fbpx

עם 905 כוחות סוס: לוטוס אמיה החשמלית נחשפת

לוטוס חשפה את האמיה - מכונית GT חשמלית עם ארבע דלתות, מצוידת בהנעה בהספק של 905 כוחות סוס, וטעינה סופר מהירה. האמיה צפויה להגיע לשווקים בשנת 2024.

לוטוס, יצרנית רכב הספורט הבריטית, חשפה את האֶמֶיה (Emeya) – מכונית הייפר-GT חשמלית, עם ארבע דלתות, ותאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-2.8 שניות. האמיה ממשיכה את הכיוון החשמלי אליו הולך המותג הבריטי, וזאת אחרי שהציגה עוד שני דגמים חשמליים בתקופה האחרונה, בינהם גם רכב הפנאי אלטרה, במטרה להפוך למותג כל-חשמלי עד שנת 2028.

נראה שהדגם החדש מנסה להתחרות בדגמי ספורט יוקרה חשמליים, כמו טסלה מודל S, פורשה טייקן, לוסיד אייר ואאודי אי-טרון GT.

  • לוטוס חשפה את האמיה – מכונית GT חשמלי.
  • תאוצה מאפס למאה קמ״ש ב-2.8 שניות בלבד.
  • טעינה מהירה בהספק של 350 קילוואט.
  • צפויה להכנס לייצור בשנה הבאה.
לוטוס אמיה חשמלית

האמיה מצוידת בהנעה כפולה בהספק של 905 כוחות סוס, עם מהירות המקסימלית של כ-250 קמ״ש, והיא תתמוך בטעינה מהירה בהספק של 350 קילוואט, המאפשרת טעינה מ-10 ל-80% ב-18 דקות בלבד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

החברה לא חשפה את כל הפרטים על הדגם, כמו לדוגמה טווח הנסיעה או קיבולת הסוללה, אך סביר להניח שלדגם תהיה כ-100 קוט״ש, בדומה לאלטרה, וטווח נסיעה באיזור ה-500 קילומטרים.

מעבר לכך האמיה מצוידת במתלי אוויר, עם מערכת בקרה וחיישנים, שלפי לוטוס צפויה לאפשר נסיעה חלקה על הכביש, ובמערכת סאונד שפותחה עם KEF, חברה בריטית המתמחה בציוד אודיו ורמקולים, שפתחה טכנולוגיה ייעודית לעולם הרכב (Uni-Q).

פנים הרכב של לוטוס אמיה

פנים הרכב שומר על הקו הנקי כמו בלוטוס אלטרה, עם מסך מולטמדיה גדול במרכז הרכב, יחד עם תצוגה עלית (HUD) שיכולה להציג גם מידע על הניווט ומידע נוסף על הרכב. לפי לוטוס, הרכב יוצר מחומרים מתקדמים בני-קיימא, שמטרתם להפחית את טביעת הרגל הפחמנית של הדגם.

מסך מולטמדיה המציג מפה גדולה לניווט בלוטוס אמיה

בינתיים לוטוס לא מצליחה להתרומם

למרות החשיפות של הדגמים החשמליים החדשים, המצב של לוטוס לא נראה מזהיר כבר זמן רב. במהלך 2022 החברה מסרה 576 רכבים בלבד, וסיימה את השנה עם הפסדים בגובה של 145 מיליון פאונד (696 מיליון שקלים), זאת לעומת 2021, אז החברה סגרה את השנה עם הפסדים בגובה 86.6 מיליון פאונד, ועם מסירות של 1,566 רכבים.

ההפסדים, יחד עם הירידה הדרסטית במכירות ומסירות הרכבים, הביאו את לוטוס לשקול צעדי צמצום והתייעלות בחברה, במסגרתם החברה שוקלת לקצץ 200 עובדים. בינתיים לוטוס נתמכת על ידי חברת האם, ג׳ילי, שרכשה את רוב מניות החברה ב-2017, במטרה לבנות מותג ספורט יוקרה חשמלי, שיעמוד בשורה אחת עם מותגים כמו פורשה.

האם מדובר בחלום רחוק או ביעד בר השגה?

בזמן שחברה כמו פורשה מוסרת מעל 300 אלף רכבים בשנה, ואפילו חברת הזנק צעירה כמו לוסיד מסרה 4,369 רכבים בשנה שעברה, לוטוס לא הצליחה לגרד אפילו את האלף. יכול להיות שחסר ללוטוס עוד כמה מרכיבים מעבר לתזרים מזומנים ולחשיפה של רכבים חשמלים מרשימים וסקסיים, ככל שיהיו, ושהיא תאלץ לעשות שינוי דרסטי כדי להצליח.

מעבר לכך, לא בטוח שהלוטוס אמיה, מרשימה ככל שתהיה, מציעה משהו שרכבי הספורט הקיימים כבר היום בשוק לא מציעים, למעט אולי מותג ייחודי ושונה. וגם היא, עדיין לא נמצאת על פס הייצור.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button