG לשלוט על אחזור האנרגיה, עם שלוש דרגות של רגנרציה בעוצמות שונות.

פנים הרכב של המרצדס AMG EQE 53

מערך המערכות האלקטרוניות שיש כאן מרשים: החל ממערכת ה-4MATIC שמנהלת של המומנט ומחלקת אותו בין הצירים בהתאם לתנאי הנסיעה / אופי הנהיגה, דרך מערכת ה-AMG RIDE CONTROL+ שאחראית על כיול מתלי האוויר של הרכב על סמך מידע שמתקבל מחיישנים מיוחדים שמנטרים את התאוצה / היגוי, מערכת ה-Rear axle steering שמסייעת להשיג נהיגה חדה ומדויקת יותר ועוד.

האבזור הספורטיבי ממשיך אל תוך תא הנוסעים, עם הגה (עם אופציה לחימום כשדרוג) מושבי ספורט ודוושות AMG.

על מרבית הפיצ'רים שמנינו עד כה שולטת כמובן מערכת ה-MBUX הידועה של מרצדס – לקוחות שירצו להוסיף אי אילו יורו'ס יוכלו לשדרג את מערכת המולטימדיה למסך ה-Hyperscreen המרשים של מרצדס שנמתח מקורה לקורה – באירופה ובסין, המסך יכול גם להקרין סרטים, הודעות טקסט וכו' – כדי למנוע שעמום אצל הנוסע שמימין.

פנים הרכב של המרצדס AMG EQE 53

מערכת הניווט של דגמי ה-EQE AMG היא "אינטליגנטית" ו"חכמה", ותבנה את מסלול הנסיעה האופטימלי בעבור הנהג – כולל הימנעות מפקקים ועומסי תנועה ומעבר בעמדות טעינה.

במרצדס אומרים כי הם שמים דגש מיוחד על תכנון בר-קיימא ורב פעמיות – בדגמי ה-AMG EQE נעשה שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים, וגם לאחר שהרכב מסיים את חייו, תשלח הסוללה ל"בנק אנרגיה" ייעודי, שם תחל סבב חיים חדש.

מרצדס AMG EQE 43 מחוברת לעמדת טעינה מהירה של IONITY

על פי יצרן הרכב הגרמני, יש כבר מעל ל-500,000 עמדות טעינה (מהירות ולא מהירות), הפרוסות ב-31 מדינות – 200,000 מהן רק באירופה, מתוכן 336 עמדות מהירות של IONITY.

כפי הנראה, צמד דגמי ה-AMG EQE האלו יהיו האחרונים להתבסס על פלטפורמת ה-EVA2 החשמלית של מרצדס, עליה מתבססים גם דגמים נוספים של מרצדס – על פי פיליפ שימר, יו"ר חבר המנהלים של מרצדס AMG, בחברה עובדים כעת על פלטפורמה חדשה, AMG.EA שמה, שתהווה פלטפורמה ייעודית לגרסאות הביצועים של היצרן.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button