אחרי שלושה דגמים חשמליים, לוטוס אלטרה, רכב פנאי חשמלי, לוטוס אמיה, רכב GT חשמלי והלוטוס אביג'ה, מכונית על חשמלית, בלוטוס מוכנים לצאת לדרך חדשה. השם של לוטוס התקשר מאז ומתמיד לרכבים ספורטיביים קטנים, והחשיפה של דגם הקונספט החשמלי החדש מהווה גם יציאה לדרך חדשה וגם קריצה לעבר המפואר של המותג.
בשנות ה-70 של המאה ה-20, הלוטוס אספריט S1 היה אחד הרכבים הכי נחשקים שכסף היה יכול לקנות. תרמה לכך רבות ההופעה הבלתי נשכחת בסרט The Spy Who Loved Me, העשירי בסדרת סרטי ג'יימס בונד שיצא בשנת 1977 בכיכובו של רוג'ר מור.
בניגוד ללוטוס אספריט S1 מהסרט, ללוטוס ת'יאורי 1 (Theory 1), ששואבת לא מעט השראה מהעיצוב של האייקון המוטורי משנות ה-70, אין יכולת לצלול במים, אבל היי – הספק של כמעט 1000 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות בלבד זה גם משהו, לא?
אז כן, לרכב הקונספט החשמלי החדש של לוטוס יש הספק של 986 כ"ס, 826 כ"ס יותר מהלוטוס אספריט S1 של שנות ה-70. הלוטוס ת'יאורי 1 תאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-2.5 שניות, כל הדרך אל מהירות מירבית של 320 קמ"ש.
לצד העיצוב החיצוני שצפוי ללוות גם דגמים חשמליים עתידיים, אחד האלמנטים שהכי מיוחדים בלוטוס ת'יאורי 1 היא צורת הישיבה. בלוטוס ת'יאורי 1 יש שלושה מקומות ישיבה בלבד שיוצרים יחד סוג של ספסל מדורג כשהנהג יושב למעשה במרכז הרכב ולצידו עוד שני מושבים לנוסעים. לצד הייחודיות, חשוב לזכור כי מדובר בדגם קונספט ובכלל לא ברור האם נראה את הדגם הזה או דגם זהה שמגיע לייצור סדרתי. בלוטוס אומרים שדגם הקונספט מיועד לצרכי מחקר בלבד, אבל מי יודע, אולי…
הלוטוס ת'יאורי 1 מספק לנו הצצה אל שפת העיצוב העתידית של המותג אבל לא רק – הת'יאורי 1 מאפשר לנו גם טעימה מחלק מהפיצ'רים הטכנולוגיים המתקדמים שלוטוס בוחנים. בלוטוס קוראים לזה, Lotuswear, כריות אוויר זעירות שמובנות במושבי הנהג והנוסעים ובהגה ששולחות התראות למגוון של תרחישים. לא עוד צפצופים מעצבנים, הללויה.
בלוטוס הלכו על מינימליות עם כמה שפחות חלקים נעים נפרדים, בעיקר ממניעים של חסכון במשקל – הלוטוס ת'יאורי 1 שוקל 1.3 טונות בלבד, מה שאומר שהוא קל בלא פחות מ-טון שלם (!) מהרימאק נבארה והפינינפארינה באטיסטה, צמד מכוניות העל החשמליות שמשקלן 2.3 טונות.
רשימת הפרטים האקזוטית ממשיכה וכוללת פרונט שקוף וחלק אחורי פתוח לרווחה דרכם אפשר לראות את מערכת המתלים, גוף שעשוי ברובו מקרבון ממוחזר, דלתות "חגב" שנפתחות במשיכת אצבע, הגה שעוצב בהשראת מכונית הפורמולה E של קבוצת לוטוס עם מסך תצוגה במרכזו, חיישן לידאר נשלף, חישוקים עם טיטניום ועוד ועוד.
אנחנו יכולים להמשיך לנסות להסביר במילים עד כמה המכוניות הזו מיוחדת, אבל נראה לנו שעדיף שניתן לצוות של סופרקאר בלונדי לעשות את זה במקומנו.